vrijdag 13 februari 2015

Schatten op zolder.

Hier zijn we weer, wat ik u nu weer te zeggen heb begint met een hele lange uitleg, over waar ik het heb gevonden.



5 jaar geleden heeft mijn vriend een slagerij gekocht van zijn neef, die neef had het geërfd van zijn vader maar ook hij had het gekregen van zijn vader.

Zijn jullie nog mee?

Dus dat was de opa van mijn vriend, hij heeft hem nooit gekend. Maar die man had het pand dan nog eens gekocht van de grootouders van een familie vriend van en die man is inmiddels ook al 60jaar.

Dus ik wil maar zeggen dat het huis zeer oud is.

Tussen al dat kopen en erven door is het huis ernaast ook gekocht en van die twee 1gemaakt.
EEN ZEER RAAR HUIS.
Maar met een grote zolder, een dumpplaats voor:

Schalen
(Ja, Ik begin al te lachen)

Mandjes
(brede lach)

En een kruik
(HIHIHIHI)



Ik vond hem wel niet zo als de foto hier boven.  Dat is al in de fase na de bewerking.
Natuurlijk moet ik jullie niet uitleggen hoe je dat moet bewerken, want iedereen doet het op zijn manier, een wreef tegellijm, een lik verf en dan nog wat wax.

WORKING PROCES






Ps: er staat ook nog een kastje, en andere brol maar wie weet wat ik daar nog tussen ga vinden.

sfeer plaatjes 






Als jullie willen weten wat ik daar eigenlijk stond te doen.
Wel, we willen gaan samenwonen.
Plan 1: huren?
Plan 2: kopen? maar mijn vriend heeft al een huis en als zelfstandige kan je moeilijk aan een lening geraken
Dus..........
Plan 3: Op de boerderij in industriebouw een loft zetten en beneden een machineloods! Plan afgekeurd
Plan 4: slagerij verbouwen? Heel veel werk en geen tuin of terras.
Daarom stond ik daar dus te kijken wat we met die ruimte konden doen.
Volgende week begint de aannemer met deel 1 van de verbouwing
Maar nu komt mijn allerliefste lief af dat hij nog een plan heeft.
Ik denk dat ik ga gek worden, maar gelukkig ben ik al gek van hem.

(als we echt begonnen zijn durf ik pas meer details geven, jullie snappen wel waarom)


Happy valentines day
;-)
Jilly


31 opmerkingen:

Tussen Wal en Schip zei

O wat is je pot mooi!! Ik heb ook nog zo'n pot in de kast staan, ik weet nu z'n bestemming ;-)
Fijn weekend.
lieve groet,
Alberta

Home and Lifestyle zei

Zo'n dumpplek vol verborgen schatten is natuurlijk heel interessant, gaaf dat je daar ook deze mooie pot aangetroffen hebt. Daar worden wij blij van hè!

Met zoveel plannen en opties kan het lastig zijn om te kiezen. Goed nadenken voordat je een stap zet. Het klinkt wel spannend allemaal!

Fijn weekend. Liefs, Ingrid

Helena De keizerskroon zei

Oh!! Lekker sneupen In zulk verlaten stekkies!
Stond er nog veel dan?
Dat lijkt mij een heel project!!
Goed nadenken voor je zo'n grote stap zet...

Keep us posted ;-)

Liefs
Helena

Helena De keizerskroon zei

Oh!! Lekker sneupen In zulk verlaten stekkies!
Stond er nog veel dan?
Dat lijkt mij een heel project!!
Goed nadenken voor je zo'n grote stap zet...

Keep us posted ;-)

Liefs
Helena

Brenda Schneider zei

Altijd leuk om op zolders te rommelen, jij hebt weer mooie spullen gevonden En goed onder handen genomen, heel mooi geworden.
Succes met alle plannen.
Fijn weekend. Groetjes Brenda

Brenda Schneider zei

Altijd leuk om op zolders te rommelen, jij hebt weer mooie spullen gevonden En goed onder handen genomen, heel mooi geworden.
Succes met alle plannen.
Fijn weekend. Groetjes Brenda

Danielle van Heusden zei

Dus jij hebt gewoon je eigen soort kringloop op die zolder! :D je hebt er in ieder geval al een mooie schat vandaan! Ben benieuwd wat er nog meer komt!
Heel veel succes met alle overwegingen en beslissingen! Spannend hoor!
Liefs Daniëlle

Huize Vizzini zei

De kruik is heel mooi geworden. Zelf heb ik deze ook, maar dan volgens mij een slag kleiner. Mooie plaatjes!
Liefs Patricia.

Huize Wisman zei

Leuk zo'n zolder :) Vooral als je dan zo'n gave pot ertussen vind. Hij is echt stoer!

Succes met jullie plannen en fijn weekend!

Groeten,
Deborah

Het Moonhuis zei

Lijkt me heerlijk om op zo'n zolder rond te kijken. Mooie pot, ik vond m ook heel mooi in originele staat, maar ik hou van die half geglazuurde terracotta potten. Succes met jullie plannen en een fijn weekend!!

