zondag 8 maart 2015

Vacht en schaal

Ik wou dolgraag een rendiervachtje .
De kleuren , de vorm , ik vind het gewoon heel mooi.
Al weken keek ik naar de webshop van stoerenrobuustwonen.nl , zij hadden enkele vachten in hun winkel.
Maar je kunt het niet allemaal hebben hè.
 En... het word lente , wie wil dan nog een vacht?
In een interieurwinkel  hier kort bij , zag ik er ook liggen maar , hallo, zo duur....Voor die prijs had ik er drie bij Linda, zucht.....





Nu had mijn man mij al verschillende keren betrapt op het kijken ernaar, tot hij het beu was :)))) en zei :" Ga je dat nu eindelijk bestellen of niet? "
"Echt ? " zei ik. ( ik happy)
En zo kwam het dat het vachtje richting België kwam en op de zetel belandde .




Ook had ik in mijn kast nog een schaal staan die ik nooit gebruik , beter dan weg te gooien, heb ik het een veegje verf en wax gegeven en staat het nu in de keuken met knoflook en ui.


zo was hij

zand toegevoegd


Niet mis hè

Verder ben ik volop aan het plannen om de keuken eens een andere kleur te
geven .
Witte kasten en zwart werkblad met een eikenhouten tafel en zwarte stoelen .
Iemand een idee ?
Zo ziet het er nu uit



Ik denk mij nog even suf over de kleur ...maar nu ga ik nog een beetje nagenieten van deze prachtige dag met een lekker glaasje wijn.
Doeiiiii

Lieve groetjes

Christel













43 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat lief van je man dat hij je net dat zetje in de rug gaf dat je nodig had. Nu is je wens eindelijk in vervulling gegaan, de vacht staat mooi hoor.

Lastig is dat hè, het kiezen van een kleur voor de keuken. Ik overweeg ook al lang om de keukenkastjes te verven, maar ik weet niet goed welke kleur ik wil. Het heeft gelukkig geen haast, maar als ik er jaren over doe om een beslissing te nemen schiet het niet op ;-).

Ik wens je een fijne week! Liefs, Ingrid

Home and Lifestyle zei

Vergeet ik toch helemaal te zeggen dat de schaal ook super geworden is. Helemaal stoer, wat een verschil met het oorspronkelijke uiterlijk!

Liefs, Ingrid

Landelijk Creatief zei

Mijn vriend zou zeggen heb je nou nog niet genoeg voor in huis,haha! Moet zeggen hij ziet er leuk uit zo op je bank, al moet ik eerlijk bekennen dat ik niet zo van de vachtjes ben.
En dan die schaal, top! Waar haal jij in hemelsnaam zo'n tros knoflook vandaag?

Een kleur voor in de keuken, ja lastig hoor, het moet natuurlijk niet te donker worden dus ik zou denk ik kiezen voor taupe of lichtgrijs? Of zit dat er nu al op want ik zie het zo niet goed. Misschien kun je eens wat kleurstaaltjes naast de spullen houden die blijven staan in de keuken? Painting the Past heeft mooie kleuren, dus wie weet.
Succes!

Spijshuisje Lyd zei

Stoere vacht heb je besteld!
Staat erg mooi & je schaal is ook goed gelukt!
Geniet van je avond!

Brenda Schneider zei

Wat een mooie vacht is dat van een rendier.
Je schaal is ook erg mooi geworden, leuk idee met de aarde de verf ruwer maken.
Misschien inderdaad een grijze tint in de keuken .
Wij zijn er ook plannen voor aan het maken maar weten het ook nog niet.
Groetjes Brenda

Brenda Schneider zei

Wat een mooie vacht is dat van een rendier.
Je schaal is ook erg mooi geworden, leuk idee met de aarde de verf ruwer maken.
Misschien inderdaad een grijze tint in de keuken .
Wij zijn er ook plannen voor aan het maken maar weten het ook nog niet.
Groetjes Brenda

Mirjam zei

Wat lekker dan hè, als je man je zelfs aanspoort om iets aan te schaffen... komt dat even goed uit... haha...
Tja, de keuken in een andere kleur... da's een heel moeilijke, vooral omdat we niet kunnen zien hoe de keuken er precies uitziet... Heb je veel witte wanden? Of juist niet. Wil je het lichter hebben of juist wat donkerder...? Hangt dus best van veel dingen af...
Ik wens je een fijne avond en alvast een heerlijke nieuwe week,
Liefs,
Mirjam

De Meidenmuts zei

Wat een prachtige vacht!! Hij is echt mooi!
Mooi combi...de knoflook met het gipskruid. Moet ik onthouden! De schaal is ook super gelukt!
Ja.....en dan de keuken. Hier zit ik ook al jaren tegen aan te hikken. We hebben ook een witte keuken en wil hem ook graag verven....?
Hier kan ik je jammer genoeg geen advies in geven....
Maar dat komt bij jouw vast en zeker goed :)).

