dinsdag 14 april 2015

Van alles en nog wat

Een beetje inspiratieloos begon ik aan deze post omdat er niet veel beweging is in huis op een paar kleine dingen na .

Eerst en vooral ,ben ik vorige week nog eens naar Troc( tweedehandszaak) gegaan en ik kon niet weerstaan aan een mooi krukje en een leuk houten bakje met mooie details .
Het krukje heeft een afbijt-en chloorbadje gekregen omdat er een lelijke vernis opzat.
En met chloorbadje bedoel ik , heel dik opstrijken met dikke chloor en in de zon laten drogen.

Zo was het



Voor en na


Het bakje staat voorlopig in de keuken op het aanrecht met allerlei keukenspullen.





Ook is mijn man beginnen graven in de tuin om een nieuw terras aan te leggen en een pad naast de tuinkamer.
Hij doet dit op zijn gemakje , kruiwagen per kruiwagen , dus supersnel zal dit niet af zijn....
Hij gaat een laagje droge beton leggen om toch een beetje proper te zitten.
Hier een paar plaatjes , to be continued..

 




een beetje een slotgracht , niet ?

En gisteren weer eens aan de kringloop een bezoekje gebracht , en met drie kleine schatten naar huis gekomen.
Het melkkrukje gaat volledig worden afgeschuurd en het lijstje daar heb ik een ideetje voor. De schaal die was mooi van vorm maar krijgt een andere kleur.
Voor één euro en een half kon ik die niet laten staan.
Dus ik kan weer schuren , plakken en verven , haha.
Het knutselen kan beginnen...

Hier mijn buit 


Naar de prent moet je niet kijken , niet mijn ding
Oh ja , dit zou ik nog vergeten , ik heb samen met mijn jongste dochter het oud schilderij van Miranda van het blog :" Onder de beuk" gemaakt.
Joyce heeft het geverfd en samen hebben we het afgewerkt.
Mooi hè.




Zo is het toch nog een lange post geworden .
Groetjes ,
Christel
En geniet nog van de mooie zonnige dagen.

22 opmerkingen:

Alie zei

Gezellig is dat klussen ook hè en zo mooi als alles wordt. Leuk hoor allemaal!

De Meidenmuts zei

De list met ornament hebben jullie heel mooi gemaakt!
Ik heb vandaag met ongeveer de zelfde lijst wat jij van de kringloop hebt meegenomen ook iets gedaan......komt nog wel eens voorbij in een post.
Heerlijk zo'n kleine projectjes maken...beetje timmeren, verven, in de chloor zetten.......en zeker als je dit buiten kan doen met dit mooie weer!

Groetjes Anita

Priscilla Spruijt zei

Ha Christel,

Ook wel eens leuk alleman kleine projecties toch? De boog kan niet altijd gespannen staan! ;-)
Ik vindt de lijst van onder de beuk bij jullie erg geslaagd! Mooi ornament hebben jullie gevonden! Ik ben van plan om de lijst te maken voor mijn moeder en schoonmoeder voor Moederdag..
Leuk dus om jullie versie te zien!

Groetjes van Priscilla

Anneke zei

Die krukjes zijn toch zo leuk vind ik. Maar zie ik het goed is je krukje grijzer geworden? Wat is onder de beuk enig he? Jullie schilderij is wel heel erg mooi geworden. Leuk dat jullie dezelfde hobby hebben. Zelf heb ik de poer gemaakt en is ook best wel leuk gelukt vind ik.
Nog een fijne week hoor, liefs Anneke

Brenda Schneider zei

Het krukje is weer mooi vergrijsd, staat veel mooier hoor.
Gezellig met je dochter klussen, leuk schilderij geworden.
Leuke dingen heeft Miranda van onder de beuk; en makkelijk zelf te maken.
Succes met de tuin.
Liefs Brenda

Home and Lifestyle zei

Ik ben toch blij dat je aan deze post begonnen bent hoor, het was een gezellig verhaal om te lezen, over van alles en nog wat.

Wat een geluk dat je bij die winkel dit krukje en de houten bak gevonden hebt. Het krukje is heel mooi van model en nu ook mooi vergrijsd. De lijst die je met je dochter hebt gemaakt is ook prachtig geworden, het zou voor hier wel iets zijn voor in het trappengat.

