woensdag 21 mei 2014

De boerderij



Eindelijk...het is zo ver!
Zoals beloofd ging ik schrijven over de boerderij van mijn vriend
...
Het is heel erg druk geweest met het goede weer! 
De mais moest er in, de koeien op de weide en de eerste snede moest eraf.
Als je na al dat werk kijkt met een drankje in je hand naar dit uitzicht, vergeet je snel de drukte, een mens heeft niet veel nodig om gelukkig te zijn.

Blonde D'aquitaine

Zo heet het runderras dat hier gekweekt word en gesoigneerd als goden, het lekkerste gras, een mals bedje stro, weide gang ....
Het komt oorspronkelijk van zuid-west Frankrijk en het noorden van Spanje 
En ze zijn soms een beetje gek in de kop

Bazoeka: de dekstier, een stier ziet er duidelijk veel stoerder uit dan een gewone koe of kalf, kijk maar hier onder  een koe en dan daar onder een kalfje.
Alle dieren krijgen hoorns maar die van een stier zijn iets korter.



Toen de beenhouwerij opende, stond op de deur; 
weldra opening hoeveslagerij met blonde d'aquitaine!

ze dachten allemaal dat blonde d'aquitaine zijn lief was haha
Ik ben wel blond maar heb geen hoorntjes

In de weide hebben de dieren zelf een poel gemaakt van een beekje, in de zomer staan ze daar lekker met hun tenen in om te baden.
Onze eigen wellness oord voor koeien =)
Er zijn ook schapen, kippen en katten die plots kwamen opdagen
en nu sinds een tijdje ook eenden, misschien wel dankzij het wellness oord, zijn ze hier geland!
En nu toevallig zijn er ook kindjes op bezoek gekomen ( gelukkig voor de schapen wilden ze niet blijven)

Kindjes, je kent het wel, luidruchtig , lopen, plotse bewegingen...de schapen zagen het niet meer zitten
3 hebben een duik genomen over de beek en 1 helaas erin.
Rarara,,, wie er achter mocht duiken...IK, toch even mijn schoenen uitgedaan en plons de beek in.
Zo een schaap, nat, is loodzwaar gelukkig had ik hulp...helaas spong het schaap bijna in de nek van de gene met schoenen en kousen aan.
STINKEN MAN!!!!!!!!

De hond Zazou was wel heel blij met de kinderen

En de koeien zagen het ook nog zitten

Op een boerderij is natuurlijk meer te doen dan alleen dieren verzorgen,
je moet ook zien dat ze het beste eten voorgeschoteld krijgen, voor in de winter en in de zomer het smakelijkste gras.

Mais
De grond moet eerst klaar gelegd worden, net als we onze moestuinen klaar leggen voor het planten.
Gelukkig hoeven we dat niet doen met een schop.
De mensen die dat zien zitten het is wel een gratis fitness =)

Je moet ook even controleren of de afsluiting nog oké is 
of de koeien bollen het af 
En dan nu, het moment om voordroog te maken (je kunt het vergelijken met hooi maar voordroog zit is plastiek)

Dan nu, wat mijn lief heel leuk vind =)
daarmee weten jullie dat ook weer!
Zijn vriendin in een tractor 
Hij is toch soms rap tevreden 

Oef... dit is het langste artikel dat ik al geschreven heb,  en ik kan maar blijven doorgaan!
Maar op de duur zouden jullie hierbij misschien in slaap vallen, en dat is ook niet de bedoeling.=)

Wie had dat gedacht van een ECHT meisje naar schapenredster,
maar ik doe het allemaal met plezier!!!!

Liefs Jilly 






26 opmerkingen:

inge van der sanden zei

Wat een leuke koeien....mooi van kleur...ik weet het niet zeker, maar volgens mij zie je die hier niet zo vaak...althans, niet hier in de omgeving.
Dat is volgens mij een flinke boerderij....
Leuk jij in de trekker...staat goed hoor!