Groetjes Anita

Helena De keizerskroon zei

Ik heb ook een rendier vacht gehad.. Twee keer zelfs.. En na elke winter verkocht.. Nadien toch weer spijt... Stom hè? Helemaal nu ik t bij jou zie!

De bak heb je leuk gedaan! mooi met het bosje Gipskruid.

Fijne avond!


Liefs
Helena

Helena De keizerskroon zei

Ik heb ook een rendier vacht gehad.. Twee keer zelfs.. En na elke winter verkocht.. Nadien toch weer spijt... Stom hè? Helemaal nu ik t bij jou zie!

De bak heb je leuk gedaan! mooi met het bosje Gipskruid.

Fijne avond!


Liefs
Helena

Anneke zei

Jij hebt al net zo'n lieve man als ik. Hij zegt ook vaak als je het mooi vind dan moet je het kopen. Ik vind de vacht super liggen. Je hebt echt een mooie uitgekozen. Ja moeilijk kiezen he de kleur van de keuken . Ik dacht dat ik er uit was met de kleur piombo maar van verschillende kanten hoor ik dat hij wat groenig is. Ik ga nu eens kijken naar leem en as. Ik heb ook een lichte keuken vanille kleur echt jag hoor. Ik kijk met spanning wat het gaat worden. We houden elkaar op de hoogte he?
Lieve groet Anneke

Danielle van Heusden zei

Wauw wat een prachtige vacht!! Heel mooi zo over je bank! De metamorfose van de bak is ook weer top!
Onherkenbaar! Moeilijk de kleur van de keuken...succes met kiezen!
Liefs Daniëlle

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Zo'n schaal zat hier ooit in een kerstpakket als slabak, maar staat ongebruikt in de kast. Jij hebt er iets moois van gemaakt!

Alie zei

Ik vind je keuken er nu al heel gezellig uitzien, vooral die stoelen, supergaaf!

What's in a day zei

Wat fijn dat je het vachtje nu nog gekocht hebt, soms is dat duwtje in de rug nodig!!
Je schaal lijkt als nieuw, hij heeft een mooie bestemming gekregen en ja dan die kleur in jullie keuken...zo moeilijk om alles rigoureus een andere kleur te geven, maar wel heel spannend.

Lieve groet, Eefie

Kom Achterom zei

Hij is mooi!
Hier ligt hij ook nog hoor kan best toch! Ik kreeg hem van mijn dochter uit Zweden zo lief al 2 jaar geleden en nog steeds is hij heel mooi!
fijne avond
Yolanda

Housebythewaterhole zei

Die vachtjes blijven gezellig hé...ja misschien is de lente in aantocht maar het wordt ook nog eens terug winter en dan heb je alvast je vacht...:-) héél mooi is je schaal geworden Christel, leuk om doen hé...je keuken vindt ik ook al mooi zo....ja het was een prachtige dag maar (nog) niet kunnen genieten ...werken deze namiddag :-(
héél fijne week alvast
lieve groeten Kathy

Robin zei

Die vacht staat prachtig op je bank!
Wat lief dat je man je dat extra zetje gaf, ik word altijd altijd erg blij als mijn man dat doet :)
Die schaal heb je mooi omgetoverd, en ook erg leuk wat je erin hebt gedaan!

Ik ben zelf aan het kijken naar de Rustic kleuren van painting the past, zitten mooie grijstinten tussen waarvan ik denk dat het ook mooi in jullie keuken staat met de omschrijving die je geeft maar het is altijd erg moeilijk met zoveel keuzes!
Veel plezier met je mooie aankoop en nog een fijne avond!

Liefs,
Robin

Marjonel M zei

Je vachtje staat erg leuk, en je schaal is mooi gelukt.