Liefs Monica

Ús hûs ús thús zei

Wat een prachtige vondst! Ik kan me voorstellen dat je daar helemaal blij van wordt.
Succes met je plannen. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Fijn weekend. Groetjes van Aleta

inge van der sanden zei

Leuk rommelen op de zolder...je hebt alvast een mooie pot gevonden, en er nog een mooiere van gemaakt.
Ben benieuwd wat je plannen zijn...
Fijn Weekend.

Groetjes,
Inge, my choice

eigen thuis zei

Op zo' n zolder willen we allemaal wel even rondsnuffelen. Jij hebt er leuke dingen gevonden. Mooi is de pot geworden. Succes met al die spannende plannen, ben benieuwd!

Liefs Gonda

Laura Van Empel zei

Ooh dat zou voor mij ook geen straf zijn hoor die zolder hihi.
Prachtig geworden.
Gr Laura

It's me zei

Heerlijk zo'n zolder.....mooie pot...vond hem ervoor ook erg. Mooi hoor...liefs fijn weekend...Ria...x!❤️❤️❤️

De Witte Lanteern zei

Oh, op zo'n zolder gaat je hartje toch harder kloppen. Een schatzolder voor bloggers! De eerste schat is al binnen, mooi!
Veel succes met alle plannen, spannend.
Liefs, Peetje

Marjon zei


Hoi Jill, wat geweldig is deze pot geworden...jij hebt het ook in de vingers...en wat heerlijk dat jullie nog zoveel plannen hebben, jullie zijn nog piepjong en ik vind het heerlijk om te lezen...mijn oudste zoon wil ook graag samenwonen, hij rondt dit jaar zijn studie af maar moet dan eerst nog werk vinden...ben benieuwd..maar jullie veel succes en veel liefde...liefs Marjon

Marieke Kromme zei

Altijd leuk zulke vondsten en vooral als je ze dan nog leuk weet op te knappen! :)

Liefs Marieke
WONEN a la Mar

Secondhand & Sober zei

De pot is geweldig geworden! Die zijn nooit weg :) Ben benieuwd naar je vervolg verhaal ;)

Liefs,
Mandy

Marijke zei

Geweldig je vondsten en wat spannen jullie huisperikelen ben erg benieuwd!
groetjes van Marijke

Marie-José zei

Spannende post en dat op valentijnsdag...
De pot is een plaatje geworden!
Heel veel succes met jullie wilde plannen...

Fijn weekend nog en lieve groet,MJ

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat heerlijk om daar te rommelen!! En dan zijn er verrassingen genoeg zo te zien
De pot is mooi geworden ook al vond ik 'm voor de bewerking ook al mooi hoor!
Ben benieuwd hoe het met het wonen afloopt maar dat horen we vast wel van je!

Fijn weekend.
Trijnie

What's in a day zei

Wow wat spannend allemaal, ik ben heel benieuwd naar je plannen...één ding is zeker, jij vindt vast nog wel mooie schatten, je pot is al heel erg mooi!!!
Veel succes met alles.

Lieve groetjes, Eefie

Onder de rieten kap zei

Heerlijk he struinen en dan dit soort mooie dingen tegenkomen!
Veel liefs, Yvonne

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Leuk zo'n zolder vol verrassingen!

Marjan zei

Leuk zo'n plek vol schatten. Altijd heerlijk om even te snuffelen en wat zo gek is.... je ziet iedere keer weer andere dingen.

Fijne week,
liefs, Marjan

Housebythewaterhole zei

Wat leuk...snuffelen in oude spullen, je vindt wel altijd iets hé...wat mooi is de pot geworden... voor Christel nu... dank voor je reactie (ik loop achter met lezen en reageren) de roze kaarsen haalde ik bij Casa..branden héél mooi zonder afdruipen..hihi... de kandelaars van bij Sophie daar was ik metéén weg van omdat ze niet zo hoog zijn, ik zag dat er alweer héél mooie nieuwe staan op fb...maar neen...ik koop er echt géén meer bij....
héél fijne week nog
Lieve groeten Kathy

Alie zei

Weet je dat ik daar weleens van droom, dat ik een huis heb met ruimtes waar ik nog nooit geweest ben. Met allemaal mooie schatten. Jij hebt er al één gevonden :)

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Heerlijk zo,n spannende ontdekkingstocht op een zolder van iemand anders. En dan ook nog met schatten naar huis gaan die je weer prachtig eigentijds om kan toveren, dat is een mooi kadootje.
Ben natuurlijk erg benieuwd hoe jullie verhuis/verbouw plannen eruit gaan zien..... kijk uit naar je volgende blogberichten. groeten Pauline

Robust Posch zei

Leuk zeg en dat op plekken waar je het niet verwacht!! Lekker van genieten!

Ik heb een leuke winactie op mijn blog, neem je een kijkje?

Liefs Lieke
http://robust-posch.blogspot.nl/

Sober en Stijl zei

Super vondsten zeg! mooie plaatjes!
Liefs, Dorine

Er is een fout opgetreden in dit gadget