dinsdag 19 augustus 2014

En nog 1tje om af te sluiten....Sorrento

Sorrento de streek van: historische drama's, de vulkaan, rotsen vol gebouwd met kleurrijke huisjes en heel veel lekker eten.
Maar ook niet te vergeten "de limoncello"

We komen toe in ons hotel, een mooi Italiaanse villa met een prachtig terras en uitzicht op de baai.
Voorstelling van het hotel: start hier met het zwembad en daar het dakterras....en onze keuken heeft een Michelin ster...
Als je op uw lijn let, doe deze reis niet!!!4kg is erbij, (bij mijn vriend):-)
Een aanslag op uw lijn 



Om over het eten verder te gaan, het wordt geserveerd als een kunstwerkje.
Je mag je peper zelf kiezen en die pletten ze dan vers...kleine show aan je tafel.
Bij deze kunnen jullie wat watertanden, maar vraag me niet meer wat we gegeten hadden buiten dat alles te maken had met vis.






Genoeg over eten gebabbeld, tijd om de calorieën te verbranden:

Het bezoek aan Pompeii  

Daar sta je voor een burcht van stenen, de grote stad werd verwoest in 79n.C. maar je kan nog steeds goed zien met veel verbeelding hoe de stad eruit zag voor de ramp.

Zie hier de sporen van de koesten.





De 3 foto's hier boven zijn van: Lupanare ( lupa is het latijnse woord voor prostituee)
zeer goed bewaard gebleven fresco's dienen om de mannen te laten kiezen, wat heel handig was voor mannen die van andere landen kwamen, want pompeii lag zoveel eeuwen geleden vlag naast de kust.

Hier wat kruiken, die wij bloggers wel zouden willen gebruiken.



Hier de boosdoener in de verte...vesuvius
Dan ook een onverwacht bezoekje aan de deze boosdoener. 
Eerst werden wij met een vrachtwagen naar de top gebracht maar daarna moesten we nog een 20min wandelen naar de krater zelf.
Dit viel natuurlijk te zien hoe je conditie was.
^_^




 Ik raad ook aan om geen sandalen aan te doen, maar zoals ik al zei was het een onverwacht bezoekje.


Het laatste Amalfi, Positano en Ravello 

Kronkelachtige wegen naast de rotswand leiden je naar de wonder mooie Amalfikust.
Huizen in alle pasteltinten tegen de rotsen aangebouwd is betoverend.

GEWOON MOOI!






Als je van deze kant van de baai de mooiste foto's wilt maken, is het beste vanuit een boot
maar om het echt mee te maken moet je er gewoon geweest zijn, de lucht geroken hebben en de zon gevoeld hebben.

Dit was mijn reis
Ik geniet er nog van om erover te vertellen, dan ben ik net weer even op reis ook al was het vandaag weer mijn eerste werkdag!

Ik hoop dat jullie hier van genoten hebben en jullie even heb kunnen meenemen in mijn klein avontuur.

Laat gerust een leuke reactie achter, altijd heel leuk te lezen.
Groetjes Jilly

16 opmerkingen:

Mirjam zei

Hoi Jilly,
Wat een prachtige reportage zeg. Ik heb lekker met je mee genoten hoor, van al dit moois... Het is al weer 9jaar geleden dat ik in Italie op vakantie was en daar heb ik ook heel veel mooie herinneringen aan. Ik was iets noordelijker, in Toscane, dat is ook prachtig hoor...
Fijne avond en fijne eerste werkweek,
Lieve groet,
Mirjam

Marjon zei

Super mooi allemaal Jilly, de plaatsen fantastisch en wat een kunstig gepresenteerd eten...en nog lekker ook...jullie hebben een super mooie vakantie gehad...hier kun je nog lang van nagenieten...bedankt dat wij mee mochten kijken....lieve groet Marjon

Marjonel M zei

Zo te zien was het een prachtige reis, Italië is dan ook een prachtig land.

Fijne avond!
Marjonel

Gerry zei

Hoi Jilly,
Wat een heerlijke vakantie hebben jullie toch gehad.
En wat een culinaire hoogstandjes.
Het is toch ook een prachtig land.
Prachtige foto's liet je ons zien, dank je wel. Ik heb er van genoten als thuisblijver.
En nu maar weer veel plezier in je werk!

Liefs, Gerry

Home and Lifestyle zei

Hoi Jilly,

Ik heb genoten van je Italiaanse posten hoor. In dit deel van dit land ben ik nog nooit geweest, maar los van de calorieën lijkt het mij er geweldig ;-). Ik snap heel goed dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad.

Liefs, Ingrid

De Meidenmuts zei

Zo te zien was het echt een avontuur. Jullie hebben veel gezien en zijn op prachtige locatie's geweest.
Ik heb echt genoten van je reportage!

Groetjes Anita

De Witte Lanteern zei

Het oog wilt ook wat en dat begrijpen die Italianen wel! Wat ziet dat eten er allemaal lekker uit, kleine kunstwerken. Alleen jammer dat de calorietjes daar onzichtbaar blijven, tot je thuiskomt, hihi...
En wat een prachtige omgeving, dat is ook gewoon smullen (maar dan met je ogen!).
Dankjewel dat we even met je op reis mochten!
Liefs, Peetje

Housebythewaterhole zei

Jilly prachtig gewoon .... wat heb ik van je plaatjes genoten, woorden schieten hier te kort ....
héél fijne dag nog
Liefs
Kathy

Robust Posch zei

Ziet er uit als een mooie reis waarin jullie veel hebben gezien!
Ook fijne lange verslagen..

Geniet nog even na van je vakantie en succes met je eerste week!

Liefs Lieke
http://robust-posch-wonen.blogspot.nl/

Liesbeth zei

Wat een prachtige foto's. Zalig vakantieland ook...
Leuk dat je even op mijn blog kwam kijken,ik ga jullie zeker en vast volgen!

Liefs,

Liesbeth

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat een prachtig land is dat toch hè, echt genieten daar! En jullie hebben er wel van genoten zo te zien aan de foto's!
En eh.....hoe is het eten thuis weer? Vast niet zo culinair als je gewend was!

groet Trijnie

It's me zei

Leuk !!..wat een heerlijke vakantie foto's ....die kruiken !!! ..wowwww...liefs van mij...x !

het Moonhuis Monica zei

Ooh dat wil ik ook allemaal doen en zien, dat lijkt me zo indrukwekkend.
Wat hebben jullie heerlijk gegeten, dat zou ook wel iest voor mij zijn, maar dan zonder mijn kinderen, want zij willen liever frietjes hihi!!

Liefs Monica

Marieke Kromme zei

Prachtig Jully! Het eten ziet er om te watertanden uit (hoewel ik niet zo van vis hou), de ruïnes prachtig en je verhaal vermakelijk. Lijkt me bijzonder om Pompeii eens aan te doen..
Liefs Marieke

Onder de rieten kap zei

Wat een prachtige foto's! Echt genieten, net alsof ik zelf ook even op vakantie ben!
Groetjes, Yvon

Sober en Stijl zei

Wat een heerlijke reis lijkt me dit! prachtig zo die foto`s.
Ik was in Toscane, ook zo mooi!

Liefs, Dorine

Er is een fout opgetreden in dit gadget