donderdag 10 juli 2014

Eye catcher



Onlangs zag ik op een tweedehands site een prachtig raam.
Ja Ja , een raam , een stalraam.
Volgens de verkoopster zat het onder de roest en was het een beetje geplooid.
Maar dat ... dat vinden wij helemaal niet erg.
Afgelopen zondag zijn we het gaan ophalen.
Mijn ventje vroeg al direct in de auto naar huis:" waar ga je dat weer zetten?
Ik had al een ideetje , ik heb in de woonkamer een halve maan tafeltje staan in wortelhout.
Mijn ventje vind dit zonde om het te gaan overschilderen dus....afblijven is de boodschap.
Zo stond het eerst


Zoals je ziet met foto's van de kinderen en eentje van ons beiden , in zilveren lijstjes .
Ik was deze lijstjes toch zo beu ( niet de foto's )
Ook de tekeningen in houtskool moeten er aan geloven
Na veel gezeul en gesleur heb ik dit hoekje zo gemaakt met mijn" blikvanger" erop.

Op het zeteltje ligt een mooie fake fure plaid , gekocht bij nathalie ( huis-en haard.nl)

Het franse vaasje lijkt wel heel erg blauw maar is eigenlijk gewoon grijs.
Aan de bovenkant van het raam hangt een zelfgemaakte krans van eucalyptus ( niet letten op de vorm) ook om de spijkers te verstoppen van die tekeningen , je moet wel inventief zijn haha
Ook de gordijnen die zeg ik binnenkort vaarwel ,eerst nog een beetje sparen.



Kan er mee door hè
Ik heb ook nog een vijzel en houten schaaltje gekocht en heb het zo neergezet.




Na een hectische werkdag , besluit ik nu neer te ploffen in mijn zeteltje en te genieten van de kaarsjes
Wat een rare vochtige dag
pfffff


Nog een fijne week aan iedereen
lieve groetjes ,Christel

19 opmerkingen:

Mirjam zei

Hoi Christel,
Wat een prachtig raam heb je gevonden. En hoe mooi staat het op je tafeltje... De combi van wortelhout, met het oude ijzeren raam vind ik echt prachtig...
Ik wens je een heerlijke avond,
Lieve groet,
Mirjam

Sober en Stijl zei

Mooi zeg! dat stal raam, geeft net weer een ander sfeertje, ziet er erg sfeervol uit bij jullie:-)

Groetjes, Dorine

Gerry zei

Wat een prachtig raam heb je gekocht, Christel, en het hoekje is veel rustiger geworden. Echt een blikvanger.
Je hebt veel sfeer in huis!, Mooi!

Liefs, Gerry

het Moonhuis Monica zei

Dat stalraam staat hartstikke leuk op dat tafeltje!

Liefs Monica

Home and Lifestyle zei

Dat raam is een mooie vondst, het staat prima op het tafeltje tegen de muur.

Liefs, Ingrid

Home is where the heart is zei

Gaaf raam!!!
Voor mij hoeft die warme vochtigheid ook niet maar we zullen t ermee moeten doen :))

fijn weekend alvast
grtzz Brigitte

van alles wat in huis en tuin. zei

Dat is een hele verandering....veel rustiger ook!
Het ziet er prachtig uit en het huis weer gezellig met de kaarsjes aan!

groet Trijnie

Anneke zei

Hoi christel wat een mooi stalraam heb je kunnen kopen. Je hebt meteen een mooi sfeerhoekje gemaakt. Gezellig zo. Ik wens je een fijn weekend. Liefs Anneke

Housebythewaterhole zei

Christel, ..."waar ga je dat weer zetten" of "heb je daar nog wel plaats voor" ?? ...haha wat komt me dat bekend voor , maar ik zie dat het een prachtig plaatsje gekregen heeft heb jij even geluk gehad dat je dit kon scoren..héél mooi en héél sfeervol !! Ook je vijzel is héééél mooi, wat is het gezellig bij jouw !!!
Het tafeltje zou ik nu ook niet gaan schilderen ,ik persoonlijk hou van hout waar je de natuurlijke houtstructuur nog ziet ....
Geniet van je prachtig interieur,
een héél fijn weekend
liefs
Kathy

De Witte Lanteern zei

Prachtig stalraam! Het staat heel mooi op je tafel. Zie je wel heren, wij weten altijd wel waar zoiets terecht komt hihi...
Fijn weekend!
Liefs, Peetje

It's me zei

Leuk gedaan zo !! veel leuker als eerst....fijn weekend liefs Ria...x !

Marieke Kromme zei

Oh die stalraampjes (juist verroest) vind ik ook altijd prachtig! Wil er zelf ook nog graag één hebben, maar dan voor onder de veranda aan de muur. Staat erg leuk zo bij elkaar!!

Liefs Marieke

Mijn Stijl zei

Mooi hoor je raam, staat leuk op het tafeltje.
Gezellig sfeerhoekje.

Fijn weekend,
Anita

Anita r zei

Mooi raam heb je gekocht.
Staat mooi zo op je tafeltje.
Mooi hoekje geworden zo.

fijn weekend.
gr. Anita

Marjon zei


Hoi Christel, volgens mij heb ik je altijd Jilly genoemd haha...ik begrijp het nu pas....Je stalraam is te gek zeg...super mooi en het staat prachtig bij het tafeltje...Je huis is erg sfeervol....lieve groet Marjon

inro soor zei

leuk zeg! stukken beter!!
wat een enorm verschil krijg je dan he?
misschien moet je proberen zonder flits te fotograferen dan komen de kleuren beter uit:)hebbie geen blauwe vaas;-)
dat houten schaaltje en vijzel zijn gewoon GOED, staat erg mooi, ga lekker door, haha
je gordijnen...ja, ik zou alvast die "banden"weghalen dat scheelt al iets, wordt het wat stoerder...misschien kun je ze ook verven, in een stoere kleur?
nou ja zomaar ideetjes die boven komen....
fijne dagen
groetjes, Inge
oh, ja je "zetel"is ook mooi, staat echt veel gaver zo

fo miento zei

Super mooi, past perfect op het tafeltje. Altijd een fijn gevoel wanneer het uiteindelijke resultaat positief is.
Fijne zondag grtjes Mien

Cora M. zei

Leuk raam hoor gescoord! Als je nu niks over de vorm van de krans had geschreven had ik het niet gezien..hahahah nu dacht ik he ..vorm..scrol weer naarboven en denk ..o ja..die is niet helemaal rond..hahah. Niet te snel zeggen hoor dat soort dingen!
Groetjes Cora

Housebythewaterhole zei

Hoi Jilly en Christel,
dank voor jullie reactie... neen ik ga geen pupje houden maar mijn oudste dochter is samen gaan wonen met haar vriend en zij wil er ééntje...
Ik heb al 3 hondjes en das meer dan genoeg....+ de 5 schapen en 2 paarden....onze dierentuin is compleet ...haha..
héél fijne avond nog
liefs
Kathy

Er is een fout opgetreden in dit gadget