zondag 12 oktober 2014

Het irritante vlekje

Wat heb ik mij gestoord aan een vlekje op de muur net naast de deur van het toilet.

In november vorig jaar hebben wij de volledige hal van boven tot onder in de kalkverf laten zetten.
Ik heb namelijk hoogtevrees en durf niet op een stelling of hoge ladder gaan staan daarom een pro.
Toen ik de schilder vroeg of hij ervaring had met kalkverf , gaf hij mij een ontwijkend antwoord.
Jullie raden het al" een dikke catastrofe!"
Om een ellendig lang verhaal kort te maken : die man bakte er niks van.
Om te beginnen hield de grondlaag niet , gevolg: volledig pleisterwerk afschuren .
Eerste poging : verkeerde kleur
Tweede poging : volgens mij weer verkeerde kleur en vlekken , vlekken en vlekken....
Ondertussen hadden wij gezien dat door dat schuurwerk er allemaal putten en schuurbewegingen op de muur zaten dat door de kalkverf werd geaccentueerd. Man , man , man....
Volledige oppervlakken heeft hij moeten herbeginnen.
Toen ik hem wees op nog een put in de muur heeft hij dat dicht gemaakt met overschilderbare silicone.
Jullie raden het al , dat vlekje bleef een donkere vlek.GRRRRR
Het was op ooghoogte,en als je je erop fixeert......
Ik had in de kringloop enkele oude lijsten gekocht , die ik had geverfd en gewaxt.
Nu wist ik niet goed wat ermee gedaan .
Door ze op elkaar te stapelen ( om op te ruimen ) dacht ik :" Tiens, die passen in elkaar."
Ik heb manlief eventjes om hulp gevraagd en voilà


Daar kon het niet blijven staan , dus heb ik het op dat irritante vlekje opgehangen.
Of het is te zeggen , manlief.
Probleem opgelost, haha.


Zo lossen vrouwen dat op.
Ik ben alvast verlost van dat vlekje .



Aan de nieuwe volgers ,welkom ,in garcya's place, leuk dat jullie even op bezoek komen.
En aan alle lieve mensen die telkens weer een reactie achterlaten ,BEDANKT!!!
Altijd heel leuk om te lezen.


Liefs ,christel




25 opmerkingen:

Ús hûs ús thús zei

Dat heb je leuk opgelost! Mooi om die lijsten zo in elkaar te hangen. En ook nog de vlek gecamoufleerd. Een echte win win situatie :).
Fijne zondag. Groetjes van Aleta

De Meidenmuts zei

Dat blijft storen zo'n vlek, maar je hebt het mooi weten op te lossen. Leuk idee!
Zo ontstaat er een mooi hoekje in jullie hal.

Groetjes Anita

Liesbeth zei

Wat heb je dat weer mooi gedaan!! Tof idee trouwens om die kaders in elkaar te zetten...
Fijne zondag!

Liesbeth

Nancy Blaauwgeers zei

Wat zullen jullie gebaald hebben van die pro schilder. En zo'n vlek daar blijf je je aan ergeren, maar nu ben je er mooi van verlost. Fijne zondag. Groetjes, Nancy

knibbelknabbelknuisje zei

Wat een slimme oplossing zeg! mooi en sfeervol hoekje geworden zo.

Janny zei

Wat een goede oplossing! En het staat nog leuk ook! Ik weet het: je kunt je soms storen aan iets waar anderen zó aan voorbij lopen.
Ik moet overigens ook nog even zeggen dat ik het boek Puur Eten besteld heb. Ik werd zo enthousiast van haar homepage, dat ik een voorschotje op mijn verjaardag genomen heb! Ben benieuwd.
Liefs,
Janny

Home and Lifestyle zei

Wat een frustratie is die schilder voor jullie geweest, al zal hij zichzelf er waarschijnlijk ook niet happy bij hebben gevoeld.

Dat vlekje herken ik. Toen wij anderhalf jaar geleden onze slaapkamer een metamorfose hebben gegeven, is de klusjesman bij het aanleggen van electriciteit met de boormachine door de muur gegaan. Aan de andere kant van die muur zit de slaapkamer van onze dochter van 16. Het gat heeft hij gedicht en vervolgens heb ik het met dezelfde verf bewerkt, maar je ziet precies waar het grote gat gezeten heeft. Maar het gat zit vrij laag, dus geen plek om zo'n goede oplossing als jij hebt gevonden te bedenken. Dit kan prima zo, Christel. De gang is sowieso een plaatje!

