zondag 1 maart 2015

Mijn favoriete plek in huis

Iedereen heeft ongetwijfeld een favoriete plekje in huis.
Ik moet zeggen dat ik er wel meerdere heb maar mijn absolute favoriet is dan ook de tuinkamer of voor de Belgen onder ons , de veranda.
Het is niet zomaar een glazen aanbouw maar ééntje volledig met dak en isolatie.
In de winter kan je er heerlijk zitten .
Hoe kwam ik nu op dit idee om het eens te laten zien , vorige week hadden we visite, de schoonouders van jilly , en zij waren zo enthousiast over ons plekje , so whatt, dat ik het met jullie wil delen.
Welcome to my favorite spot






Je komt er door de keuken binnen en rechts staan twee zetels. In het midden een grote opiumtafel in vergrijsd en verweerd hout. Achter de zeteltjes staat iets nieuws , een mooie eikenhouten sidetable.
Door mijn liefste  weer zelf gemaakt.
Hij stond te popelen om het mij te laten zien .
Ik ben er héél héél blij mee en vind het fantastisch mooi.
Hij heeft het met pen en gat, zoals we hier zeggen ,in elkaar gezet .
Ongelooflijk toch.
Kijk maar



Hier pen en gat.....


mooie houttekening

ik ben van plan om hem een beetje te vergrijzen maar weet nog niet goed met wat , Iemand een idee?



Enkele sfeerplaatjes








De binnenzijde van het dak is met houten eiken planken bezet en er hangt een grote beroesterde luchter met glazen bellen.


Zoals jullie snappen is dit echt mijn plekje, met zicht op de tuin .
Zowel in winter en zomertijd.
Maar laten we eerst met de lente beginnen....


Lieve groetjes ,
Christel

36 opmerkingen:

Secondhand & Sober zei

Echt prachtig!! Snap heel goed dat dit je lievelings plekje is!

Liefs,
Mandy

De Meidenmuts zei

Prachtige plek!! Hier zou ik ook wel een paar uurtjes door kunnen brengen! Wij zitten overdag ook veel in onze tuinkamer met veel lichtinval en tuincontact.
Het bankje ziet er ook weer top uit!

Groetjes Anita

Joke zei

Dat is zeker een super plekje heel sfeervol.
Jij boft maar met zo`n handige man de side- table is gaaf zeg.


Groetjes Joke

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Dat is oprecht een heerlijke plek! En vergrijzen kan volgens mij heel goed met verniswas. Maar je zal ook vast de loogbeits tips krijgen (heb ik zelf nog nooit mee gewerkt).

Home and Lifestyle zei

Dat lijkt mij ook een geweldige plek om te zitten! Wat moet dat in de zomer mooi zijn, wanneer de tuin ook nog eens in bloei staat. Je man heeft weer iets prachtigs voor je gemaakt.

Liefs, Ingrid

Room Seventeen zei

Wat een geweldig plekje, heel sfeervol. Supermooie side table! Vergrijzen kan ( loogbeits Esatto?), maar ik vind hem naturel ook erg mooi!

Sanny zei

Hoi Christel.

Ik snap wel,dat dit jouw favoriete plek is. Dat zou het mij ook zijn. :)
Ik vind alles even prachtig en de foto's zouden niet misstaan in een woonblad.
Je hebt t super sfeervol ingericht met prachtige spullen.
En wat bof jij met zo'n handige man die er ook nog plezier in heeft om zulk moois te maken voor je.

Hele fijne avond nog!
Groetjes,
Sanny (sanny's Life)

lia zei

Het is met recht een prachtplek.

Robin zei

Wauw!! Echt prachtig het kan zo in een woonblad!
Ook je sidetable is erg mooi!
Ik ben momenteel ook een eiken tafel
kaal aan het maken en vraag me hetzelfde af. Naturel vind ik hem
ook erg mooi.
Ik heb al uren gezocht maar aangezien eiken naturel ook erg mooi is vind ik het een lastige keuze!
Ik houd het hier even in de gaten voor goede tips ;)
Nog een fijne avond!

Liefs,
Robin

Brenda Schneider zei

Wat een heerlijke plek is dat.
En jij hebt ook al geluk met een handige man in huis, die heb ik ook :)
Laat het mooie weer maar komen he, dan kun je ook lekker genieten van je tuin.
Liefs Brenda

Marieke Kromme zei

Snap je volkomen. Prachtig plekje!

Annemie Bours zei

Echt een "WAUW" plek!!!

Janny zei

Wat een heerlijke plek is dit, zeg. Kan me voorstellen dat het je lievelingsplek is.
Je boft dat je man zulke mooie tafels kan maken, hoor. Ik vind hem prachtig.
Veel plezier op je mooie veranda (zeggen wij ook, hoor).
Liefs,
Janny

van alles wat in huis en tuin. zei

wat leuk om dat lievelingsplekje van jou eens te zien! En wat moet dat daar heerlijk bijkomen zijn van een dag hard werken!
En die tafel heeft die handige man van jou prachtig gemaakt!

groet Trijnie

Anoniem zei

Echt een superplek !!!!
Groetjes, Corine van de Pas

Marijke zei

Die site table wat prachtig wat een handige man heb jij die zoveel moois maakt...
En... ja een heerlijk plekje!
fijne dag,
groetjes van Marijke

De Witte Lanteern zei

Wow, wat een mooie plek om lekker tot rust te komen. Geen wonder dat dat je favoriete plekje is! De foto's kunnen inderdaad zo in de WLS.
Je man heeft weer iets prachtigs afgeleverd, supermooi! Zo naturel vind ik 'm ook al heel mooi...
Liefs, Peetje

Gerry zei

Wat een heerlijke plek om te zitten, dat mag voor mij rustig een woonkamer zijn!
En die man met de gouden handjes....
Fijn als je zo'n plekje hebt, Christel!

