woensdag 24 september 2014

Mijn papa, onze held

Daar komt hij, op een dinsdag avond ... met een stevige pas de oprit op gewandeld
Aan zijn hand,,,,een wilde hond  met haren wapperend in de wind
(op de achtergrond een heldenmelodietje)
en in zijn andere hand

een laddertje

de ladder
( voor alle duidelijkheid een houten laddertje, stokoud , ruw en gewoon keimooi)






Hoe kwam hij daar aan? Wel, het verhaal is als volgt:

Wij gaan altijd fruit halen bij een boer'ke (79jaar) dat fruit verkoopt in een kamertje met een oeroude weegschaal en hij rekent alles nog aan in franken en  vroeger moesten wij dan ,als kind ,het omrekenen naar euro (maar dat vonden wij niet zo leuk)
Maar bon, mijn pa plaagt diene mens altijd!

En op zijn wandeling ziet mijn papa hem prutsen in zijn hout/rommelkot .
Mijn papa sluipt naar hem toe en roept:" Politie, meneer u bent betrapt op sluikstorten" ;-)
Ocharme, dat boer'ke, hij kreeg bijna iets! 
Plots ziet mijn papa de ladder, hij heel enthousiast en vraagt of hij het niet mocht hebben voor een prijsje.

En ja hoor 
:-) :-) :-)

Het is nog niet gedaan, mijn papa vraagt aan het boer'ke of hij niet nog meer van die toffe spullen had liggen?
Het boer'ke zei:" Ho, dat weet ik niet, je moet maar eens kijken."
Hij was zelfs beschaamd dat hij zijn oude brol (rommel) met mijn pa mee gaf....Brol???? Totaal niet!!!!

Wij kwamen anderdaags thuis en dit stond aan de voordeur,
Mijn pa: zijn "vondsten"



Waauw

Er was eerst gezegd dat ik (Jilly) het laddertje kreeg....
Maar mijn zus is er al mee gaan lopen... en hoe!!!!!



Zo heeft de rest zijn eigen plekje gevonden ik ons huis:









Heel misschien gaan we de hoge ladder door zagen maar dat zullen we wel nog zien, maar dan krijg ik zeker 1 van de 2 helften :-)

Dag allemaal en tot de volgende post 
Jilly
XOXO


21 opmerkingen:

De Meidenmuts zei

Nou ja zeg....hebben jullie even geluk...waar woont dat boer'ke?

Groetjes Anita

inge van der sanden zei

Mooie spulletjes heeft je vader gescoord...wat een geluk zeg.
Fijne Avond nog.

Groetjes,
Inge, my choice

Home and Lifestyle zei

Wat een geweldig verhaal...het boertje moest eens weten. Gaaf ook dat je vader zo meedenkt, hij weet precies waar hij de dames blij mee kan maken. De nieuwe aanwinsten hebben een heel mooi plekje gekregen.

Liefs, Ingrid

De Witte Lanteern zei

En dat boerke maar denken wat ie allemaal met die rommel moet...haha. Voor hem rommel, maar voor ons zijn het juweeltjes!
Wat een prachtverhaal. Je pa heeft jullie goed begrepen, hij is gewoon jullie 'personal shopper'!!!
Liefs, Peetje

Housebythewaterhole zei

Jilly...waar woont dat boerke....ik wil hem best ook wel eens de daver op het lijf jagen ...haha...die ladder
is "the max" he....zit ik hier al rond te kijken waar ik zo één zou kunnen kwijtraken...maar er fronst hier één zijn gezicht...???
héél héél mooi ....zowel de ladder als het luik....
geniet ervan
fijne avond nog
liefs Kathy

Marjonel M zei

Mooie spullen heeft je vader gekocht bij dat boerke en ook nog een leuk verhaal er bij.

Liefs,Marjonel

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Wie weet wat hij allemaal nog meer heeft liggen!

het Moonhuis Monica zei

Haha, dat oude baasje zal zich wel verbaasd achter zijn oren hebben gekrabt, toen je vader wegliep met zijn oude 'troep' hihi ;-)
Leuk hoor!!

Liefs Monica

Gerry zei

OH, Jilly, wat een verhaal. En dan dat oude boerke zo laten schrikken. Wat een groot hart heeft hij dat hij zijn brol aan je vader mee gaf,zodat jullie nu helemaal zitten te genieten. Volgens mij hebben jullie allemaal het brocante virus dat alles zo snel verdeeld is.
Maar de plekjes die jullie het gegeven hebben, geweldig!
Geniet er samen van!

Liefs, Gerry

It's me zei

Wat leuk zeg....staat weer mooi in jullie huis...liefs Ria...x!

Joke zei

Wat een mooie en leuke (rommel) heb je vader geschoord daar weten wij wel raad mee hoor.

Groetjes Joke.

Ús hûs ús thús zei

Hi hi wat een mooi verhaal! En ook nog eens zulke mooie spulletjes gevonden. Ik vind ze prachtig!
Je hebt er een mooi plekje voor gevonden. Gezellig!
Fijne dag. Groetjes van Aleta

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Hoi Christel en Jilly,
Wat een top vondsten, prachtige foto,s en wat kan ik genieten van je verhaal, ik ga je volgen,

groeten Pauline

inro soor zei

super leuk verhaal, zie het helemaal voor me! die arme man, hihihihi
maar wat is dit helemaal top zeg!!!!!!!!
lachen die foto met de ladder door het dak, woehaha, die boer verklaart jullie helemaal voor gek! wie wil die ouwe zooi nu hebben??
het staat super, en ik zou de ladder door tweeen doen, ieder wat, heeft die boer niet nog veel meer?? haha ga wat klusjes voor m doen, ramen wassen, boodschappen doen, je weet maar nooit!!! :)))
groetjes, Inge

Huize Vizzini zei

Wauw...wat fijn dat jullie vader aan jullie denkt. De luiken zijn echt prachtig. De ladders ook!! Kan mij voorstellen dat je hier heel blij mee bent.
Liefs Patricia.

eigen thuis zei

Je vader heeft er oog voor zeg! Wat een mooie spullen heeft ie bij dat boerke gevonden. Dat is nog eens geluk hebben.

Lieve groet Gonda

Onder de rieten kap zei

Zo wat een mazzel! Ik ben helemaal weg van die louvre-luikjes, wat staan ze mooi! Echt heel erg gaaf!
Groetjes, Yvonne

Anita r zei

Wat leuk zo'n vader die meedenkt.
Eigenlijk zoude we bij alle oude boertjes moeten gaan kijken.
Want een boer gooit niet gauw iets weg ;-)

gr. Anita

Nathalie Zegeren zei

Geweldig!Die papa van jou weet al precies waar jullie van houden haha, oude rommel! Erg mooie stukken hoor, daar ga je plezier van hebben, alleen al door het mooie verhaal erachter. :) Fijne zondag nog, liefs Nathalie

G-STYLE zei

Haha, leuke vader heb je en zeker ook een leuk verhaal.
je luik staat erg mooi en de ladder gun je vast wel aan je zusje …of toch niet ;-)

Bedankt voor je felicitaties en complimenten op mijn blog, hartelijke groet van Gea

Robust Posch zei

Leuk zeg! Dat zijn de leukste vondsten, dichtbij huis en bij mensen die het totaal niet zien. Geniet er lekker van!

Wat leuk ook dat je vader dat doet!

Liefs Lieke
http://robust-posch-wonen.blogspot.nl/

Er is een fout opgetreden in dit gadget