vrijdag 30 mei 2014

Hello Flowers, hello garden

Zal ik jullie eens laten rondneuzen in onze tuin????

.....

Oke dan ;-)



Door onder de bomen te kruipen, ontdek je soms kleine paradijsjes zoals deze...dit kan zo geplukt zijn uit een Disney film.......en Oooo straks komt Tinker Bell voorbij.
Ik ben stapel gek op bloemen en zo'n magisch sfeertje (maar wel in goede zin)
Ik haat wel insecten...maar er is hoop, want bij mijn mamaatje is de schrik ook weggegaan als ze haar eigen tuintje had!
Hier onder zien jullie een foto van de boom waaronder dit Vingerhoedskruid staat.

En verder nog wat sfeer plaatjes




Onze vijvers
Met de hand uitgegraven door mijn papa, hij is er ver versleten van!
Nu zitten er een hoop kikkers is maar ze hadden geen zin om op de foto te staan...pech voor hun, op die manier worden ze nooit beroemd!
Vissen...een lang verhaal!
Eerst hadden we een lelijke vis in de vijver, hij werd alsmaar groter maar kwam nooit boven.
Dan hebben we daar mooie vissen bij gezet....maar die lelijkaard viel de mooie aan, beet er stukken uit enzo!!!!
Bon, we hebben de rest dan maar gered en in de kikkervijver gezet, maar waarschijnlijk waren ze zo getraumatiseerd dat ze iets gekregen hebben ofzo!
We hebben dan maar heel de visvijver leeggepompt om die lelijkaard te vangen!
Hopelijk lukt deel 3: nieuwe vissen




Ook onze eigen groentjes kweken we... Mini boerderij



Zelfs dieren
Vet kippen

Leg kippen

Haarbal kippen...Ha neen onze Jay


Weten jullie nog, de bloembakken?
Ze zijn nu al mooi gegroeid.


ziezo, het zit er weer eens op 
Hopelijk heb ik vlug inspiratie =° 
Dankzij jullie reacties ben ik op dit idee gekomen.
Ps: er is een kalfje geboren op de weide, iets dat niet zo vaak gebeurd want ze laten de mamakoe in spe meestal binnen tot de bevalling, soms komen ze wat vlugger dan verwacht!
Maar alles gaat goed, heel de kudde is in de ban van het kleintje.

Groetjes Jilly




17 opmerkingen:

Marieke Kromme zei

Wat een heerlijke plek Jilly! Er valt overal wel wat te zien. En wat een ruimte, genieten zeg! Bedankt voor de rondleiding! :)

Liefs Marieke

It's me zei

Wat een grote tuin zeg...heel mooi hoor allemaal lekker genieten ...fijn weekend...liefs Ria..x !

Gerry zei

Jilly, wat een heerlijke tuin hebben jullie!
En sommige foto's zijn zo mooi met de zon er door heen.
Dat is heerlijk genieten als het straks echt zomer wordt!
Veel plezier!

Liefs, Gerry

inge van der sanden zei

Mooie tuin hebben jullie...lachen.. met die lelijke vis...hihi...
De bloembakken zijn heel mooi geworden Jilly.
Leuk een kalfje....
Fijn Weekend.

Groetjes,
Inge, my choice

Mirjam zei

Hallo Jilly,
Wat een prachtige tuin en wat een heerlijke foto's heb je van alles gemaakt. O die kippen, ik vind ze zo leuk... en een groentetuintje hebben jullie ook nog... wat heerlijk allemaal. De bloembakken zien er prachtig uit zo... Het is goed toeven bij jullie...
Ik wens je een heerlijk weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Huize Vizzini zei

Wat een mooie tuin, alles ziet er zo strak gesnoeid uit. Prachtig!
Liefs Patricia.

De Meidenmuts zei

Wauw, jullie hebben een grote tuin, zeg. Met van alles en nog wat. Prachtig!
Je hebt er mooie foto's van gemaakt.

Groetjes Anita

het Moonhuis Monica zei

Wat een mooie grote tuin, er is zoveel te zien.
Gelukkig gaat de temperatuur weer omhoog dan kunnen jullie er nog meer van genieten.
Fijn weekend!!

Liefs Monica

What's in a day zei

Wat leuk dat we in je tuin mogen rondneuzen...zo sfeervol met al die doorkijkjes en lekkere plekjes.
Vandaag zul je vast in de tuin te vinden zijn, de zon schijnt, dus naar buiten.
Ik ben je nieuwe volger. leuk om je te gaan volgen.

Lieve groet, Eefie

Thuis bij Tjits zei

Wat leuk dat je een reactie achterliet op mijn blog, ik kom ook graag bij jou een kijkje nemen en heb genoten van je sfeervolle tuin en wat is je vijver leuk!
Ik ga je volgen hoor!

Fijn weekend nog,
lieve groet, Tjits

Marjon zei


Hë Jilly wat heb ik genoten van deze prachtige post en wat heb je een mooie tuin...prachtig...en zo groot. De vijvers zien er super mooi uit, jammer van die lelijke vis...je bloembakken hangen er prachtig bij en wat lijkt het me heerlijk om eigen kippen te hebben. De hond is een schat en ik ben wel benieuwd naar het kalfje...dat vind ik zo leuk, hier moet je beslist foto's van maken...we kunnen jou al bijna countrygirl noemen haha...fijn weekend en lieve groet van Marjon

WelkeElke zei

Dag Jilly, natuurlijk heb ik jouw blog ook een bezoekje gebracht. Wat een mooie tuin hebben jullie, en een prachtige boerderij!
Tot de volgende keer!
Groetjes Elke
WelkeElke.blogspot.nl

Home fourteen zei

Wat lekker landelijk!! Prachtig!! Gr.Jac....

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat een heerlijke tuin zeg! En wat een oppervlakte....om jaloers op te zijn! Maar ja...wat wil je bij een boerderij.
Die harige kip is leuk groot ras ook! haha.
Geniet deze week weer van het mooie weer!

Groet Trijnie

Nathalie Zegeren zei

Hoi Jilly, wat een prachtige tuin hebben jullie, wat fijn om daar zo heerlijk van te kunnen genieten met dit mooie weer! Je kunt haast een sprookje maken van: De lelijke gemene vis haha. Mooi geschreven en mooie plaatjes, geniet van het lekkere tuinweertje! Liefs Nathalie

De Witte Lanteern zei

Heerlijke tuin! Leuk die doorkijkjes, soms echt een 'secret garden'...
Nu ook weer een kalfje...volgens mij verveel je je nooit op je boerderij, leuk hoor, om dat mee te maken!
Liefs, Peetje

THE BLACK BARN zei

IK ZIE EEN KAS IN JE TUIN.
DIE WIL IK DIT JAAR OOK KOPEN.
WIJ WILLEN OOK ONZE MOESTUIN VERGROTEN.DAAR HOORT OOK HET ZELF ZAAIEN BIJ.

FIJNE DAG,

MIRANDA

Er is een fout opgetreden in dit gadget