zondag 11 januari 2015

Een gewoon ornament

Vorig jaar in november bracht ik nog eens een bezoek aan de kringloopwinkel.
Na wat rond treuzelen omdat ik echt niets vond ,viel mijn oog op een barometer .
Ik dacht : "Ohh, die krullen in dat hout trekken mij wel aan , ik kan er wel wat mee....
Wat moet een modern mens met zo'n afschuwelijk ding , moeten ze daar aan de kassa gedacht hebben.
Zie hier wat een mottig ding het was.




Ermee thuis gekomen , bekeek ik het eens grondig.
Ohhh NEEEEE, het is gewoon van plastiek , zonder bril had ik dat weer eens niet gezien.
Denkend aan mijn man zijn commentaar daarop, stopte ik het een beetje weg :)))


Uiteindelijk vroeg ik hem de lelijke lepel( waarom een barometer met lepel?) eraf te zagen en de barometer eraf te halen.
Natuurlijk , de keuken vol glas ..



Ik heb het vervolgens geverfd en gewaxt en dit is er van geworden .


Zeg nu zelf dit lijkt toch op een oud ornament ;))







De kandelaar kocht ik bij herberslifestyle en past er goed bij .
En ben ik mijn plastiekerig spul beu , het kostte ook bijna niks.
En mijn man , die zegt er voorlopig niks van , dat wil al veel zeggen,haha
Ps: Ik vond de reacties op IG al héél leuk omdat ik dacht , ze moesten eens weten wat het was ;)))

Fijne avond, dag of weekend
Lieve groet
Christel

33 opmerkingen:

mandy zei

Nou, ik vind hem heel leuk hoor hahaha. Je ziet er niks meer van terug ;) hahah!

Liefs,
Mandy

De Meidenmuts zei

Wauw....al is het van plastic....ik vind het ornament helemaal top. Dat zou mij nou ook aantrekken als ik zoiets tegenkwam :))
Superleuk met het kaarsje erin!

Groetjes Anita

Danielle van Heusden zei

Wat een super metamorfose!
Echt een heel mooi ornament geworden zo zeg! Vind hem vooral heel mooi met het kaarsje erin.. echt alsof hij daar voor gemaakt is! :)
Liefs Daniëlle

Happy Living zei

Gaaf!!!

Onder de rieten kap zei

Dit is toch wel echt de beste metamorfose die ik ooit gezien heb haha! Geweldig, je ziet niet dat het plastic is hoor, het lijkt echt op een oud ornament, ik vind hem prachtig!
Groetjes, Yvonne

Helena De keizerskroon zei

Leuk ding hoor!
Het is zo leuk om te zien hoe men van iets, Totaal iets anders maken.
Je kan er alle kanten mee op.
En dat t plastic is... Ik zie het Iig niet ;-)

Fijne dag nog!


Liefs
Helena

Housebythewaterhole zei

Christel, ik denk dat vanaf nu geen enkele plastieken barometer nog veilig is in de kringwinkel....haha
ik vind het héél mooi liggen met het theelichtje erin...
weet je ik bewerkte al eens zo'n hertekopje dat ik van een barometer haalde...en er ligt al maanden een plastieken "iets" dat ik van een rommelmarkt meebracht, te wachten op een behandeling...als het resultaat maar mooi is speelt de grondstof geen rol...jij bent in ieder geval super geslaagd !!!
héél fijne week
Liefs Kathy

What's in a day zei

Wat heb je er een mooi ornament van gemaakt zeg, je zou denken dat het een stoer oud object is.
Heel goed gelukt dus.

Lieve groet, Eefie

Mirjam zei

Hoi Christel,
Dat had ik echt nooit kunnen bedenken, dat het eerder een barometer was, en nog wel van plastiek ook!! Maar nu is hij echt heel erg mooi geworden...
Zie je wel, je had het wel goed gezien, jij kunt hier wel wat mee...
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Liefs,
Mirjam

van alles wat in huis en tuin. zei

Haha....ik dacht op IG ook idd dat het een mooi oud ornament was! Wil je ons voortaan niet zo voor de gek houden!!
Wat is ie leuk!
En dat plastic zie je toch helemaal niet.
Wat een fantasie heb jij toch, geweldig!

