donderdag 14 mei 2015

Vloerkandelaar

In begin van de week liep ik door de tuin en zag ik een oude tuinkandelaar staan die er al jaren stond.
De bedoeling was om er s'avonds een kaars in te zetten bij warme avonden en zo van de zwoele avonden te genieten .
Zwoele avonden in België ? Ja , eens om de zoveel zomers ;))
Deze stond dus al jaren te roesten in de tuin , verscholen achter een berg planten.
Ik bedacht , als ik er nu eens een voetje onder laat zetten door mijn handige man , dan heb ik nog eens leuke vloerkandelaar.
Zo gezegd , maar daarom niet snel gedaan . Na wat gezeur (van mijn kant) , maakte hij dit:
Naar een ideetje van een poer , een voetje in eikenhout .



er is zelfs een glazen windlicht bij dat je er in schuift , nog volledig intact na al die winters 

Hier het voetje in eikenhout nog onbewerkt , dit komt nog....

in de hal


Eigenlijk staat hij overal leuk.
Weer een goedkoop en leuk item bij .

Ook kreeg ik vandaag van mijn schoonouders dit leuk ding , een soort tang dat je gebruikt voor de open haard .
Het stond klaar om naar de ijzerhandelaar te brengen , dit was buiten mij gerekend .

Het ging netjes richting garcyasplace ;-))




Toch te mooi om zo maar weg te doen .


Nog een snelle update van het terras , de vorm zit er in , steenslag ook.
Maar nu komt de kat op de koord , een mooie kleiklinker kiezen , pffff.
Mijn eerste keuze is verschrikkelijk duur , het word handmatig in de mal geduwd en is echt niet te betalen.
Dus moet ik nu een keuze maken bij twee zeer gekende steenbakkerijen , en daar is alles bruin , rood of aubergine achtig van kleur.
Dus dit word nog vervolgd......


Nog een leuk hemelvaartweekend aan iedereen .

Groetjes ,
Christel

23 opmerkingen:

Esther zei

Mooi, heel fijntjes en door die voet toch ook stoer. Het schiet mooi op met het terras.

Home and Lifestyle zei

De kandelaar is heel mooi geworden en op deze manier heb je er veel meer plezier van, in alle seizoenen. Echte warme zomeravonden zijn inderdaad op een hand te tellen.

De tang heeft ook een mooi plaatsje bij je gekregen.

Succes met het vervolg van het terras en nog een fijn Hemelvaartsweekend! Liefs, Ingrid

Mirjam zei

Die kaarsenstandaard is wel heel erg mooi zo in je huis. Staat prachtig.
En de tang van je schoonouders is natuurlijk veel te mooi om weg te doen.
Tja, keuzes maken, da's niet makkelijk, als je al een eerste keuze had die niet door kan gaan, wordt het lastig om iets te vinden dat in de buurt komt...
Succes ermee, het wordt vast en zeker prachtig.
Fijne avond,
Liefs,
Mirjam

De Meidenmuts zei

Ja hoor....super leuk is de kandelaar op het eikenhouten voetje!
Het terras krijgt al vorm.
Ben benieuwd waar je keuze op gaat vallen :))
Mooi jullie serre zo in het zwart!

Groetjes Anita

Het Moonhuis zei

Ja leuk zo hoor, die heeft niemand en daar hou ik van. Succes met de keuuze maken voor het terras!!

Liefs Monica

Margo van Schaick zei

De kandelaar is mooi opgeknapt. Handige man heb je toch!
Keuzes maken is heel lastig, zeker met een bepaald beeld in je hoofd. Succes met jullie zoektocht. Zal niet meevallen. Ik ben heel benieuwd wat jullie uiteindelijk zullen kiezen.
Groet, Margo
(casadinarda.blogspot.nl)

It's me zei

Leuk hoor !!....apart ook...!...liefs fijn weekend van mij...x!

