zondag 16 augustus 2015

Kleurverandering

Onze tuinkamer is al jaren geverfd met kalkverf die ik ooit had besteld bij een interieurstyliste.
Er was toen een vergissing gebeurd (in mijn voordeel) en daar zat ik dan met 15 liter kalkverf in een soort koffie met melk-kleur.
Om het niet te verspillen heb ik de tuinkamer , de slaapkamer en de keuken dan maar met deze reuzenpot geverfd.

Dus nu werd het eens tijd om dat te veranderen .
Ik heb de kalkverf van carte colori gekocht , in de kleur piombo.
Het is een donkere kleur die past bij alle spullen die ik al heb .
Kijk maar....


Je gaat het niet geloven maar we hebben één muurtje 5 maal moeten herbeginnen , de oude kalkverflaag was echt veel te dik opgelegd en daar was er een enorm verschil in structuur en kleur , dus weer afgeschuurd en herkwast .











Onze eerste kennismaking met carte colori is alvast super geslaagd.
Hier enkele voor en naatjes ,voor de liefhebbers( ik ben daar ook ééntje van hoor;))


deze moest eigenlijk omgekeerd maar jullie zien het verschil wel zeker 



Deze klus zit er weer op , de volgende staat al in de planning.
Wat dat word, zien jullie wel ......
Lieve groetjes ,
Christel

30 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Tegen deze donkere kleur komen je spullen veel beter uit! Ik wil ook zooo graag kalkverf op de wanden, maar manlief vindt het niet mooi dus ik moet nog geduld hebben...wie weet krijg ik hem toch een keer zo ver ;-). Bij jullie is de metamorfose geslaagd hoor!

Liefs, Ingrid

Brenda Schneider zei

Wat is dat mooi geworden Christel, super gaaf die donkere kleur.
Wij hebben ook een muur die donkere kleur en de andere muren een tint lichter en we zijn er ook heel blij mee.
Je hebt een prachtig huis.
Groetjes Brenda

Coby Breitner zei

Moeite waard geweest, mooi geworden.

Groetjes Coby
cbcosycot IG

Gerda zei

Erg mooi, Christel! Wat een werk hebben jullie ermee gehad, maar gelukkig is nu alles goed.
Geniet van jullie 'nieuwe' omgeving.
Ik ben benieuwd wat je ons de volgende keer laat zien.
Groet, Gerda

De Meidenmuts zei

Het is echt heel mooi geworden! Alles past perfect erbij! Je hebt er wel veel werk mee gehad maar het resultaat is prachtig!
Ben benieuwd naar het volgende project :))

Groetjes Anita

lia zei

Ik heb al een paar jaar Piombo in de keuken, en ga hem (lees manlief) daar straks weer mee doen.
Blijft een mooie kleur.
Bij jou staat het ook heel mooi.

Het Moonhuis zei

Mooi geworden en zo sfeervol. Daar kun je dan echt blij mee zijn hè!

Liefs Monica

Marijke zei

Super mooi geworden staat super cosy echt eer van je werk!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Housebythewaterhole zei

Christel wat een klus....héél mooie kleur echt super mooi
is het geworden ! Héél gezellig bij jouw ....geniet er maar van !!!
fijne dag en prettige week
Liefs Kathy

Secondhand & Sober zei

Prachtige kleur!! Heel sfeervol met al jullie mooie spullen zo! Lekker van genieten, ach en die 5 x
.. Wel rot maar je hebt er in ieder geval resultaat van!! Haha ben benieuwd naar het volgende ;)!

Liefs
Mandy

Janny zei

O...ik ken het, hier hebben we sommige muren ook 3x opnieuw gedaan. En het zijn écht heel lange muren!
Mooie kleur ook, Piombo. Hier zijn het de kleuren As en Corno, die op de muren en schouw zitten.
Je meubels en decoratie komen mooie uit tegen deze kleur, Christel! Was dan wel veel werk, maar je hebt er de komende jaren weer veel plezier van!
Liefs,
Janny

De Witte Lanteern zei

Tjonge, als ik lees dat je 5 x opnieuw moest opzetten...poeh!! Maar nu kun je wel genieten van je nieuwe warme sfeer. En nu het langzaam naar-binnen-trekken weer begint, met het gezellig maken in huis met kaarsjes aan, ben jij er al klaar voor.
Liefs, Peetje

Nettie Sohier-dael zei

Het is weer super mooi geworden
en die donkere wand wat mooi daar hou ik ook van...succes voor de volgende klus 👌👌😍😍

Gerry zei

Wat komen je meubels mooi uit tegen deze nieuwe kleur, Christel!
Prachtig! je hebt er dan even werk voor moeten verzetten, maar het resultaat is er naar!
En even weer heerlijk gestyld.
Er kunnen nog veel mooie dagen komen, maar zo langzamerhand komen de binnendagen ook weer. Heerlijk om het dan weer gezellig te hebben!
Met dit regenweer heb ik al weer een kaarsje branden.
Fijne week!