Lieve groet,
Gerry

Huize Vizzini zei

Prachtige plek Christel. Ook hier is mijn favoriete plek de woonkamer!
Liefs Patricia.

A place for my home zei

Wat een heerlijke ruimte! Wij genieten ook enorm van onze veranda. Ti's een hele fijne aanvulling van je woning!

Liefs, Cynthia

Marjan zei

Begrijp helemaal dat het je favoriet is.....
Het ziet er geweldig uit.

liefs, Marjan

La Blomst-Living zei

Wow, super zeg, wat een mooie ruimte! Heerlijk om zo je tuin in te kunnen kijken. En je sidetable is ook prachtig!
Lieve groeten, Linda

eigen thuis zei

Dat is een prachtige plek! Daar zou ik ook heel veel uurtjes doorbrengen.

Liefs Gonda

Margo van Schaick zei

Ik had al via FB laten weten dat ik je sidetable prachtig vind. Heel mooi gemaakt. Voor het vergrijzen zou je de loogbeits van Esatto kunnen gebruiken. Dat is een heel goed product hiervoor en via internet bij Esatto te bestellen. Ik raad je aan om eerst een proefplankje te behandelen met de loogbeits zodat je kan testen of je de kleur mooi vindt. Als de kleur door de loogbeits te donker uitvalt dan kan je de loogbeits verdunnen met water en zal het resultaat lichter van kleur zijn. Succes!
Groet, Margo

Anneke zei

Hallo christel, wat een heerlijke sfeervolle plek. Wat fijn dat je zo'n händige man hebt. Dat is echt väkmänschap. Ik wilde je ook doorverwijzen naar Esatto maar ik zie dat dat al is gebeurd. Je krijgt zulke mooie resultaten met de beits. We zien wel het resultaat he?
Lieve groet Anneke

Spijshuisje Lyd zei

Heel mooi de side table! handgemaakt zijn vaak de leukste dingen in huis! Geniet van je lievelingsplekje!

Mirjam zei

Hoi Christel,
Een pen-en-gat-verbinding, zo noemen we dat hier ook hoor. Prachtig gemaakt door je man... ik zou willen dat ik dat ook kon... of Ben hihi...
Maar wat een heerlijke plek, geen wonder dat dat je favoriete plek is. Dat moet heerlijk zijn om daar te zitten in de eerste zachte zonnestralen van de lente... Geniet er maar lekker van.
Het kistje met het luik er achter vind ik ook super...
Heel fijne avond,
Liefs,
Mirjam

Landelijk Creatief zei

Hallo Christel,

Mooie side table heeft je man gemaakt. Vergrijzen kan heel goed met Paste Wax van Painting the Past. Echt heel mooi spul om op hout te gebruiken. Je kunt het daarna alleen niet meer over schilderen mocht je dat ooit willen, dus dat is wel iets om rekening mee te houden.
Ik heb zelf pas een potje gekocht in de kleur cement en heb er een oud bordje mee bewerkt, helaas had ik het hier en daar niet helemaal goed kaal geschuurd en daar heeft de wax niet helemaal goed gepakt. Maar op kaal hout krijg je echt een geweldig resultaat.mocht je willen kan ik een foto van het bord maken en jou toesturen, dan heb je een idee hoe het word.
Groetjes, Patricia van Landelijk Creatief

What's in a day zei

Hier kunnen we alleen maar van dromen...wat een mooie plek is dit, geen wonder dat je hier veel tijd doorbrengt
Je hebt ook een mooie sfeer.

Lieve groetjes, Eefie

Alie zei

Geweldig plekje en prachtig ingericht!

Marjon zei

Dit is dan ook wel een ongelooflijk mooi plekje...wat een prachtige binnenkijker bij jou Christel..zo sfeervol allemaal. Ik zou mij er helemaal thuis voelen. De side table is prachtig gemaakt door je lief...die heeft toch ook echt een pluim verdiend...wat is dat hout mooi....en prachtig gestyled...fijne avond en lieve groet Marjon

Tussen Wal en Schip zei

Wat een heerlijke plek!
En wat heeft je man dat prachtig gemaakt die tafel.
ik wou dat ik er ook zo eentje had zeg, maar die van mij moppert al bij een schroef in de muur, haha!

Lieve groet,
Alberta

inge van der sanden zei

Mooie sidetable...je kunt ook loogbeits gebruiken...ben ik op het moment ook mee bezig, en dan een wasvernis eroverheen...heel mooi.
Mooie Veranda...een fijne plaats om te zitten.
Fijne dag nog.

Groetjes,
Inge, my choice

Anneke zei

Dank je wel voor je berichtje. Dus jij bent ook al aan het brainstormen over de kleur van je keuken. Van veel kanten werd me toch afgeraden om de kleur (die ik zo mooi vind) piombo niet te gebruiken omdat zo'n oppervlak wel erg donker wordt en soms wat groenig oogt. We zoeken gewoon verder. En het touw om de pot heb ik vastgelijmd. Nog een fijne zondag, lieve groet vanuit Nederland

Anoniem zei

Ziet er super mooi uit TOP
en is zeker een fijne plek gr.Nettie

Priscilla Spruijt zei

Hallo Christel,

Ik had het een tijdje zo druk met allerlei verbouwingen dat ik een paar blog had gemist maar ben ze even aan het bij lezen ;-)

In een woord PRACHTIG echt waar!

Hartelijke groeten,
Priscilla
diybypepris.blogspot.com

Er is een fout opgetreden in dit gadget