maandag 11 augustus 2014

Una settimana Napoli

Buon giorno, Hallo lieve bloggers en volgers
Ik Jilly, had een zeer goede uitvlucht om een tijdje afwezig te zijn, namelijk een weekje Napels plannen en dan ook uitvoeren.

Gelukkig was mijn mama net op tijd mee in het bloggen gestapt en ving zij mijn afwezigheid goed op.

In 6 jaar tijd is het de 1ste keer dat we een week weggaan dus ik keek er enorm naar uit...eindelijk weg!!!

`
De 1ste 2dagen zaten we in Napels met een huurauto
Napels= chaos 
Je moet je inbeelden, gps werkte niet en de straten zijn even smal als hier de wandelwegjes!
Italianen zijn zotten met een auto en daar rij je dan tussen
.... 
Plots gebeurde er een wonder en stonden we voor ons hotel
^_^
We logeerden daar in een oud klooster, in de kloostercellen, spijtig dat het bed klein was want anders was ik nog in staat om het mee te nemen naar huis. Met een laagje verf enzo zou het in ons toekomstig huisje niet misstaan.


We hebben er ook de Certosa di san martino bezocht:
Een Kartuizenklooster  1van de mooiste monumenten van napels 
Je loopt door de hoofdgang en stoot op een enorme koets rijkelijk versierd met bladgoud dan ga je ergens binnen en stoot je op 3schepen dat even indrukwekkend zijn!
De begraafplaats van de monniken is 1groot plein met dodekoppen er rond (een beetje luguber)
Dan de kerk en zijn vertrekken iets om even stil van te worden
(maar mijn vriend moet niet bang zijn, zal het niet in ons huis nadoen :) )








En dan naar Capri ^_^ mijne favoriet
Een klein eiland, een klein hotel en groots in hun keuken 


Maar daar vertel ik de volgende keer over want het is verlof en no stress ;)
Groetjes 
Arrivederci...
JILLY




17 opmerkingen:

De Meidenmuts zei

Prachtig!!! Italië is ook mijn land. Voor de sfeer... de mensen ....en natuurlijk de overheerlijke keuken.Napels en Capri ben ik nog nooit geweest. Als ik jouw foto's zie dan wil ik hier ook nog wel eens een keertje naar toe.
Nog een fijne vakantie,

Groetjes Anita

Home and Lifestyle zei

Wat heerlijk dat je nu eindelijk een week weg bent geweest! Een goed navigatiesysteem is in het buitenland ideaal, dat hebben we vorig jaar in Amerika en dit jaar ook weer in Spanje gemerkt. Onze Tomtom voorkomt veel stress ;-).

Wat een prachtig uitzicht zie ik op de foto's. Als liefhebber van dit mooie land kan ik hier helemaal van genieten. Deze twee plekken heb ik nog nooit bezocht, ik ben benieuwd naar de andere foto's.

Liefs, Ingrid

Jilly Garcy zei

Ps: mijn gps werkte terug na hem op dag 2een klop te geven :-) even mijn geduld verloren maar hij werkte terug dus ik was blij.
Danku voor de leuke reacties altijd leuk ze te lezen.

Nathalie Zegeren zei

Hey Jilly! Welkom thuis! Je moder heeft het zeker goed opgevangen hoor! Het ziet er prachtig uit daar,zie zo al voor me hoe jullie over die weggetjes crossten haha. Ik vind Italie ook heel erg mooi, wij zijn nu twee weken terug van Zuid Frankrijk, bij Frejus, maar ik vond de Fransen daar over het algemeen niet zo heel vriendelijk. Vorig jaar zaten we in het Westen van Frankrijk en daar was het super! Geniet nog lekker van je verlof, liefs Nathalie

Nathalie Zegeren zei

Ehhh ik bedoel natuurlijk moeder in plaats van moder haha :(

linda zei

Wat heerlijk jilly lekker hoor om er even tussen uit te gaan. Mooie foto's en wat een mazzel dat je ineens toch voor hotel stond oh ik zou helemaal gek worden.
Wij vertrekken vrijdag naar ons favorieten eiland ibiza heerlijk twee weken genieten, gelukkig kom ik daar heel vaak dus ik weet goed de weg geen gps nodig haha.
Liefs linda

It's me zei

Wat heerlijk......wat een mooie foto's...en nu heel lang nagenieten hoor !!..liefs Ria...x !

Robust Posch zei

Hi Jilly!!

Wat leuk, lekker geweest met zn 2e! De foto's zien er mooi uit! Geniet nog lekker van je verlof!

Liefs Lieke
http://robust-posch-wonen.blogspot.nl/

De Witte Lanteern zei

Dat zal zeker genieten zijn geweest, wat is het daar erg mooi!
Geniet nog lekker van je verlof.
Liefs, Peetje

Mirjam zei

Hallo Jilly,
Ik miste je al en had al door dat je moeder alle reacties voor haar rekening nam. Wat heerlijk dat jullie naar Napels zijn geweest, maar met een huurauto? Beter helemaal niet te rijden in Napels, is mij wel eens verteld. En als de navigatie dan ook nog eens niet werkt... stress!! En daar zit je niet op te wachten tijdens vakantie. Maar jullie hebben het dus heerlijk gehad verder... en nu het vervolg op Capri... kom maar op!
Fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

het Moonhuis Monica zei

Hai Jilly, welkom thuis, je hebt een heerlijke vakantie gehad zeg, echt heerlijk!!
Benieuwd naar je volgende post!

Liefs Monica

Housebythewaterhole zei

Jilly prachtige vakantieplaatjes.... zou gelijk mijn valies willen nemen....héél mooi land Italie en héél benieuwd naar Capri ..... geniet nog van je verlof !
héél fijne week
Liefs Kathy

Marieke Kromme zei

Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad. Dit jaar ben ik zelf naar Frankrijk geweest maar Italië spreekt mij toch echt veel meer aan! hoewel ik nog niet eerder in Napels ben geweest. Prachtige foto's!!

Liefs Marieke

Gerry zei

Heerlijk om na zo'n lange tijd er even een week uit te kunnen.
Prachtige dingen laat je ons zien.
Mooie slaapplaatsen hadden jullie ook.
Geniet nog even lekker na!

Liefs, Gerry

Marjon zei


Prachtige foto's en ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad...met Jilly en Christel wist ik het even niet meer, van wie de blog nu was.....maar dat maakt ook niets uit ik geniet van de foto's...lieve groet Marjon

marie-josé blom zei

Prachtig hoor Napels, wauw!
Dat avontuur door Napels met een huurauto laat ik dan wel achterwege als je het goed vindt, haha...
Daar wil ik ook nog wel heen, in ieder geval naar Italië...
Wel heel leuk om bij iedereen mee te genieten van de vakantie foto's :-)

Lieve groet, MJ

Jilly Garcy zei

Ik was begonnen met een blog, mijn mama was er nog gekker van! Dus daarom heb ik (Jilly,de dochter) beslist dat mijn mamaatje mee moest instappen in de blog. Nu hebben we samen blog, en dat is heel leuk! Groetjes en bedankt iedereen voor de leuke reacties :-)

Er is een fout opgetreden in dit gadget