maandag 27 april 2015

Restyle fun

Herinneren jullie mijn vorige post nog , de aankopen bij de kringloop.
Ik heb me weer heerlijk geamuseerd met het verven , schuren zelfs slijpen van deze spullen .
Ik had deze spulletjes voor maar drie euro gekocht .
Benieuwd?
Kijk maar.....

Het krukje is met de slijpschijf bewerkt om de scherpe randen te verzachten

Mijn armen hebben drie dagen pijn gedaan ...
Maar arbeid loont niet?


De schaal en het lijstje daar heb ik dit van gemaakt :

deze moest gewoon een laagje verf krijgen 


een variant op het tapijt-schilderij maar dan in het klein


gelukkig zie je niks meer van het schilderijtje eronder

Ook heb ik een bestaand ornament bewerkt en een gordijnroedeknop er op vast gezet .
Daarna de nodige laagjes verf en tadaaaa....
( Naar een voorbeeld van het blog "Onder de beuk")



Het was zeer leuk om te doen, deze restyle en het zonnetje scheen heerlijk vorige week , jammer dat het deze week niet zo heel warm is en word. Ik wil ook nog een fotootje delen die ik deze morgen heb genomen van de blauwe regen . Hij is vorig jaar drastisch gesnoeid maar bloeit weer uitbundig .



Hier kan ik met een kopje koffie of iets anders genieten van al dat moois.( maar even niet vandaag)

Aan onze nieuwe volgers en ook de nieuwe lezers , welkom op ons blog , ik hoop dat jullie het fijn vinden in ons huisje te kijken .
Lieve groetjes ,
Christel 

Ps : ook de groetjes van Jilly , zij is heel druk bezig met andere dingen maar volgt alles nog op de voet hoor.



37 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Alle resultaten mogen er zijn hoor, ik vind het allemaal heel erg mooi geworden. Ik kom net bij een rommelmarkt vandaan en keek daarbij ook uit naar spullen waarvan ik het hout zou kunnen bewerken. Maar het was veelal echt rommel, dus ik ben niet geslaagd. Komt wel een keer bij een bezoekje aan de kringloop. Maar jij hebt er weer een paar mooie aanwinsten bij!

Liefs voor jullie allebei!

Ingrid

Marjan zei

Je bent lekker druk geweest. En dat je armen drie dagen pijn deden kan ik me voorstellen maar het resultaat mag er zijn.
Ik kan me voorstellen dat het een heerlijk plekje in de tuin is waar je graag zit.

Hopelijk wordt het snel beter weer....

liefs, Marjan

Nancy Blaauwgeers zei

Leuke aankopen heb je gedaan. En je hebt het weer mooi neergezet. Geniet ervan. Groetjes, Mancy

Marijke zei

Wat een leuke en mooi opgeknapte spulletjes!
groetjes van Marijke

Gerda - M'n Woonstek en Leven zei

Jammer hè, dat je niet lekker op je terras van de mooie blauwe regen kon genieten vandaag!
Ben weg van je lijstje, zó mooi met die franse lelie.
Ik was ook aan een krukje begonnen te schuren en verf af te krabben, maar heb de moed opgegeven en het maar een flinke laag krijtverf gegeven.
Warme groet, Gerda

Huize Vizzini zei

Wat heb je er weer wat mooi's van gemaakt.
Ik vraag mij af welke kleur jullie op de buitenkant van het huis op het houtwerk hebben geschilderd?
Bij ons gaat binnenkort ook de buitenkant geschilderd worden. Ik vind deze kleur wel mooi.
Liefs Patricia.

