zondag 6 april 2014

*The diner*

Sunday dinner 
----------------------------------------------------------------

Welkom aan mijn tafel
Iedere zondag is het bij ons thuis 'het grote zondagse diner' en dan komt iedereen samen en eten wij ons dik! Daarna kunnen wij een hele week op dieet. (haha)
Bon, meestal kookt mijn mama... maar deze keer was het mijn taak. Dat is direct een goede les voor als ik alleen woon! Alles is goed gelukt, maar ik wil je wel even een receptje voorstellen, het is gemakkelijk te maken en heel lekker 


Tomatenbroodjes




250gr bloem
1,5dl melk
6 gr gist
mespuntje suiker en zeezout

Dit alles goed mengen gedurende 10min met de keukenrobot
Daarna het deeg uitrollen (liefst met wat bloem op de bodem).
Instrijken met olijfolie en 2el tomatentapenade.
Op rollen en 15min de oven in op 190graden

Zeer lekker en simpel
Smakelijk
Jilly

7 opmerkingen:

inge van der sanden zei

Wat gezellig is het zondags bij jullie...samen eten.
Die tomaten rolletjes zien er lekker uit, leuk dat je het recept erbij zet, kan ik ze ook eens maken.
Ik vind het ook leuk voor jou, dat je er al heel wat volgers bij hebt.
Fijne Week Jilly.

Groetjes,
Inge, my choice

het Moonhuis Monica zei

Dat lijkt me heerlijk Jilly.
Ik moet vaak wel glimlachen bij jullie belgische taal... keukenrobot hihi. Wij zeggen hier keukenmachine, ik vind keukenrobot veel leuker, ik denk dat ik dat ook voortaan ga zeggen ;-)
Vast een fijne week!!

Liefs Monica

Marieke Kromme zei

Ohh dat lijkt me niet alleen erg lekker, ze zien er ook heerlijk uit! Ga ik zeker onthouden, heb het recept opgeslagen dus binnenkort maar eens maken!

Moest inderdaad ook lachen om je 'keukenrobot', grappig!

Liefs Marieke

Gerry zei

Ziet er heel lekker uit, Jilly!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet zo'n eter ben.
Ik hou mij meestal bezig met heel basale dingen!
Maar wat gezellig dat jullie zondag tot een gezellige familiedag hebben met lekkere gezelligheden! Dat eet ook veel beter.

Lieve groet,
Gerry

fo miento zei

Hoi Jilly,
Een receptje voor mijn man want hij is de kok in huis. Welkom in blogland ziet er veelbelovend uit. Wij wonen niet zo ver uit elkaar, dus wij zeggen ook keukenrobot, theelichtjes en van die typische Belgische uitspraken. Ik zou het tof vinden om mijn blogje ook te volgen charming-home.blogspot.com
Vele grtjes Mien

linda zei

Volgens mij zijn jullie een heel warm en gezellig gezin zo te lezen.
Heerlijk recept ik ga het zeker een keer maken!
lieve groet linda

flowersandhome zei

Dat is eens wat anders met de tomatentapenade. Lekker! Moet ik zeker eens uitproberen.
Lieve groet,
Marian

PS In reactie op jouw reactie op mijn blog: De foto van de Hyancinten nam ik idd zelf maar niet in het Hallerbos. Je kan er nog meer foto's van zien in deze post(http://flowersandhome.blogspot.be/2014/04/walking-in-bluebell-woods.html)
Magisch is dat hé zo'n tapijt van hyacinten onder de bomen! Was jij ooit in het Hallerbos? Ik ben er zelf nog nooit geweest.

Er is een fout opgetreden in dit gadget