Liefs, Gerry

It's me zei

Prachtige kleur alles komt veel beter uit nu....heel mooi hoor....je hebt een geweldig huis...liefs Ria x

Jilly Garcy zei

Ik heb per ongeluk met mijn mouw nota bene ( een gevoelig scherm ) een reactie verwijderd .
Ik weet echt niet van wie , sorry daarvoor , soms ben ik toch een kluns hoor ;)))
Als jij denkt , het was de mijne , wil je ze dan nog eens herhalen ?
Groetjes
Christel

Rosedale at Home zei

Alle kleuren van Carte Colori zijn mooi he..
de kleur Piombo staat mooi in jullie huis.
Wat een werk moet dat geweest zijn om eerst de onderlaag helemaal
glad te schuren zeg! Het eindresutlaat mag er zijn!
Groet, Leonie

Marjonel M zei

Prachtige kleur,ik heb er de kozijnen,deuren en kast mee geverfd ( matte lakverf) en de muren zitten in de gritty dat laat ik binnenkort wel zien op mijn blog.

Liefs Marjonel

Home is where the heart is zei

Je maakt t weer spannend en hoop op een snelle post hahaha
Maar wat een verschil. Alles komt nu vele malen mooier uit dan eerst. Lekker he dat rondwapperen met die kwast. Maar 5 x dezelfde muur zou mij ook niet bekoren. Het resultaat is er wel naar. Mooi huis heb je.
Succes met het nieuwe project

liefs Brigitte

Mirjam zei

Hoi Christel,
Wat vind ik het mooi geworden. Die kleur maakt zoveel meer sfeer. Het is dat ik Ben niet zover krijg, anders zou ik het ook wel weten hoor. We houden het hier dus maar lekker licht. Dit is ook wel een huis dat snel heel donker lijkt en daarmee niet gezellig.
Fijne dag,
Liefs,
Mirjam

Huize Vizzini zei

Vijf keer.....ooow wat een ramp!
Wat zal je blij zijn dat het af is. Piombo en gritti zijn mijn favoriete kleuren. Ze zitten hier in heel ons huis.
Ik vind je muren dus prachtig geworden. Het staat ook zo mooi bij hout.
Liefs Patricia

Anneke zei

Wat een kleur kan doen met je kamer. Ineens een heel andere sfeer. Je mooie spullen komen zo veel beter uit zo. Maar wat een werk heb je er aan gehad en wat een geweldig resultaat. Echt terecht trots hoor. Liefs Anneke

Judith zei

Erg mooi geworden Christel! Tjee, wat een werk... 5 keer!!!
Ik vind zo stilletjes aan de dat WLS jouw huis echt een plekje moet geven in hun blad en dan bedoel ik meer dan alleen een vermelding;-)

Spijshuisje Lyd zei

Mooi komt alles zo uit zeg!
Denk maar zo het is het waard geweest die 5 x .. ;-)
Geniet van een welverdien rustig weekend!
Liefs, Lydia

Inge van der velden zei

Het is echt prachtig geworden, maar wat een werk..pffft. De kleur is wel supermooi bij jullie, je spullen komen er beter door uit.
Fijne dag nog!

Groetjes, Inge

inro soor zei

heel gaaf, maar je huis is helemaal mn stijl;-)
leuk die voor en na foto,s!
maar wat heb je nu op die lichtere wanden? ik kom er niet uit, een soort van lambrizering, hout? of een andere kleur.....
grtjes, Inge R

Anoniem zei

Dag zusje,

Als ik onze veranda vergelijk met die van jou...Ja, daar zijn geen woorden voor. Ik zou zelfs geen foto durven 'posten'. Jouw lezers zouden het wel grappig vinden .Gewoon niet te vergelijken. Het resultaat is weer prachtig.Je hebt echt veel smaak. Misschien moet je toch eens langskomen om bij ons eens te restylen...Wij hebben er geen verstand van.
Ook nog eens een dikke proficiat aan Jilly en jezelf voor het opzetten van heel deze blog. En dat zonder ooit enige opleiding in informatica gehad te hebben !!! Awel ! Chapeau !!!! Ik sta er nog iedere dag versteld van ...En hoeveel bezoekers jullie al gehad hebben.

Liefs, je zusie...

Leoni Hoogterp zei

Zeer netjes! Heel sfeervol en warm! Ik ga zodra mijn eerste salaris binnen is de muren maar laten stucen en deze kleur opbrengen prachtig gewoon!! :)

Veel liefs,

Leoni (landelijkschoon)

Onder de rieten kap zei

Wat is het mooi geworden!! Ik vind jouw huis zo gaaf, en ik ben het helemaal met Judith eens, jouw huis hoort in de WLS!!
Liefs, Yvonne

SOBERenSTIJL zei

Ohh super mooi, ik heb ook piombo gehad op de muur...grtz Dorine

Er is een fout opgetreden in dit gadget