Mirjam zei

Hoi Christel,
Wat een mooie spullen had je gevonden zeg. En je hebt ze ook heel erg mooi bewerkt... zo staan ze weer vol trots mooi te zijn in je huis... helemaal super leuk. Ik had al een en ander voorbij zien komen bij IG maar leuk om het nu zo eens bij elkaar te zien.
Wij kochten 2 jaar geleden een blauwe regen, zonder bloemen en dat jaar bloeide ze niet, vorig jaar ook niet, maar ik heb goede hoop dat er nu wel een aantal bloemen in zitten...
Liefs,
Mirjam

Mirjam zei

en de groetjes terug aan Jilly...
Liefs,
Mirjam

Brenda Schneider zei

Wat heb je weer super leuke spullen er bij gekocht en veranderd, leuk om te zien hoe alles " oud " gemaakt word.
Lekker sfeertje heb je hoor.
Liefs Brenda

Gerry zei

Wat heb je je aankopen een mooie restyle gegeven en wat komen ze nu mooi uit!
Ook je eigen gemaakt ornament is prachtig!
Heerlijk lijkt het me te zitten onder de blauwe regen. Dat er spoedig weer zon mag komen!
En de groeten terug voor Jilly, wens haar maar succes!

Liefs, Gerry

It's me zei

Wat leuk allemaal....staat gezellig....liefs fijne week van mij...x!

Spijshuisje Lyd zei

Mooie hoekjes heb je gecreëerd Cristel! Liefs, Lydia

Joke zei

Je bent aardig cretief bezig geweest.
Het is allemaal heel erg leuk geworden

Groetjes Joke.

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Jij hebt je niet verveeld maar lekker creatief uitgeleefd ... en met resultaat!

Anneke zei

Wat ben je heerlijk creatief bezig geweest. Zelf heb ik ook ornamentjes gemaakt van gordijnstoppers. Vandaag op de koningsmarkt nog wat ornamentjes gekocht voor nog meer ornamentjes hi hi. Zo lëuk om te zien hoe ieder het weer op zijn eigen manier maakt. Ook je schilderijtje vind ik zo leuk geworden.
Liefs Anneke

Het Moonhuis zei

Allemaal leuk geworden Christel!
Jouw blauwe regen bloeit al heel goed zeg. Ik heb er ook een, het begint nu ook te komen hoor, ik kijk daar ieder jaar naar uit!!

Liefs Monica

Anoniem zei

De resultaten mogen er weer zijn hoor ! Prachtig !
Groetjes,
Corine van de Pas

inge van der sanden zei

Allemaal weer erg leuk geworden...je bent flink aan de knutsel geweest zeg.
Mooi is je blauwe regen...ik heb een witte en een blauwe, en het is zo'n mooi schouwspel als de knoppen beginnen te komen, dan de bloemen, zo mooi...en de blauwe geurt ook nog eens lekker.
Fijne Week.

Groetjes,
Inge, my choice
p.s. Groeten terug aan Jilly...

Onder de rieten kap zei

Heerlijk om zo bezig te zijn he, de spierpijn in je armen is minder leuk maar het resultaat is prachtig! Je blauwe regen doet het goed zeg, die van ons moest weg omdat ons huis aan de buitenkant gestuckt moest worden, maar dit voorjaar wil ik een nieuwe aanplanten, het blijft een prachtig plant!
Groetjes, yvonne

Benita zei

Hoi, het ziet er weer prachtig uit! Ik kan jullie e-mail adres niet vinden, zouden jullie mij wel even een mailtje willen sturen op contact@dewemelaer.nl? Alvast bedankt en een fijne dag! Groetjes Benita

De Witte Lanteern zei

Je hebt weer leuke aanwinsten gekocht én gemaakt. Het schilderijtje vind ik bijzonder geslaagd.
Heerlijk die blauwe regen! Hier staan de trossen op springen, ik kijk ze uit! Dit jaar zitten er extra veel aan, dus dat wordt lekker genieten.
Liefs, Peetje

Inge van der velden zei

Wat een heerlijk huis heb je, een fijn sfeertje. Je creaties zijn allemaal erg mooi geworden. Ik heb me het weekeind ook voorgenomen zelf eens wat meer te gaan maken. Dus morgen op naar de kringloop, het weekeind naar de bouwmarkt en aan de slag...

