dinsdag 6 mei 2014

Cadeau voor mijn zussie ^-^

Ze wou heel graag een grijze lamp! De lamp hadden we maar geen grijze.
Geen probleem we kletsen er gewoon wat verf op :-D
Dit was ze, opzich vond ik deze originele ook mooi maar als ze iets vragen dan doen we het toch gewoon. Je moet wel weten dat de voet in metaal is dus we waren behoorlijk benieuwd waar het eind resultaat.





Eerst en vooral geven we de voet een flinke lik met Krijt verf
en daarna als het droog is, met een vod op wrijven.

Na goed te wrijven waren er hier en daar stukjes dat niet goed gedekt waren en dat is helemaal niet slecht, dat was nu eens een leuk probleem.
En dan maar de wax erop!

Het resultaat was helemaal naar ons goesting en mijn zus was ook blij.



Voila, weer eens iets anders, metaal schilderen
Voor de rest is het heel druk, voor het moment. Eerst bevallen alle dieren op de boerderij
dan alle dieren naar buiten op de weide....
En dan de grote kuis van de stallen, en ondertussen moest de mais er ook nog in!
Het is iets, een lief te hebben met zo'n druk leven...maar samen komt alles goed.
Ik zal eens een post maken over de boerderij!

Dag lieve blogvriendinnen en geniet van deze maand Mei en voor alle mama's een prettige moederdag 
XOXO
Jilly

15 opmerkingen:

Woon Droom zei

Mooi gedaan dat kado voor je zus :)
Een boer en boerin hebben nooit gedaan he!
Hier is ook altijd wel wat te doen... maar het is wel fijn natuurlijk!
Ik zag trouwens net op de facebook van Bo en Co dat er nieuwe geurkaarsen zijn;)dringend nog eens binnenspringen!
Fijne week nog!
Groetjes Leen

Gerry zei

De lamp is prachtig geworden! Zuslief vast heel blij.
En ja, het boerderijleven is heel druk, maar ook heel mooi!
Zou best leuk zijn als je daar een post over maakt!
En verder, ik vind jullie taal zo mooi, zulke mooie woorden als je gebruikt. Ik volg nog een paar Belgische posten en dat gaat net zo.Maar ik kan het prima volgen!
Succes, Jilly!

Liefs, Gerry

Gerry zei

De lamp is prachtig geworden! Zuslief vast heel blij.
En ja, het boerderijleven is heel druk, maar ook heel mooi!
Zou best leuk zijn als je daar een post over maakt!
En verder, ik vind jullie taal zo mooi, zulke mooie woorden als je gebruikt. Ik volg nog een paar Belgische posten en dat gaat net zo.Maar ik kan het prima volgen!
Succes, Jilly!

Liefs, Gerry

inge van der sanden zei

De lamp voor je zus is mooi geworden.
Ben ook wel benieuwd naar jullie Boerderij.
Fijne Avond nog.

Groetjes,
Inge, my choice

het Moonhuis Monica zei

Mooi gedaan Jilly,in principe kun je alles verven hoor, ook metaal is geen probleem.
Leuk als je eens een post maakt over de boerderij, ik kijk er al naar uit!!
Fijne dag!!

Liefs Monica

Marieke Kromme zei

Staat gelijk heel anders, leuk! Ik heb inmiddels ook al vanalles geverfd van glas tot metaal, hout en kunststof. Voor sommige materialen is het wel aan te raden een primer te gebruiken.

Liefs Marieke

De Meidenmuts zei

Dat lampenvoetje komt mij bekend voor. Hier heb ik er ook twee van.....
Hmmm....Leuk idee....
Het is heel mooi geworden!

Groetjes Anita

Nathalie Zegeren zei

Dat is goed gelukt Jilly.
Ik kan me zo voorstellen dat het een druk leven is op de boerderij, dus ben erg benieuwd! Ik zal gaan genieten van mijn moederdag, jullie ook vast een fijn weekend! Gr Nathalie

Mirjam zei

Hoi Jilly,
Wat heb je die lamp mooi gemaakt voor je zus. Ik kan me voorstellen dat ze er heel erg blij mee is.
En het leven op een boerderij, daar ben ik altijd heel benieuwd naar, naar alle facetten. Dus kom maar op met de foto's en verhalen... daar lust ik wel pap van...
Ik wens je een heel fijne dag verder,
Lieve groet,
Mirjam

inro soor zei

he wat leuk, heb ik je gevondenvia mn blog......super! ik ga je blog eens goed bekijken tzt:)
ik ben in ieder geval volger geworden.
ik krijg je alleen niet in mn volgerslijst...zooooo balen, wat ik ook probeer het lukt niet, en zo loop ik mooie blogposten mis:(
ik blijf proberen, en hoop dat ik je blog kan onthouden!

doei! Inge

inro soor zei

vergeet ik helemaal dat je lamp heel goed is gelukt! en leuk het boerderij leven, schrijf er maar over, vind ik super!
onze jongste (3,5 jaar) zegt bijna iedere dag: ik wil boerin worden en ze is het bangste van de kids voor dieren, bluffer!
gisteren zei ze nog tegen me: mam, wil jij LATER ook boer worden? hahahahhahaahahahhahaaha lief he?

groetjes Inge

van alles wat in huis en tuin. zei

Zo...die zus van je boft maar met jou! Mooi geworden hoor!
Ik heb als kind op het platteland gewoond en wilde met een boer trouwen, dat is niet gelukt maar....ben dus wel benieuwd naar je foto's en verhaal over het plattelandsleven.

groet Trijnie

Housebythewaterhole zei

Hoi,prachtig is die lamp geworden , echt héél mooi,
wat leuk voor je zus zal ze wel héél blij geweest zijn!
Eindelijk heb ik je in mijn volgerslijst gekregen,ben ik nu al mijn nieuwe blogs die ik volg aan het nazien om eindelijk te reageren , dus bij deze is het probleem opgelost !
fijn weekend
liefs kathy

Happy Living zei

Hoi,

leuk blog! Ik ga je volgen en zet je in mijn lijst op mijn blog!

liefs, Debby

De Witte Lanteern zei

Dankjewel voor de lieve reactie op mijn post. Heb gelijk even bij jou gebuurt: leuk blog! Heb me dan ook meteen als volger gemeld.
Wat leuk dat je zo'n lampenvoet ook kunt schilderen als ie van metaal is. Ik heb hier nog zo'n bankierslamp staan met een goudgele voet...toch maar eens proberen, want ik vind het bij jou (of je zus uiteindelijk, hihi)heel mooi geworden. Vooral dat 'verweerde'. Super gelukt!
Liefs, Peetje

Er is een fout opgetreden in dit gadget