Ik wens je een fijne dag. Liefs, Ingrid

Mirjam zei

Hoi Christel,
Wat vreselijk hè, zo'n vlekje, en zeker als het op ooghoogte is... maar ook al was het dat niet, je weet waar het zit en je blijft het zien... heeeeeel irritant... en zonde van je mooie muur.
Maar je hebt het wel op een heel gave manier opgelost, wat een leuk effect, zo'n stel lijstjes in en op elkaar...
Dat staat voorlopig weer helemaal mooi zo...
Fijne zondag,
Liefs,
Mirjam

Gerry zei

Gelukkig, opgelost.
Maar ik snap het wel.
Je gang ziet er wel mooi uit en dat beeld op de sokkel is ook prachtig!
Mooie zondag nog verder!

Lieve groet,
Gerry

Thuisgeluk zei

Wat vervelend dat het allemaal zo'n gedoe was.. Maar de lijsten staan daar heel erg leuk. En ja. Je kunt je enorm storen aan dat plekje, dat zou ik ook doen denk ik.. Maar al met al is het eindresultaat heel mooi allemaal..groetjes roos

It's me zei

Nou wat slim...en wat een leuke oplossing ...!!!...liefs van mij.....x!

Marjon zei


Nou dat is zeker een perfecte oplossing en je gang heeft toch een geweldig resultaat gekregen, ziet er super uit...lieve groet Marjon

De Witte Lanteern zei

O ja, zo'n vlekje blijf je zien (ook al moeten anderen misschien turen, maar jij wéét waar die zit, dus) maar je hebt het super opgelost! Goh, leuk zo'n 'pro' over de vloer. Had ie nu eerlijk gezegd dat hij het niet kon, was dat slimmer geweest. Hij had z'n (misschien) goede naam niet te grabbel gegooid en jij had minder stress gehad! Maar het is gelukkig goed gekomen, erg mooi geworden.
Fijne week!
Liefs, Peetje

lia zei

Je hebt het mooi opgelost.
En je hebt een sfeervolle trap.

Anneke zei

Het deed me aan een liedje van toon Hermans denken. Het lijkt wel of het vlekje groter wordt hi hi. Ja wat jan he daar dan aan storen he?maar wel balen hoor. Zo'n knoeier. Maar verder heeft de gang een sfeervolle uitstraling
Liefs Anneke

Het Moonhuis zei

Zo doe ik dat ook altijd, we hangen er gewoon wat voor en weg vlek haha ;-)
Leuk hoor die lijsten!!

Liefs Monica

eigen thuis zei

Dat heb je mooi opgelost zo! Je blijft je vaak storen aan zo'n vlek hè? Je hebt trouwens een prachtige hal.
Fijne week

Liefs Gonda

Marjonel M zei

Wat een leuk idee die lijsten, en het is mooi opgelost.

Liefs, Marjonel

van alles wat in huis en tuin. zei

Zo....jij bent creatief in oplossingen bedenken voor iets wat uitermate irritant is!
Misschien iets voor de vlek in mijn keuken....helaas zit die weer op een plekje dat je zegt: tja daar staat toch echt geen schilderij oid! Dus....toch maar weer verven.
Mooie hal hebben jullie!

groet Trijnie

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Hele slimme oplossing want ook al ziet niemand die vlek, jij ziet het elke keer als je er langs loopt.

A place for my home zei

Wat een ellende met zo'n schilder. Maar zo is het erg leuk opgelost!

Liefs, Cynthia

inro soor zei

goed bedacht! maar wat een ellende zeg met zo,n schilder.....:( denk je het top te krijgen...is het nu wel oke?
groetjes, Inge

Hann¥ zei

Dank je wel Christel voor je reactie op mijn blog.
Jee wat een ellende.....nu snap je inderdaad waarom hij niet echt reageerde of hij er ervaring mee had.
Maar je hebt het perfect opgelost!
Fijne dag.
Groetjes,Hanny

De Meidenmuts zei

Is niet erg Jilly....hi..hi...altijd leuk om reactie's te lezen!
Jullie zijn van harte welkom:))...:))
Jullie hal ziet er ook erg sfeervol uit!

Fijn weekend
Groetjes Anita

Onder de rieten kap zei

Oh daar zou ik me ook aan ergeren, maar je hebt de perfecte oplossing! Zo zie je maar; een echte woonstylist is niet voor 1 vlek te vangen!
Groetjes, Yvonne

Er is een fout opgetreden in dit gadget