Liefs, marjonel

Marjonel M zei

Je vachtje staat erg leuk, en je schaal is mooi gelukt.

Liefs, marjonel

Secondhand & Sober zei

Het vachtje is prachtig! Maakt ons niks uit of het lente of zomer is, altijd mooi!!

Liefs,
Mandy

Secondhand & Sober zei

Het vachtje is prachtig! Maakt ons niks uit of het lente of zomer is, altijd mooi!!

Liefs,
Mandy

Saskia Hoofdman zei

Mooi die vacht,mijn man is nog niet zover ;-) heb nog even de tijd tot we gaan verhuizen.

Mooi je schaal geworden ik heb verschillende dingen in huis van bamboe die ik wil veranderen 1 schaal met pot in de muurvuller gezet maar vind ik niet zo geslaagd. Moet m nog wel verven maar de vorm is niet zo mooi. Jou idee is beter.

Vind je keuken erg mooi de kleur op de muur lijkt een bruinige gloed te hebben. Ik zou dan zelf voor een lichtere kleur gaan met een bruine ondertoon ook omdat je zwarte stoelen hebt en het anders wellicht te donker wordt?(weet niet hoe je lichtinval is). Wat voor kleur heb je op de muur nu?

Ik heb zelf nog geen ervaring met de verven behalve 1 kleur van painting the past. Heb wel alle kleurkaarten in huis van verschillende merken. (Man al zover gekregen dan het kalkverf gaan worden straks :-))

Ben benieuwt wat het gaan worden

Groetjes,

Saski

Saskia Hoofdman zei

Tafel zou ik in de loogbeits zetten als je die ook wilt veranderen (ben ik ook van plan te doen)

lia zei

Nu je niet meer naar een vachtje hoeft te kijken, kun je los gaan op de keuken.
Speuren en kijken wat je wilt.

Margo van Schaick zei

De schaal is prachtig geworden. Ik hou ervan spullen een tweede leven te geven. Het huidje staat ook mooi.
Om het kiezen van een kleur ietsje makkelijker te maken zou ik bij de verfwinkel kleurstalen vragen en dan in de keuken neerzetten. Dan kan je beoordelen wat het daglicht met de kleur doet. Mijn ervaring met de lak van Carte Colori kleur Nero is dat de lak lang nodig heeft om volledig uit te harden. Zeker twee weken. Er is mij verteld dat dit door de hoeveelheid kleurpigmenten komt. Nero is een donkere kleur. Dit is wel handig om te weten. Succes met kiezen.
Groet, Margo (casadinarda.blogspot.nl)

Marijke zei

Wat een pracht van een vacht en staat super in je huis! Fijn zo'n attente man!
En die keuken... ben heel benieuwd naar wat voor suggesties je krijgt ik heb een keuken vol witte kasten en muren met een zwarte tegelvloer en zwart aanrechtblad die nodig aan een opknapbeurt toe zijn... en zit hier al maanden wat voor kleur en met wat knap ik het op!
Fijne dag,
lieve groetjes van Msrijke

Gerry zei

Ah, wat een stimulerende man heb je, naast het feit dat hij ook nog gouden handen heeft!
De vacht ligt daar mooi over de bank, al hou ik er zelf niet zo van.
De kom is prachtig geworden, en met zo'n toef gipskruid erbij, heel mooi gedecoreerd.
De keuken adviseren vind ik heel moeilijk. Ik vrees als je begint dat je dan de hele keuken moet veranderen.
Veel succes!

Lieve groet,
Gerry

Huys 50 zei

Mooie vacht !!
Ligt hier gewoon het hele jaar hoor ;-) kan best toch.
Je keuken..oei dat is moeilijk hé....tja heb je veel grijs?..pff tja.. ik vind licht taupe ook altijd een mooie kleur maar het is zo smaakgebonden dus lekker jou ding doen, heb je natuurlijk weer niks aan haha.
Maar wat kleurstaaltje halen denk ik en bij elke lichtinval even kijken wat je het mooiste vind.
Succes.

Groetjes
Dicky Marie

inge van der sanden zei

Mooie vacht heb je gekocht, ik vindt deze toch veel mooier dan die vervilte schapenvachten.
Je schaal is ook mooi geworden...en je keuken..,daar kom je vast wel uit...
Fijne dag nog.