Leuk Jilly een rondleiding op de boerderie...
Fijne Avond nog,
Inge, my choice

Athomebymy zei

Héél mooie foto's ook zo duidelijk en mooi van kleur !
Leuke rondleiding op de boerderij ! De bovenste foto is prachtig !

Liefs Petra

Nathalie Zegeren zei

Wat een mooie foto's van de boerderij, prachtig gezicht zo met dat zonlicht. Wat zullen jullie druk zijn geweest. En wat kijkt de hond tevreden, hij geniet echt van alle aandacht. Ik moest lachen om je zin, dat je wel blond was maar geen hoorntjes hebt haha. Zag het al zo voor me.Geniet nog van het boerenleven, geweldig! Liefs Nathalie

Sober en Stijl zei

Ik kom via via je blog binnen wandelen:-) leuk blog!
Heb me ook aangemeld als volger.

Groetjes, Dorine (soberenstijl)

Mirjam zei

Hoi Jilly,
Wat een heerlijk berichtje en o zo mooie foto's erbij. Ik lees dit met heel veel plezier. Van mij mag je ons vaker op de hoogte houden van het hoe en wat op de boerderij hoor. Naast je gewoonlijke berichtjes over wonen en decoreren... Beiden vind ik super leuk. Dank je wel voor het delen van dit alles en voor het verhaal...
Ik wens je een heerlijke avond,
Lieve groet,
Mirjam

Gerry zei

Nou ik val niet in slaap, Jilly!
Met interesse heb ik je verhaal gevolgd!
Zelf ben ik ook op een boerderij opgegroeid, maar dat is zo lang geleden en nu is alles weer zo anders.
Bovendien zitten jullie weer in een ander land.
Je hebt prachtige foto's gemaakt!
Word je straks ook boerin of ga je gewoon je eigen werk volgen?
Dus van mij mag je er gerust nog eens weer overschrijven!

Liefs, Gerry

Housebythewaterhole zei

Wat een super leuke post...hou ik van hoor !!
Mijn man is ook afkomstig van een boerderij,
prachtige foto's .... wat een spannend leventje hebben
jullie daar ....
héél fijne dag nog
Liefs Kathy

Woon Droom zei

Super ! Ik moet misschien toch eens langskomen in de slagerij daar :) Mooie foto's !! Groetjes,Leen

Nancy Blaauwgeers zei

Wat mooi zeg. Ik wilde eerder ook graag boerin, verpleegster of zangeres worden. Het is geen van Llen iets geworden, hihi. Wel leuk met al die dieren, maar ook hard werken lijkt mij. De eerste foto is idd prachtig.
Groetjes, Nancy

De Witte Lanteern zei

Wat een leuk verslag! De binnenkomer met de eerste foto is zeer geslaagd, wat mooi!
Wat een heerlijk afwisselend leven op de boerderij. Hard werken maar je maakt nog eens wat mee, zo te lezen, hihi. Het is ook een mooi koeien-ras die jullie hebben. Zie je niet zo vaak, hier toch meer de zwart-wit koeien.
Ik heb genoten van je post!
Liefs, Peetje

Marieke Kromme zei

Haha goeie actie, ik zie je zo met je laarsjes aan de sloot inspringen! ;) Vonden de kinderen zeker wel mooi Heel leuk verslag, mag je vaker doen! ;)

Liefs Marieke

het Moonhuis Monica zei

Wat een leuke post, ik heb het met plezier gelezen en bekeken!!

Liefs Monica

Jilly Garcy zei

o zeg wat een leuke reacties allemaal, dit had ik niet verwacht, maar ik ben er super blij om!!!!
aan: Dorine,ik ben blij je te verwelkomen op mijn blog
Aan Gerry, ik zou niet vies zijn om boerin te worden =) maar we zien wat de toekomst ons brengt ( en daar ben ik zelf wel heel benieuwd naar)
Aan Leen: ik heb direct een berichtje naar mijn vriend gestuurd dus die gaat ook heel blij zijn!
Aan peetje: In belgië zie je ook meer wit-zwarte koeien, maar iets puur natuurlijk zoals dit ras, daar ben ik grote fan van!

