maandag 8 december 2014

Houtopslag in de tuin

Eindelijk, is het zo goed als klaar.
De houtopslag die mijn man drie jaar geleden begon te bouwen in zijn vrije tijd .


Dit zijn foto's van in de zomer.

Als je de tuin binnenkomt staat het links van ons huis.


Het was de bedoeling dat er kort bij ons huis een houtopslag kwam.
Het is opgetrokken in kastanjehout en ook de dakpannetjes zijn handgekliefde houten leien .
Hij heeft dit volledig zelf gemaakt .Van betonnen voet tot de nok.
Je moet weten dat er ongeveer 100 stuks per vierkante meter dakleien liggen. Dit heeft dan ook héél lang geduurd omdat het net een puzzel was .
De éne lei was dikker dan de andere en moesten elkaar overlappen .



Voorlopig ligt er al een beetje hout in en ook onze bbq, dan staat hij toch droog deze winter.




Ik ben ontzettend trots op mijn man , hij heeft het dikwijls vervloekt en ik heb ontzettend veel gezeurd in de zin van : 'wanneer maak je het af.' Herkenbaar?
Nu nog enkel de  zijkanten dicht maken ... ( we wachten op de bestelling kastanjehout).Al begin ik te vermoeden dat het hout aan een wereldreis is begonnen :))))


Liefs ,
Christel

Ps: Maandag word er eindelijk iets van mijn verlanglijstje geschrapt, als het klaar is , laat ik het zeker zien . Is dit geen leuk kerstgeschenk ?


25 opmerkingen:

Marjon zei

Mooi gemaakt van je man en ja ik herken het....en nu maak je mij wel erg nieuwsgierig hoor hihi...ben benieuwd...lieve groet Marjon

Onder de rieten kap zei

Oh wat ontzettend gaaf!! Ik ben er helemaal weg van, zo mooi gemaakt! Je hebt echt een man met 2 gouden handen. En wat een prachtige tuin zie ik op de achtergrond, wat zullen jullie daar genoten hebben van de zomer!
Veel liefs, Yvonne

Het Moonhuis zei

Ook al heeft ie er ruim de tijd voor genomen, ik vind dat hij het prachtig gemaakt heeft hoor, erg fijn om een man met twee rechter handen te hebben (kennen jullie die uitdrukking in België?) Mijn man heeft dus twee linkerhanden hihi ;-)

Liefs Monica

Esther zei

Indrukwekkend hoor, zowel het werk als het resultaat. Ziet er heel goed uit.
Groetjes, Esther

It's me zei

Zeker heel mooi hoor......geniet van een heerlijke week...x!

La Blomst-Living zei

Al moest je flink wat geduld hebben, er zat dan ook heel veel werk in, je houtopslag is prachtig geworden! Je hebt zo te zien ook een geweldige tuin!
Lieve groet, Linda

Gerry zei

Dag Christel,
Ik sta er steeds weer versteld van waar je man mee komt. Die heeft echt gouden handen.
Goed verwennen zo'n man!
En wat een grote tuin hebben jullie, ziet er prachtig uit!

Liefs, Gerry

Home and Lifestyle zei

Nou, ik ben hier niet de eerste en ook zeker niet de laatste die zegt dat je je in je handen mag knijpen met zo'n man. Mijn man houdt helemaal niet van klussen, dus hij wordt standaard niet enthousiast van mijn ideeën, laat staan dat hij er zelf mee komt ;-).

Wat een klus is het geweest! Maar het resultaat is heel erg mooi, ik hoop dat hij zelf ook dik tevreden is!

Liefs, Ingrid

Alie zei

Prachtig gemaakt, wel lekker hoor zo'n handige man!

Anneke zei

Wat geweldig als je zo'n handige man hebt. En wat heeft hij het mooi gemaakt. Wat een enorm werk heeft hij er aan gehad. Ik ben dan ook heel nieuwsgierig naar je volgende blog. Je weet het wel spannend te houden he?
Liefs Anneke

De Meidenmuts zei

Prachtig! En wat zie ik ook een mooie tuin op de achtergrond.....

Groetjes Anita

Mirjam zei

Oh Christel, wat is dat mooi zeg. Niet alleen heel handig en praktisch maar vooral ook heel erg mooi, en het oog wil ook wat toch? En als na de winter al het hout zo'n beetje is opgestookt, dan heb je in de zomer nog een heerlijke overkapping... Fantastisch...
Ik wens je een heerlijke dag,
Liefs, Mirjam

De Witte Lanteern zei

Maar dit is wel het wachten waard, wat is het mooi geworden! Wat heb je toch een handige man (dat wist je onderhand wel ;-))Je moet ze af en toe wel eens even aansporen, maar als ze op gang komen...
Wat maakt je het spannend met je lijstje...
Liefs, Peetje

Nancy Blaauwgeers zei

Dat is zeker een mooie houtopslag, gelukkig dat hij bijna af is. Dat is het vaak met een handige man, die zijn meestal bij anderen bezig.
Groetjes, Nancy

labrocasha zei

Compliment voor je man,deze overkapping mag er zijn.Veel plezier ervan!
Mijn man heeft ook 2 rechterhanden,maar die wapperen helaas niet :=((
Is zijn klussenlijst nu af???
Groetjes Anita

Sober en Stijl zei

Prachtig zeg, mijn complimenten!

Woon Droom zei

Mooi! En dat gaat een super plekje worden om te genieten :) en ken dat ook van wanneer ga je dat nu eens afwerken ... En er zijn altijd wel nog klusjes te doen en anders bedenken we wel iets dat ze voor ons kunnen maken hè? 😄

What's in a day zei

Jouw man maakt ook alles, wat ontzettend knap zeg.
Ik heb er bewondering voor hoor, alles met de hand gemaakt, prachtig, je zult zeker trots zijn op hem.
Ik hoop dat het hout, na de wereldreis:) toch wel bij jullie aankomt hoor.

Lieve groet, Eefie

lia zei

Prachtig gemaakt.
Geduld is een schone zaak ;-))

inro soor zei

super stoer! t duurt ff maar dan heb je ook wel wat!
ben benieuwd........naar je nieuwe aanwinst:)
grtjes, inge

Hann¥ zei

Oef dat is een klus geweest en dan nog in zijn vrije uurtjes maar het resultaat is prachtig!
Benieuwd naar je volgende post ;-)
Liefs,Hanny

eigen thuis zei

Prachtig zeg! Het duurt even maar dan heb je ook wel wat... Complimenten voor je man.

Liefs Gonda

Marieke Kromme zei

Ik hou hiervan, erg mooi gemaakt zeg! Hartstikke handig zo'n man!

Liefs marieke

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Je hebt nu wel een mooi homemade houthok!

Hann¥ zei

Kom je eruit met het kransje Christel?
Anders roep je maar hoor ;-)
Vertel ik je het stap voor stap, maar is niet moeilijk te maken.

Liefs,Hanny

Er is een fout opgetreden in dit gadget