groet Trijnie

La Blomst-Living zei

Nou, je ziet toch helemaal niet meer dat het van plastic is? Een super mooie geslaagde metamorfose hoor, je hebt er een prachtig ornament aan overgehouden!
Liefs, Linda

Home is where the heart is zei

hahaha, dat zul je denk ik nog vaak moeten horen. Als je niks had gezegd had er geen haan naar gekraaid want het lijkt na jou handelingen een oud ornament.Denk dat ik morgen onze kringloper eens ga bezoeken en wens je een goeie week
Lieve groet Brigitte

Mijn Stijl zei

Erg leuk geworden!
Zou je niet zeggen dat het van plastic is...

Fijne week,
Anita

Esther zei

Wat een mooi verhaal. Dit is pas 'recycling'.
Groetjes, Esther

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Van plastic naar fantastic :)

Het Moonhuis zei

Hartstikke leuk geworden Christel, echt waar!!

Liefs Monica

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Hoi Christel, denk je ook dat je een topstuk koopt, je hebt er wel een topstukje van gemaakt, want wat ziet het er mooi uit. Ooit heb ik een zilveren kandelaar gekocht totdat de kaars roet in het eten gooide en de kandelaar wegsmolt, typich staaltje van plstic. Hij was niet meer te repareren.

Geniet van jouw "nieuwe"ornament, groet Pauline

De Witte Lanteern zei

Super! Zeker met het kaarsje erin, vind ik het een heel mooi ornament. En je ging toch voor de vorm...nou die blijft prachtig. Goed dat je hier potentie inzag...
Liefs, Peetje

inge van der sanden zei

Ik dacht nog...wat kun je daar van maken, nou dit dus...en het is super gaaf geworden.
Vooral met dat kaarsje..

Groetjes,
Inge, my choice

Anita r zei

Mooi geworden.
Het lijkt net echt ;-)

gr. Anita

Alie zei

Ben zo gek op zulke vondsten, tien keer leuker dan een duur gekocht exemplaar, super!

Gerry zei

Nou ja, je bent toch in staat geweest om er een grondige metamorfose aan te geven.
Zo op de tafel met een kaarsje erin, vind ik heel mooi.
Echt heel goed gelukt en je zou niet zeggen dat het plastic is.
Veel plezier ermee!

Liefs, Gerry

Marjon zei


Hoi Jilly....ik vind het "plastic" ornament prachtig...je ziet er echt niets van hoor en een goed idee om de lepel eraf te halen...echt geweldig....en wat maakt het uit waar het van gemaakt is...het eind resultaat telt...super hoor...fijne avond en lieve groet Marjon

Nancy Blaauwgeers zei

Uiteindelijk is het toch mooi geworden. Las dat je de kandelaar bij Herbers Lifestyle vandaan hebt. Mooie spullen hebben ze daar he? het is niet zo heel ver hier vandaan. Groetjes, Nancy

It's me zei

Wat gaaf...!!!...helemaal leuk gedaan.....,...fijne week liefs Ria.....x!

Tartelette Maison zei

Oh, dat is echt heel prachtig geworden.

Huize Vizzini zei

Wauw zeg, dat is super gaaf geworden!
Liefs Patricia.

Home and Lifestyle zei

Ohhh dat is echt super mooi geworden! Hoe kom je op het idee zeg...je ziet nu ook niets meer van het materiaal en je kunt er meerdere kanten mee op. Helemaal top!

Liefs, Ingrid

Marijke zei

Wat een super goede metamorfose heb je er op toegepast!
En geweldig met de waxinelicht en zie er heel veel andere leuke mogelijk heden mee!
groetjes van Marijke

Marjonel M zei

Hij is wel leuk geworden.

Liefs Marjonel

Room Seventeen zei

Supergaaf geworden, en wat een leuk idee met dat waxinelichtje erin!

inro soor zei

woehaahhahahah hij is helemaal geweldig, wat een super lelijk ding was het, ik dacht echt: wat moet ze hier nu van maken?? echt heeeell gaaafff!
groetjes, Inge

Anoniem zei

Wat vreselijk creatief, heel gaaf geworden! de tafel waar het op licht heeft ook zo'n mooie kleur, zelf gedaan?

Er is een fout opgetreden in dit gadget