zondag 26 oktober 2014

DIY zuil







Dat mijn man van hout houd is geen geheim.
Vooral de grillige vormen en noesten ,daar is hij fan van.
Onlangs kwam hij thuis met héle dikke planken eikenhout die al zeker tien jaar buiten lagen.
De bedoeling was om er een tafelblad mee te maken ,maar ja ,als ze iets in hun hoofd hebben .....

Hier zie je ze onbewerkt liggen, twee meter lang




De mooie houttekening




Hij begon te zagen , te schaven en te schuren daar vanachter in zijn tuin/werkhuis.
Alles onder het stof...
En dit heeft hij er van gemaakt , een mooie eiken zuil
de bovenkant


Hier zie je de zuil bewerkt met grijze parketolie en voor de foto heeft hij er dit zelf opgezet .
Ik was niet eens thuis toen hij deze foto's maakte ( hij krijgt gevoel voor styling ,mijn ventje,haha)
Ik vind hem zo mooi.......

De zuil is intussen verhuisd naar mijn dochters optrekje, mooi cadeautje hè
Maar manlief heeft beloofd er ook één voor mij te maken , wanneer ?
tja dat zal ik dan wel zien. :)))))

Lieve groetjes,
Christel

Ps: Gaan jullie ook naar Countryside in Flanders Expo volgend weekend?
Samen met mijn twee dochters ga ik er naar toe , misschien treffen wij jullie daar.
Wie weet........

31 opmerkingen:

Home is where the heart is zei

Dat heeft hij goed gedaan, goed voorbeeld doet volgen :))
Fijne avond en wie weet hoe snel jouw zuil klaar is
Fijne avond
lieve groet Brigitte

Mirjam zei

Hoi Christel,
Nou zeg, wat een prachtige zuil heeft jouw man gemaakt. Het is de bedoeling dat Ben en ik er ook zo eentje gaan maken, maar dan van steigerhout. Het hout ligt hier al. Hij is niet voor binnen, maar voor in de tuin... ik ben heel benieuwd wanneer we er aan toe gaan komen. Jouw zuil staat nu dus bij je dochter te pronken, maar je man zal er vast en zeker snel eentje voor jou maken, hij vindt hem zelf vast ook heel mooi, en de manier waarop hij hem heeft gestyled zegt al genoeg... daar komt er vast eentje bij...
Fijne nieuwe week alvast,
Liefs,
Mirjam

Nancy Blaauwgeers zei

Je ventje heeft de zuil mooi gemaakt, en ook mooi gestyld. Hij heeft er gevoel voor zullen we maar zeggen, haha. Ik hoop dat hij gauw ook eentje voor jou maakt. Fijne avond. Groetjes, Nancy

De Witte Lanteern zei

Dat heeft hij heel mooi gemaakt én gestyled! Zo, verborgen talenten? Volgens mij hoef je ook niet lang te wachten eer er bij jou eentje staat. Hij heeft het zó goed in z'n vingers, dat smaakt naar meer...
Fijne week!
Liefs, Peetje

Home and Lifestyle zei

Al heb ik een lieve man, zoiets doet hij echt niet maar dat lijkt mij heerlijk! De zuil is een plaatje, je dochter zal er blij mee zijn. Ik vermoed dat jouw zuil ook niet al te lang op zich zal laten wachten.

Liefs, Ingrid

Marie-José zei

Prachtige zuil inderdaad Christel
En wat is het toch handig om en handige man te hebben.
Dat komt vast goed met jouw zuil...want beloofd is beloofd ;-)

Fijne week en lieve groet, MJ

inge van der sanden zei

Mooie zuil is het geworden...dat heeft je man mooi gedaan.
Fijne Week.

Groetjes,
Inge, my choice

Hann¥ zei

Prachtig gemaakt EN gestyled haha.
Knap hoor, en zo mooi.
Ik hoop dat je niet lang hoeft te wachten en dan gauw zelf mag genieten van zo'n mooie zuil.
Liefs,Hanny

van alles wat in huis en tuin. zei

Dus straks krijgen we Garcya's place van Christel. Jilly en manlief? Hij kan stylen als de beste!!
En de zuil is prachtig geworden en ach....een leive blik van jou doet toch wonderen??

groet Trijnie

It's me zei

Wat een mooie zuil.....prachtig...!?,...wat is dat voor evenement ...?...nog nooit van gehoord...fijne week liefs Ria...x!

Huize Vizzini zei

Wat een mooie stoere zuil. Hij is echt prachtig..jammer dat je hem af moet staan, maar voor je dochters heb je alles over.
Liefs Patricia.

lia zei

Hij is prachtig... En oud hout, ik ben er ook dol op.
Nu maar hopen dat jij snel weer wat van dat oude hout heeft, want dan heb jij ook weer een zuil.