En Aan IEDEREEN nog eens bedankt voor jullie hele lieve reacties, ik zal denk ik mijn camera aan mijn nek laten hangen als ik op de boerderij rond loop....Haha

Prettige week verder,
Jilly =)

Alie zei

Soms denk ik weleens, had ook met een boer moeten trouwen. Lijkt me zo heerlijk vrij, heel druk, maar toch..... Als ik dit dan zie

Marjon zei



He Jilly wat een leuke post en echt niet te lang, ik heb genoten van de prachtige koeien, de supermooie hond en het leuke verhaal....wat lijkt me dat heerlijk, leven op een boerderij..ooit een droomwens van mij geweest...maar nooit een boer gevonden...ik heb een muzikant...en volgens mij heb jij wel een hele leuke boer gevonden he...hihi...fijn weekend en lieve groet van Marjon

Marjonel M zei

Wat een leuke post, prachtige koeien.

Liefs, Marjonel

De Meidenmuts zei

Wat een mooie rondleiding op de boerderij. Heerlijk, het buitenleven!

Groetjes Anita

eigen thuis zei

Leuk hoor, een rondleiding op de boerderij. Heerlijk lijkt me dat, het buiten leven op de boerderij. Mooie foto's heb je gemaakt.

Lieve groet Gonda

Julia zei


“ Pintar es muy divertido. Constituye una delicia observar y exprimir los colores. Lograr que se correspondan, por toscamente que sea, con lo que ves representa una tarea fascinante y por completo atrayente. ”

Julia zei


Que bonito post, me he paseado por tu bloc y ha estado un regalo visitarlo, te invito a ver el mio, y esta semana encontraras trucos para hacer una limpieza ecológica del baño que espero te sea útil. Espero tu visita y si no eres seguidora me encantarías que te hicieras y así compartir nuestros blocs. Elracodeldetall.blogspot.com

Rozenbottel zei

Je hebt wel veel werk, maar het lijkt me toch wel heerlijk om zo te leven! En dat koeienras vind ik toch wel de mooiste! Leuke post ;-)
Groetjes Fleur

Home and Lifestyle zei

Hoi Jilly,

Allereerst bedankt voor je lieve reactie. Ik heb het even nagekeken en zag dat je al een paar keer vaker langs was geweest. Omdat ik meer dan 300 blogs volg en veel volgers heb, ontgaat mij nog wel eens wat ;-). Maar ik heb mij nu direct aangemeld hoor, ik vind je verhalen over de boerderij erg leuk! Dus je hebt er een fan bij!

Ik wens je een gezellig hemelvaartsweekend! Lieve groet, Ingrid

Anneke zei

Dank je wel voor je berichtje op mijn blog. Wat leuk zo'n rondleiding over de boerderij. Wat lijkt me dat heerlijk om daar te wonen ze. En wat heb je de koeien prachtig in beeld gebracht.
Ik wens je morgen een fijne dag.
Liefs Anneke

Pure & White zei

Wat leuk om eens bij jullie op de boerderij rond te kijken! Geweldig, die ruimte en dat uitzicht! Prachtige koeien hoor!
Liefs dineke

inro soor zei

wat een leuke post! samen met mn peuterdochter gekeken:) of wij er ook naar toe konden vroeg ze..:) ahaha die vind boederijen helemaal top, ik ook, heerlijk zo,n buiten leven, stoer hoor.
hahaha ik heb ook al heel wat schapen gered(omgedraaid..) maar gelukkig nog nooit in de sloot hoeven springen;-)
t blijft altijd opletten met dieren woon ook in de polder en hoe vaak ik al niet aangebeld heb bij een boer voor iets......geniet er van!!!
groetjes, inge

Ingrid Orens zei

Ik had toch wel héél graag een foto gezien van meisje-zonder-schoenen-met-schaap-in-sloot ;-)))
En wat een schone boerderij... Niks mooier dan op "de buiten" te leven !!
Groetjes, Ingrid

Er is een fout opgetreden in dit gadget