Marijke zei

Fijn zo'n handige man die jouw goede idee kan uitvoeren, super mooi geworden en... ja mooie tang.
Succes met het zoeken naar de juiste tegel!
fijn weekend,
groetjes van Marijke

Housebythewaterhole zei

Christel wat mooi je kandelaar, zo zie je maar ...
wij hebben/hadden in onze tuin ook zo'n kandelaar staan voor 3 kaarsen, staat ondertussen al geschilderd op het overdekt terras :-):-) Zoals je zegt...Belgische zwoele avonden ...haha..
Geniet nog van het weekend
Liefs Kathy

Lida Klever zei

Leuk je kandelaar van buiten...en nu zal je er meer plezier van hebben dan buiten. Weer een mooi item erbij. Ik heb ook vloerkandelaar staan en gemaakt van een ikea lampenvoet.
Succes met de keuze van je tuin!

Brenda Schneider zei

Leuk dat je de vloerkandelaar hebt gemaakt, altijd fijn van die handige mannen in huis.
Vervelend dat de eerst keus vaak de duurste is haha herkenbaar hoor, dan maar een goede 2e keus maken voor de bestrating.
Succes en groetjes Brenda

What's in a day zei

Jij maakt van je mooie kandelaar weer een heel nieuw item, toch handig hoor die man:)
Je bent heel druk bezig, wie weet komen de zwoele dagen eraan en kunnen jullie straks heerlijk genieten.

Lieve groet, Eefie

Gerry zei

De kandelaar is ontzettend leuk geworden!
Heel eenvoudig en dan de krullerige kaarsenhouder geeft hem iets heel moois! Hoewel hij in de tuin stond, toch een hele mooie aanwinst!
Mooi dat je schoonouders meedenken in je stijl!
Fijn weekend!

Liefs, Gerry

SOBERenSTIJL zei

Wat een mooie en originele kandelaar, ook de tang is super.... zonde om weg te doen.
Succes met je keuze!

Groetjes!

Marjon zei

De kandelaar is weer helemaal van deze tijd...heel leuk geworden, de tang die bijna weg was...geweldig en die had ik ook direct meegenomen. Nog veel succes met het aanleggen van het terras en ik ben weer helemaal benieuwd wat het gaat worden.....fijn weekend en lieve groet Marjon

Onder de rieten kap zei

Wat een goed idee weer! Dat voetje is trouwens echt prachtig gemaakt, ideaal zo'n standaard past inderdaad overal!
Ben zo benieuwd naar jullie terras straks, wat een waanzinnig mooie serre hebben jullie toch, zo mooi in het zwart!
Veel liefs, Yvonne

inge van der sanden zei

Je vloerkandelaar is mooi geworden...
Dat wordt een mooi terras, waar je veel plezier aan gaat beleven.
Fijn Weekend.

Groetjes,
Inge, my choice

De Witte Lanteern zei

Leuk dat je zo iets een tweede leven kunt geven. Hij is mooi geworden en past weer bij de rest (handig zo'n man in de buurt).
Ik bewonder je serre. Wat is ie mooi!!
Daar hoort natuurlijk ook een passend terras bij. Succes met kiezen!
Liefs, Peetje.

Spijshuisje Lyd zei

Mooie kandelaar! Bij een mooie zomer avond kun je hem altijd nog mee je terras opnemen!
Liefs, Lydia

Home is where the heart is zei

Hoe ontzettend leuk zeg, leuk bedacht ook!!
Bijna zonde om buiten te zetten :))
Ben benieuwd welke steen t gaat worden. Succes ermee

lieve groet Brigitte

Marjan zei

Keuzes maken. Zo moeilijk!!! Maar je komt er vast en zeker wel uit. Zal heel mooi worden.

liefs, Marjan

Secondhand & Sober zei

wat een leuk idee weer de kandelaar!

oo ik ben zo benieuwd hoe jullie terras gaat worden! Je hebt zo'n heerlijke tuin zeg jeetje.

Lekker van genieten nu het allemaal weer groen is.

Liefs,
Mandy

Janny zei

Mooi hoor je kandelaar. Net weer even anders, dat is er zo leuk aan. Die tang vind ik ook super, zou toch jammer zijn geweest als die weg ging.
Wat een mooie serre heb je toch, met een mooi terras er voor zal het nog mooier worden. Veel succes met de keuze van stenen.
Liefs,
Janny

Er is een fout opgetreden in dit gadget