zondag 9 november 2014

Countryside 2014

Countryside is een beurs in Gent over het landelijk leven: dat wil zeggen alles over landelijk wonen, buitenkledij en lekker eten...de beurs waar Garcya's place naartoe moet!
En ja, elk jaar gaan wij, de vrouwen naar de beurs en de mannen mogen niet mee (haha ha)

In blogland was de trend, verweerd hout en gietijzer, al helemaal opgenomen. Maar bij ons in België was de stap nog niet echt gezet, hier en daar zag je het.
Maar het komt er door, de Belgische markt is er klaar voor en het mag wat minder braaf zijn ;-)

Geniet van de foto's


























Ook al veel kerstspullen te vinden.

Natuurlijk als je zoveel mooie dingen ziet is het heel moeilijk om met niets naar huis te komen...het is dan ook dit jaar niet gelukt om met lege handen naar huis te komen :-)
Dit antieke paardje.
Als het avondlicht erop valt


En hier met de ochtendzon 

Dit kun je vinden bij: www.wonenmetidee.be en nog veel meer mooie dingen!
Ook nog een konijnenpels wat altijd super leuk is om de verwerken in je interieur.
Helaas weet ik niet de naam van de winkel, maar het was een zaak met allerlei jagers spullen uit Nederland.
Sorry, mevrouw van de jagerswinkel
 En op naar de volgende beurs ;-) 
Groetjes Jilly

18 opmerkingen:

Housebythewaterhole zei

Hoi Jilly en Christel, net als jullie woon ik in Belgie
maar dan in West-Vlaanderen, de enige mooie woonwinkel waar ik mooie spullen kan vinden is Slots
Décoration in Spiere-Helkijn ! Zoals je schrijft Belgie
is nog lang niet voor alles klaar ...:-( héél jammer !
Maar het houten paardenhoofdje vind ik toch wel prachtig hoor....heb al eens gegoogled waar je het
vandaan hebt maar jammer, veel te ver anders zou ik de aankoop ervan overwegen hoor !!
Geniet van je mooie interieur....
héél fijne zondag nog
liefs Kathy

Home and Lifestyle zei

Dit is wel een héle leuke beurs voor inspiratie. Een gezellig dagje uit, met ook een mooie aankoop die mee naar huis mocht.

Liefs, Ingrid

It's me zei

Wat leuk.....en ik zie dadeltakken...!!....mooi hoor...alhoewel ik wel 2 schapenvachten in huis heb....vind ik konijnenvelletjes eng....maar dat komt misschien dat ik altijd konijnen heb gehad...en geen schapen ...hihihihihi.....!....liefs Ria...x!

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Leuk zo'n beurs en voor jullie vast nog leuker om te zien dat in België van lieverlee ook jullie woonsfeer geïntroduceerd wordt.

De Meidenmuts zei

Wat heerlijk om de sfeer op te snuiven op zo'n beurs. Ik heb genoten van de reeks foto's die jullie gemaakt hebben.
Jullie hebben toch nog mooie spullen gevonden die weer mee naar huis mochten.

Groetjes Anita

inge van der sanden zei

Dat ziet er allemaal heel goed uit.
Mooie beurs zeg.
Fijne Avond nog.

Groetjes,
Inge, my choice

Ús hûs ús thús zei

Wat een leuke beurs! Ik heb je genoten van je foto's.
Je nieuwe aankopen zijn ook prachtig!
Groetjes van Aleta

Onder de rieten kap zei

Wat een mooie beurs, het ziet er allemaal heel erg mooi uit, ik vind je paard geweldig, echt supermooi, daar zou ik ook meteen voor gevallen zijn!
Groetjes, Yvonne

Het Moonhuis zei

Leuk zo'n beurs en leuk om even mee te kijken, je hebt lekker veel foto's gemaakt. Mooi dat paardje!

Liefs Monica

De Witte Lanteern zei

Ja, België moet er ook aan geloven, haha.
Het viel me al eens eerder op, dat als je een Belgische interieurzaak inging het inderdaad zo braaf is, té bedacht (en soms té netjes afgewerkt). Maar hier zie ik toch wel hele leuke spulletjes staan, soms met een knipoog, wat het juist spannend maakt. Leuk om even met jullie mee te kijken. Mooi paardenhoofdje!
Liefs, Peetje

Thuisgeluk zei

Wow, die tafel met dat 'gekrulde' onderstel.. supermooi..
het is altijd leuk om weer ideen op te doen.. Groetjes Roos

Alie zei

Daar had ik ook wel even willen lopen :). Wat toevallig, ik heb ook net een blog over onze nieuwe ramskop gemaakt. Lijken wel wat op elkaar.

knibbel knabbel knuisje huisje zei

Mooie aanwinst! Nu moet België wel om zijn als het gaat om landelijk wonen. Ik zag prachtige plaatjes voorbij komen!

Mirjam zei

Oh wat zullen jullie een heerlijke dag gehad hebben... zo veel moois om te zien en zoveel om je door te laten inspireren... fantastisch. En toch wel heel leuk dat deze trend nu ook in België doorkomt... het is heel erg mooi en warm allemaal... maar dat wisten jullie allang...haha...
Ik wens jullie nu een heel fijne avond,
Liefs,
Mirjam

What's in a day zei

Wat zullen jullie veel inspiratie opgedaan hebben, het is heel sfeervol en er is heel veel te zien.
Leuk dat de stoere materialen de markt in België veroveren:)

Lieve groet, Eefie

fo miento zei

Dat is ook al jaren onze vaste jaarlijkse uitstap samen met mijn vriendin. Genieten van een dagje lifestylen! De woonwinkel in België die helemaal mee is met de Nederlandse woontrends is "de factorij" in Retie (de Antwerpse kempen)Echt een bezoekje waard, maar niet goedkoop.
Lieve grtjes Mien

eigen thuis zei

Leuke beurs zeg! Jullie hebben vast veel inspiratie opgedaan.

Liefs Gonda

Housebythewaterhole zei

Hoi Christel, dank voor je reactie... de spullen vond
ik héél toevallig op 2dehands.be... lang hebben ze er niet opgestaan, ik had gewoon ingetikt houten schaal,kwam ik bij de lange schaal terecht maar er bleken nog leuke spullen bij de verkoper te staan, soms moet je op het juiste moment aan het zoeken zijn, de spulletjes stonden in Antwerpen en zijn dan nog netjes bij mij in west-vlaanderen afgeleverd voor een meerprijs van 5euro...dus ik zou zeggen verder zoeken...haha
héél fijn weekend
liefs Kathy

Er is een fout opgetreden in dit gadget