zondag 24 augustus 2014

Het krukkengeluk

Ik had het zo gepland om nog een weekje vrij te nemen half augustus.
Omdat het weer niet echt meezat , besloot ik met mijn jongste dochter Joyce een namiddagje op zwier te gaan .
We hadden besloten om in een grote zaak van tweedehandsartikelen eens binnen te gaan.
We zagen er hele leuke dingen, oude telramen , spiegels , boeddhabeelden ( daar houd joyce van),en oude afrikaanse roeispanen......
Nu was er net een vrachtwagen die chinese en indonesische artikelen had afgezet .
Ons oog viel op twee houten krukjes, helemaal gevernist in een oranjeachtige vernis.




Ik en Joyce glommen van blijdschap ,"wauw zo'n vondst"
maar..... nergens geen prijs te zien.
Wat een teleurstelling , ze hadden er geen prijs van en konden ze dan ook niet verkopen en al zeker niet reserveren.
Na wat aandringen zouden ze ons telefoonnummer noteren en s'anderdaags de prijs telefonisch vermelden.
Wat dachten jullie ?
Ik heb dan zelf maar gebeld en hij wou ze verkopen aan een zeer gunstige prijs.
Jullie weten allemaal wat een krukje kost, voor dat bedrag had ik er twee.
JOEPIEEEEEEE!!!
Wat een meevaller!!!
Ik kon niet snel genoeg in die winkel staan, 
Hopelijk hebben ze nergens een fotootje van mijn nummerplaat genomen, haha

We hebben ze afgeschuurd en afgeschuurd en afgeschuurd........
en daarna paste wax  carbon opgesmeerd en zie hier het resultaat:





Is het niet een meevaller van formaat .
Deze heb ik gehouden , de andere mocht joyce hebben.
IK ben er super blij mee met ons krukkengeluk.


Aan alle nieuwe volgers en stille lezers van harte welkom in garcya's place,leuk dat jullie ons een bezoekje brachten.

Liefs,Christel


23 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat een grappig woord...krukkengeluk...maar na het lezen van je post snap ik het helemaal. Jullie waren op het juiste moment op de juiste plek. Afgeschuurd zijn ze er alleen maar mooier op geworden! Gefeliciteerd met deze mooie aanwinsten!

Liefs, Ingrid

Liesbeth zei

Mooi aanwinst!
Staat ook super bij jou...

Liefs,

Liesbeth

What's in a day zei

Wat em mooi geluk is dit, die krukken zijn inderdaad kostbaar en nu heb je bij toeval twee krukken, ze staan heel erg mooi!

Lieve groet, Eefie

It's me zei

Wat geweldig ...!!!?Ze zijn stier hoor ...!!....liefs van mij....x!

het Moonhuis Monica zei

Wauw mooi gewordne hoor in de paste wax. Wat een geluk dat je er twee vond tgen een gunstige prijs!

Liefs Monica

lia zei

Daar heb je mooi mazzel mee gehad.
Ze zijn erg mooi.

Housebythewaterhole zei

Wat een super vondst heb je gedaan, prachtig zijn de krukjes.... kan je alle kanten mee uit !!
Héél mooi aangepakt ook ...zijn héél mooi geworden!
Fijne zondagavond nog
Liefs
Kathy

Huize Vizzini zei

Wat een geluk. Ze zijn echt mooi geworden!
Liefs Patricia.

Gerry zei

Wat een prachtige geschenk als je dit niet direct verwacht!
Een prachtige aanwinst die je ook een mooie make-over hebt gegeven. Ze zijn mooi geworden en leuk dat jullie ze gedeeld hebben.
Heel veel plezier ermee!

Liefs, Gerry

Onder de rieten kap zei

Hoi! Wat een superleuk blog weer, ik ben ook helemaal gek van die krukjes, ze zijn inderdaad duur, mijn man gaat er binnenkort 1 voor me maken van oud eikenhout wat we nog hebben liggen, ik hoop dat die ook zo mooi wordt als deze!
Groetjes, Yvon

De Witte Lanteern zei

Bofferds!! Dat hadden jullie snel in de gaten en gelukkig hadden die inkopers het níet in de gaten, haha.
En wat zijn ze mooi geworden , na jullie opknapbeurt! Hier hebben jullie nog jarenlang plezier van.
Liefs, Peetje

van alles wat in huis en tuin. zei

Jullie hebben mazzel gehad! Het is te hopen dat de verkoper niet blogt anders heeft ie spijt als haren op zijn hoofd!
En ze zijn nu prachtig geworden, zo'n oranje gloed maakt het niet mooier hè.
Veel plezier er mee.

groet Trijnie

Robust Posch zei

Wauw dat is nog eens een leuke aanwinst zeg!

Veel plezier ervan!

Liefs Lieke
http://robust-posch-wonen.blogspot.nl/

De Meidenmuts zei

Wauw.....dat is een super vondst! Jullie hebben ze ook mooi bewerkt!
Ik heb toevallig bij de kringloop ook twee Thonet krukjes gevonden. Moet ze alleen nog schuren en schuren...en...Maar jullie zullen ze nog wel eens voorbij zien komen op mijn blog. Als ze tenminste de moeite waard worden. Het is toch altijd afwachten hoe het eruit komt te zien.
Maar de krukjes van jullie zijn goed geslaagd!

Groetjes Anita

Nathalie Zegeren zei

Hoi Christel, nou dat was een mooi mazzeltje zeg! Hij is erg mooi geworden, heel veel plezier ervan! Liefs Nathalie

Mijn Stijl zei

Zo dat is geluk hebben.
Ze zijn heel erg mooi geworden met de paste wax.
Veel plezier met deze mooie aanwinsten!

Fijne week,
Anita

Joke zei

Wat een geluksvogel ben jij
Super leuke krukken.

Groetjes Joke

inro soor zei

zoooooo!! nou hier loopt het kwijl op de grond, mazzelaars!!!!!
geniet ervan

groetjes, Inge

Claudia Leertouwer zei

Wat leuk dat je op mijn blog langskwam, zo ontdekte ik jullie geweldig blog, ga jullie volgen meiden!

La Blomst-Living zei

Bedankt voor je complimenten op mijn laatste post, Christel! Jij bent anders ook lekker bezig geweest met als resultaat een paar prachtige krukjes. Dat was even boffen dus!
Gezellige avond, liefs Linda

Passione Helena zei

Hallo Christel en Jilly,

Allereerst bedankt voor je super enthousiaste reactie Jilly, dankjewel!! Leuk dat je even langs kwam op mijn blog. En via jouw reactie ontdek ik jullie blog, wat ontzettend leuk dat jullie dit samen doen! Zelfs het "krukkengeluk" word samen gedeeld! En wat heb je er iets moois van gemaakt Christel, maar goed dat de verkoper het geheim van deze technieken niet kende ;-)

Veel plezier ervan en tot een volgende keer!

Lieve groet, Helena



Marieke Kromme zei

Leuk woord inderdaad, bedacht me er eerst iets heel anders bij haha.

Kan begrijpen dat jullie daar heel blij mee zijn, wat een beauty's! :) Mooi nu ze zo behandeld zijn.

Liefs Marieke

Anneke zei

Wat een geluk Christel en Jilly dat je zulke leuke krukjes tegenkomt.
liefs Anneke

Er is een fout opgetreden in dit gadget