donderdag 12 juni 2014

Boom in huis

Zo, eerst en vooral mijn excuses met het niet zo vaak posten van nieuwe berichten...maar héé het is buiten zomer!!!! Daar moet je gewoon van profiteren want hier in dat land van ons maken we goed weer niet zo vaak mee, ( niet dat ik wil klagen hoor).

Maar nu even over onze boom in huis.

Vorig jaar wou mijn mama een mooie zuil om haar bronzen beeld op te zetten, maar om nu eerlijk te zijn als je naar sommige kijkt, vier planken en nagels erin en het kost dan nog eens een fortuin.......pffff
Neen Neen, mijn papa heeft zich er eens gemoeid, het moest stevig materiaal zijn!
En zoals jullie waarschijnlijk nog weten is mijn pa een kenner als het over hout gaat ( post over Home made lamp)

Hij is naar de houthakker gegaan en heeft gevraagd om van een boomstronk een zuil te maken.
Mijn papa heeft dan moeten zagen, maar ZAGEN voor dat die zuil/boom hier binnen geraakt is.
Met zagen bedoel ik niet aan die boom hé, maar bij diene vent! :-/ haha


Nu heeft mijn mama er een grijze parketolie opgezet zodat hij wat stoerder lijkt en wat verweerder, want al liet je hem een jaar buiten staan zo een boom krijg je niet gauw kapot hoor...
Alle ja bon, zie het resultaat maar zelf ;-)


Dit staat in onze inkom, en in donkere dagen brand er een kaarsje in het windlichtje , zo voel je je  direct welkom.
(de kleur op de muur is echt niet groen hoor , maar met het invallende licht....)


Hier nog een sfeer plaatjes







Mijn mama zou graag ook eens een berichtje willen schrijven dus wie weet binnenkort zal zij eens je dag goed maken met een postje

Iedereen groetjes uit ons (momenteel) zonnige België 
Jilly

26 opmerkingen:

Marieke Kromme zei

Prachtige zuil! Die zal ook wel niet goedkoop zijn geweest, zo massief hout! Maar erg mooi!! :)

Lekkere sfeerplaatjes

Marieke Kromme zei

Er ging even iets niet goed, was nog niet klaar haha. Bedoelde heerlijke sfeerplaatjes weer!

Liefs Marieke

THE BLACK BARN zei

MOOI JE BOOM/ZUIL!
MOOI BEELD OOK!
IK HEB JE POST MET PLEZIER GELEZEN.

FIJNE DAG,
MIRANDA

Gerry zei

Wat een goed idee om uit een boomstam een zuil te maken. Hij is ook heel mooi geworden. Denk je dat hij ook beestjesvrij is?
Bij mij in de buurt liggen ook boomstammen en soms denk ik zal ik een meenemen, maar ik moet niet hebben dat ongedierte uit die stammen mijn andere meubels aantasten.
Prachtige sfeerfoto's heb je nog gemaakt.
Zie uit naar een log van je moeder!

Liefs, Gerry

Housebythewaterhole zei

...inderdaad een zonnig Belgie.... wat een gezellige plaatjes...wat mooi dat paardje.....ene de zuil mag er zeker wezen....prachtig !!!
Fijne avond nog en alvast een héérlijk weekend
Liefs Kathy

Thuis bij Tjits zei

Je hebt groot gelijk dat je met dit heerlijke zomerweer lekker buiten bent, ik ben ook zoveel mogelijk buiten te vinden, heerlijk!
Wat een prachtige zuil, zo puur geweldig!

Geniet van de zon:)
liefs, Tjits

Mijn Stijl zei

Ken dat ook hoor...ik ben ook niet zo vaak in blogland te vinden en plaats op dit moment ook niet zo vaak wat. En niet alleen vanwege het mooie weer maar er zijn zoveel andere dingen die ook mijn aandacht vragen...
Mooie zuil hoor en een mooie binnenkomen zo.
Vind het paard op het tafeltje echt super.
Mag ik vragen waar je deze hebt gekocht.