Gerry zei

Heerlijk als je samen dezelfde smaak hebt en manlief zoiets moois onbekommerd kan maken en zelf styled en fotografeert.
Die voor jou komt er vast ook heel gauw.
Hij heeft wel smaak!
Geniet ervan!

Liefs, Gerry

Het Moonhuis zei

Dat heeft je man mooi gedaan zeg en lachen dat ie m zelf heeft gestyled voor de foto! Hij heeft inderdaad feeling!!

Liefs Monica

Ús hûs ús thús zei

Wouw wat een prachtige zuil! Leuk gestyled ook. Het gebruikte hout is echt schitterend. Ik kan ook helemaal watertanden bij zo'n mooi stuk hout.
Fijne week. Groetjes van Aleta

Esther zei

Wat een leuke verrassing. En mooi hout!
Groetjes, Esther

Marjonel M zei

Heel mooi, ik hou ook van dat oude hout.

Fijne week!
Liefs, marjonel

knibbel knabbel knuisje huisje zei

Wow, prachtig hoor!
Zo'n mooie zuil zal bij jou in huis ook zeker niet misstaan. Hopelijk is jouw zuil ook snel klaar.

Fijne avond nog

Anneke zei

Wat een gelukkie dat je man zo handig is. Je zuil is prachtig . Ik hoop dat je man er ook snel een voor jouw maakt.
Liefs Anneke

Housebythewaterhole zei

Hoi Christel, wat een prachtige zuil.... hou ik echt van, de prachtige houtstructuur...
Jammer wij zijn dit weekend voor 2dagjes erop uit anders waren we ook naar countryside geweest !
héél fijne week
liefs Kathy

inro soor zei

wow das nog eens een vent:)
en ook nog eens gestyled hahaha! wat leuk en lief zeg, en je dochter is ws heeeelll blij! nu jij nog ....;-)
groetjes, Inge

Thuisgeluk zei

Wat een super mooie zuil is dat zeg.. leuk dat je man hem zelf heeft gemaakt (en gestyld) haha, dat zou mijn man dus nooit doen.
Eikenhout is en blijft super he?
Groetjes Roos

Huiz&zo zei

Wat is het toch fijn als je zo n handige man hebt :-) Dat heeft hij heel erg mooi gemaakt!

Fijne dag!

De Meidenmuts zei

Mooie zuil heeft je man gemaakt! Ook zo mooi van eikenhout....en ook zo leuk gestyled.
Het zal ook wel niet zo lang duren voordat je man weer eentje heeft gemaakt.

Groetjes Anita

What's in a day zei

Wat mooi Christel, je man heeft gouden handjes, het is zo ontzettend mooi geworden, complimenten hoor. Je dochter zal er heel blij mee zijn en nu duimen dat je man er voor jou ook snel één maakt.

Lieve groetjes, Eefie

Athomebymy zei

Dat heeft hij knap gedaan ! Nee ik ga er niet naartoe zou wel willen maar nog nooit die richting uitgereden ik woon in de provincie antwerpen en jullie ?

Liefs Petra

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Hoi hoi dank je voor je leuke reactie op mijn blog natuurlijk kom ik ook even bij jou buurten ... een prachtige blog met heerlijke sfeerplaatjes ook bij mij ging de volgknop om ... Ook ben ik te volgen op facebook waar ik elke dag een plaatje deelt misschien vind je het ook leuk daar eens te komen kijken dus hier mijn link wens je nog een fijne week geniet ervan lieve groet Rosita.. https://www.facebook.com/AweSomeLivingByRosita?ref=bookmarks

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Hoi hoi dank je voor je leuke reactie op mijn blog natuurlijk kom ik ook even bij jou buurten ... een prachtige blog met heerlijke sfeerplaatjes ook bij mij ging de volgknop om ... Ook ben ik te volgen op facebook waar ik elke dag een plaatje deelt misschien vind je het ook leuk daar eens te komen kijken dus hier mijn link wens je nog een fijne week geniet ervan lieve groet Rosita.. https://www.facebook.com/AweSomeLivingByRosita?ref=bookmarks

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Christel en Jilly, wat een mooie zuil van dat prachtige doorleefde hout. Het leuke van zuilen is dat het zo heerlijk verhuisbaar is. Geniet lekker en zuinig zijn op die handige man, groeten Pauline

Nathalie Zegeren zei

Wauw die man van jou is echt geweldig haha, hij heeft de smaak helemaal te pakken, erg mooi geworden! Liefs Nathalie

Onder de rieten kap zei

Zo mooi dat eikenhout, wij zijn er ook gek op, vooral als het ouder is vergrijst het zo mooi! Ik vind de zuil prachtig geworden, wat zal je dochter er blij mee zijn ! Groetjes, Yvonne

Er is een fout opgetreden in dit gadget