Groetjes,
Inge, my choice

Huize Vizzini zei

Staat prachtig allemaal!
Liefs Patricia.

linda zei

Staat erg mooi Christel het rendiervacht!! Zelf heb ik altijd vachtjes in huis ook in de zomer vind het een prachtige sfeer geven. Een tip voor de keuken ik vind het idee van Inge my choice erg mooi gedaan volgens mij heeft zij over een witte keuken past wax gebruikt maar helaas weet ik niet meer wanneer ze daar een post over heeft geplaatst.
Succes in ieder geval zal vast heel mooi worden
Groetjes Linda

linda zei

De post is van 21 maart 2014 heb het toch even opgezocht.
Groetjes

De Witte Lanteern zei

Lief dat je man je over de streep haalt om toch dat te bestellen wat je heel graag ziet. Ik zie die vachtjes liever op het beestje zelf terwijl ze rustig grazen...Ieder zijn ding, toch?
Je schaal is echt omgetoverd. Mooi die combi met knoflook en gipskruid. Op de foto kan ik niet zo 1,2,3 een keuken ontdekken, maar ik neem aan dat die ronde tafel in de keuken staat? Tja, kleur kiezen blijft moeilijk. Misschien kun je inderdaad eens bij Inge kijken, die haar witte keuken ook heeft behandeld. Zeer mooi geworden.
Liefs, Peetje

van alles wat in huis en tuin. zei

Ik ben zelf niet van de vachten maar wanneer je dat mooi vind heb je natuurlijk gemak van zo'n lieve man die je aanspoort tot kopen!! Geef mij 'm eens te leen! haha
Nu heb je tijd om je in gedachten aan de keuken te wijden: ik ben benieuwd wat het gaat worden!

groet Trijnie

Het Moonhuis zei

Mooi zeg, succes met je keuken. Neem de tijd bij het maken van een beslissing!

Liefs Monica

Laura Van Empel zei

Mooi hoor!! succes met je verdere plannen!!

groet, Laura

hetlandelijkgebeuren.blogspot.com

Marieke Kromme zei

Prachtig die vacht, had ze zelf ook al meerdere keren zien liggen maatja dan wordt het net een dierentuin in ons huis haha. We hebben al 3 konijnevelletjes, 2 koeienvellen, een schapenvel en een geitenvel in huis.

Liefs Marieke
WONEN a la Mar

Marjan zei

Maakt mij ook niets uit hoor of het zomer of winter is. Ben ook helemaal gek van bont en vachtjes. Wij zijn ook al aan het kijken voor zo´n mooie vacht....
Succes met het zoeken naar een kleur voor je keuken. Altijd leuk om plannen te maken en daar lekker mee bezig te zijn.

liefs, Marjan

Priscilla Spruijt zei

Hallo Christel,

Ik begrijp goed wat je zegt over de vachtjes, ze zijn zo leuk! En vaak ook prijzig soms heb je even een zetje nodig (in dit geval) van je man om dan de knoop door te hakken en er eentje te bestellen. Hij staat (of eigenlijk ligt) prachtig!
EN de schaal.. heel geslaagd ik vind het een mooi kleur verloop!

Hartelijke groet van Priscilla
diybypepris.blogspot.com

Lida Klever zei

Staat altijd gezellig een vacht in huis, ik heb een bruine schaap op de grond liggen. Zekers s'winters een mooi decoratiemateriaal!! Wat betreft de kleuren zou ik rustig de tijd nemen en goedkijken met de lichtinval, de materialen en de meubels om een goede keus te maken.
Succes. Fijne zondag.
Groetjes Lida

A place for my home zei

Dat vachtje komt overal goed tot z'n recht dus daar zal je geen spijt van krijgen! En qua kleur voor de keuken.. Ik zou voor grijs gaan denk ik :-)

Liefs, Cynthia

Ús hûs ús thús zei

Wat een mooie aankoop heb je gedaan (na aansporing van je vriend :) )! De vacht staat prachtig zo over je bank.
Ik kan me voorstellen dat je moeite hebt om een kleur te kiezen voor je keuken. Er zijn ook zoveel mooie kleuren! Ik ben benieuwd welke het gaat worden.
Ps ik had je vorige post gemis maar wat heb je een prachtige veranda! Echt schitterend. Ik kan me voorstellen dat dit je favoriete plek is.
Groetjes van Aleta

Er is een fout opgetreden in dit gadget