Fijn weekend,
Anita

Mijn Stijl zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Home and Lifestyle zei

Wat een mooie zuil, ik vermoed dat ie in gewicht niet te tillen is. Leuk dat je moeder een berichtje wil schrijven, ik ben benieuwd.

Ik wens je alvast een fijn en zonnig weekend. Lieve groet, Ingrid

van alles wat in huis en tuin. zei

Prachtige zuil! En dat van een boomstam gemaakt, mooi hoor.
Leuk om even wat foto's te bekijken, we hebben niet veel tijd met dit mooie weer dus....plaatjes kijken op de late avond is altijd leuk!

groet Trijnie

het Moonhuis Monica zei

Heel erg gaaf en het bronzen beeld komt natuurlijk veel beter uit op zo'n stoere zuil!!

Liefs Monica

Mirjam zei

Hoi Jilly,
Wat een prachtige zuil, zo is het wel het allermooiste, van puur hout. Niet te tillen waarschijnlijk, maar dat hoeft ook niet. Als hij goed staat hoeft hij niet verplaatst te worden. Hij is echt prachtig mooi geworden...
Ook het tafeltje met de bloemen erop vind ik heel erg mooi...
Ik wens jou en je familie een prachtige dag,
Liefs,
Mirjam

De Witte Lanteern zei

Dat ZAGEN heeft resultaat gehad: prachtige massieve zuil!
Heerlijk om zelfs aan de schrijftaal te merken dat je uit Belgié komt, wat een gezellig taaltje toch!Ik geniet!
Ik merk ook aan de reacties, dat er veel met andere dingen bezig zijn. En daar is de tuin natuurlijk één van. Tja, want wij bloggers zijn toch vooral genieters. En met zo'n mooi weer...!!
Liefs, Peetje

THE BLACK BARN zei

OJA, VERGETEN.... IK BEN JE OOK GAAN VOLGEN HOOR!

FIJNE DAG,

MIRANDA

Joke zei

Wat een warm welkom met zo`n mooie zuil.
Sfeervolle foto`s.

Groetjes Joke.

Athomebymy zei

Mooi !!! En dat is waar met zo een mooi weer als dit moet je er buiten van profiteren ... het bloggen dat kan nog altijd ...

Liefs Petra

Nathalie Zegeren zei

Die papa van jou is er maar handig mee zeg! En natuurlijk heb je groot gelijk om met dit mooie weer te genieten, ik kom ook niet aan bloggen toe hoor. Doe je moeder de groetjes en ik ben benieuwd naar haar post :) Fijn weekend, liefs vanuit het ook zonnige Nederland.

It's me zei

Prachtig die zuil...en heel gaaf !! geniet maar lekker van het mooie weer....ik ga ook weer naar buiten hoor...fijn weekend liefs Ria...x !

lia zei

Mooie stoere zuil...
En ja, je moet nu ook van de zomer genieten..

Home is where the heart is zei

Een plaatje hoor!!
Dus je vader heeft verstand van hout en van zagen hihihi
Fijn weekend

Housebythewaterhole zei

Hey Jilly, rond de visvijver is arduin..zo noemen wij dat hier in Belgie....ik weet nu niet of dat hetzelfde is als blauwsteen...zie je ook wel voor vensterbanken(buiten) ....
fijn weekend
Liefs Kathy

Sober en Stijl zei

Prachtige stoere zuil en geniet inderdaad maar lekker van het mooie weer hoor!

Groetjes, Dorine

What's in a day zei

Wat een mooi zuil Jilly, een pronkstuk in je huis hoor.
Gezellige binnenkijker bij je.

Lieve groet, Eefie

Hout en meer ..... zei

Ja,zo is een zuil echt mooi hoor !!! maar het is even Zagen hee ;-))
Het bronzen liggende paard staat ook op mijn verlanglijstje..... maar 't is nogal prijzig.
Mooie plaatjes

Groetjes
Dicky Marie

Gerry zei

Jilly, zou je mij wel even een email willen sturen, ik kan die van jou niet vinden:
merelviool@gmail.com

Liefs, Gerry

Liesbeth zei

In één woord...prachtig!! Goed idee ook trouwens.

Liefs,

Liesbeth

Er is een fout opgetreden in dit gadget