De andere aanwinsten zijn ook geslaagd en zo heb je de komende tijd weer iets te doen ;-).

Voor zo meteen...slaap lekker! Liefs, Ingrid

Het Moonhuis zei

Leuke spullen heb je gevonden zeg, die kruk had ik ook zeker weten meegenomen!!

Liefs Monica

Housebythewaterhole zei

Hoi Christel wat een mooie dingen heb je van de Troc meegebracht, ik heb dat hier ook in de buurt, net over de grens dus ....noord-Frankrijk...:-) hebben ze ook altijd héél mooie spullen ...de schaal en het krukje van de kringwinkel vind ik dan ook weer gaaf ..héél benieuwd wat je met het kadertje gaat doen...?
En tenslotte kriebelt het bij mij ook om eens aan de slag te gaan met een deurmat :-):-)
héél fijne dag nog
geniet van het zonnetje
Liefs kathy

Spijshuisje Lyd zei

Mooie dingen heb je op de kop kunnen tikken!
Het krukje is mooi geworden!
Heerlijke post hoor & dat zonder inspiratie ;-)
Fijne zonnige dag!

De Witte Lanteern zei

Zo inspiratie-loos is ie niet geworden, je post. Met allemaal leuke items. Wat bof je om tegen zo'n krukje aan te lopen! Zoiets kom ik hier niet tegen bij de kringloop (of met een 'dik' prijsstickertje erop).
Ha, jullie zijn ook bezig met een terras, leuk. Hier hetzelfde hoor, lekker op z'n gemakkie (manlief doet dit ook allemaal ná zijn werk). Dus ik zie het ook langzaam groeien (sta nog net niet met de tuinstoel in mijn handen om op het nieuwe stuk te gaan zitten, haha). Geniet lekker van weer een mooie zomerse dag!
Liefs, Peetje

Home is where the heart is zei

Leukleukleuk het grote krukje is geweldig!!
Klus maar lekker en we komen gezellig langs om naar t eindresultaat te komen kijken. Wat hebben jullie een heerlijk grote tuin. Komt wel goed met jullie nieuwe terras.
Geniet van het weer
lieve groet Brigitte

Gerry zei

En zo komt er toch nog heel wat boven borrelen en heb je weer inspiratie om leuke dingen op te knappen.
De krukjes blijven altijd leuk en zo handig.
En het ornament is prachtig geworden!
Trouwens, is Jilly helemaal buiten beeld geraakt?
En met de opgeknapte tuin heb je straks ook weer veel inspiratie!

Lieve groet,
Gerry

Onder de rieten kap zei

Wat een mooie vondsten weer, zo'n krukje staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje, ik blijf ze geweldig vinden, die lijst is echt heel gaaf geworden!
Groetjes, Yvonne

Huize Vizzini zei

Wat is he eerste krukje gaaf geworden zeg. Goed gelukt!!
Liefs Patricia.

Marjan zei

Ik vind je eerste krukje super geworden. Wat een verschil....

Je kan met de rest van je buit nog even lekker knutselen.

liefs, Marjan

Athomebymy zei

Je hebt héél leuke spulletjes gevonden ... het schilderij is prachtig !!!!

Liefs Petra

van alles wat in huis en tuin. zei

Leuk is die lijst geworden zeg! Heerlijk om te doen!


groet Trijnie

Marijke zei

Wat een pracht van een krukje is het geworden!
groetjes van Marijke

Marjon zei

Wat een chloorbadje niet kan doen een prachtige stoere uitstraling heeft het krukje gekregen...heel mooi en je kringloopspullen daar weet jij wel raad mee he...Het oude schilderij is ook heel erg mooi, ik heb het zelf ook gemaakt in een lichtere kleur hihi...fijne zondag en lieve groet Marjon

Sober en Stijl zei

O dat krukje is echt heel leuk zeg!

Liefs Dorine

Truus De Jong zei

Ik heb net jou blog ondekt ziet er erg mooi uit ik vind dat paneel ook erg mooi deze is weer iets anders als dat ik tot nog toe gezien heb .ikga zelf ook een maken lijkt me leuk !!!hartelijke groet van een nieuwe volger Truus deJong .

Truus De Jong zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Er is een fout opgetreden in dit gadget