Groetjes Inge, de knotwilg

Antoinette Leijendekker zei

Wat een leuke blog hebt je. Je bent lekker druk bezig geweest. Ziet er mooi uit. groetjes Antoinette
tetshuisje.blogspot.nl

Huys 50 zei

Je bent druk geweest en het is weer superleuk geworden,hier ligt de klei al een poosje te wachten en de verf en de kwasten en de muurvuller en...en...en linnen doeken om te beschilderen en de muur nog afmaken ...pfffffff hihihihi, ja dat ben ik dan hé...
Zie van alles zal van alles maar het komt er gewoon niet van, meer blog kijken en DOEN denk ik,hihihi
Bij jou staat het al tenminste en ik kijk er graag naar hoor ;-)

Groetjes
Dicky Marie

What's in a day zei

Je hebt bergen werk verzet Christel en allemaal met een mooi eindresultaat.
Je krukje is ongelofelijk veranderd zeg, door de scherpe hoekjes weg te slijpen is het een oud item geworden.
Veel succes voor Jill.

Lieve groet, Eefie

Sober en Stijl zei

Wat een werk heb je verzet, het is allemaal prachtig geworden.
De blauwe regen is bij jou ook flink uitgelopen zeg, hier nog niet helaas. Geniet ervan.

Liefs Dorine

Roelie Steinmann zei

Wat een leuke aankopen zeg en je hebt ze prachtig bewerkt. Het is erg mooi geworden. Bij ons staat de blauwe regen op uitbarsten. Ik kan daar altijd zo van genieten.

Groetjes Roelie

Anita r zei

Weer mooi ´oud´ gemaakt.
En de blauwe regen gaat het ook weer mooi doen.

gr. Anita

Alie zei

Heerlijk aan het klussen geweest, vind ik ook zo lekker. Ziet er allemaal top uit. De blauwe regen staat hier al 15 jaar en heeft nog nooit gebloeid, hahaha. Vindt het hier zeker niet zo leuk

van alles wat in huis en tuin. zei

Leuk om zo bezig te zijn! Een heel mooi effect en daar moet je wat (pijn) voor over hebben toch!

groet Trijnie

Athomebymy zei

Wat een prachtige foto's !!!

Liefs Petra

eigen thuis zei

Wat ben je lekker bezig geweest. Het ziet er allemaal leuk uit. En wat is je blauwe regen al mooi!

Liefs Gonda

Judith zei

Goed bezig Christel! Met mooie resultaten... pas maar op dat je je huis niet uitgroeit haha

Fijne dag X

Nathalie Zegeren zei

Pfff kan me voorstellen dat je zere armen had Christel, ik heb ook altijd zo'n hekel aan dat klusje! Je tuin straalt rust uit, heerlijk lijkt me dat. Geniet ervan, ook als is het weer nu niet zo mooi, liefs Nathalie

♥Sanne zei

Wat heb je dat krukje gaaf bewerkt zeg. Zal best zwaar zijn geweest! Je huis en blog zijn prachtig! Liefs Sanne

Home is where the heart is zei

leuk allemaal!! Zelf ben ik vanmorgen ook naar de kringloper geweest maar op 2 harten na niks gevonden. Geen roedestop te vinden. Maar ik ben geduldig :))
Je schilderijtje is een dotje.
In ons vorige huis hadden we ook een blauwe regen en 's zomers niet tegenaan te snoeien. Hoewel ik de bloemen heel erg mooi vind ben ik blij dat er hier geen staat...ik zei altijd, jammer dat blauwe regen niet eetbaar is want dan had je genoeg voor een heel jaar hahaha
Fijne avond of geoiemorgen

lieve groet Brigitte

inro soor zei

super gescoord:) mooi zeg, gaaf plaatje zo! ik zie weer veel te veel leuke ideetjes, haha
groetjes,m Inge R

Er is een fout opgetreden in dit gadget