zondag 20 september 2015

Het salontafeltje

Hier ben ik weer met een creatie, gemaakt door mijn liefste klusser van het huis.
Ik had jullie vorige keer al verteld dat mijn man weer druk bezig was met een leuk projectje.
Hij had nog wat eiken planken liggen en bedacht , dat er wel een leuk salontafeltje van kon gemaakt worden .
( Judith , herken je ze nog ? ;))))
Zo begon hij eerst te kijken welke maat het moest worden ( met dank aan de vele webshops voor de inspiratie) , éénmaal een maat gekozen, bedacht hij het onderstel .Of het is te zeggen , onze jongste dochter Joyce , droomde van een mooi salontafeltje met ijzeren onderstel en overhaalde haar vader dit voor haar te maken.
Daar gaan we weer dacht ik, hahaha.

Hij kocht volle ijzeren staven ( ze wegen echt een ton ) en lastte deze op maat , ook maakte hij een kruis, gewoon omdat hij het mooi vond.
Ik weet niet hoe hij het allemaal heeft geflikt maar het is super mooi geworden.
Het onderstel is gespoten met twee soorten zwarte, matte lak, die zich eigenlijk niet goed vermengden, maar zo ontstond er een gekabbeld effect.
We hebben hem even naar binnen gesleurd om wat foto's te maken zodat jullie een idee hebben hoe cool het is geworden.


langs de schuifdeur hebben we hem naar binnen gesleurd , wat woog dat, zeg

Hij stond voor de foto , eigenlijk niet goed , dus bedacht mijn man :" Kom ,we zetten hem in de plaats van de onze ."
Zo gezegd , zo gedaan ....








Het blad is licht vergrijsd met  paste wax carbon

hier zie je het verschil 

De vraag is nu, hoe hij naar zijn bestemming moet , hij is echt heel zwaar maar dat bedenken we later wel, ik mag er vanavond met smacht nog wat naar kijken , hahaha.

Fijne avond iedereen ,
Christel


31 opmerkingen:

It's me zei

Watt een gave tafel zeg!!!....stoer en erg leuk geworden hoor!....fijne week liefs Ria x

Mooiz8 zei

In één woord PRACHTIG heel mooi geworden gewoon lekker laten staan als hij zo zwaar is. Fijne zondag avond nog.
Groetjes nicole

knibbel knabbel knuisje huisje zei

Prachtig! Wat een vakwerk zeg!

inge van der sanden zei

Mooi zeg...prachtig gemaakt.
Fijne Avond.

Groetjes,
Inge, my choice

Anneke zei

Wauw wat een geweldig tafeltje. En wat heb jij een kanjer in huis.
Liefs Anneke

Home and Lifestyle zei

Jouw man kan echt alles!! Dit is ook weer super mooi geworden. Wil je hem onze reacties ook laten lezen of was je dat al van plan? Want al die complimenten heeft hij meer dan verdiend.

Liefs, Ingrid

van alles wat in huis en tuin. zei

Ik heb hem op de foto gezien: hij is niet alleen knap in het maken van jouw opdrachten maar ook wat betreft zijn uiterlijk! hihi.
Mooi gemaakt zeg: ik zou 'm laten staan!

groet Trijnie

Marjonel M zei

Prachtige stoere tafel, heel handig een man in huis die zoiets moois maken.

Liefs,Marjonel

Onder de rieten kap zei

Wauw wat is die gaaf geworden! Ik zou het wel weten, ik liet hem daar lekker staan haha ;)
Liefs, Yvonne

Roelie Steinmann zei

Whow wat een mooie stoere tafel, prachtig zeg. Hij staat daar heel mooi bij jullie.

Groetjes Roelie

De Meidenmuts zei

Nou ja zeg...wat een mooie tafel!
Dat heeft je man weer mooi gemaakt!
Nu moet hij eigenlijk nog zo'n tafel maken ;)

Groetjes Anita

Gerda - M'n Woonstek en Leven zei

Geef je gewoon je dochter jullie tafel en houden jullie deze nieuwe :-)
Hij is echt héél goed geslaagd!
Zeer prettig, zo'n handige echtgenoot.
Groetjes, Gerda

Het Moonhuis zei

Die is zeker supergaaf geworden zeg!! Wauw, complimenten voor je man!!

Lief Monica

Housebythewaterhole zei

Wat een bofkont jullie dochter en wat handig om zo'n man
in huis te hebben ! Héél mooi gedaan prachtig !!!
héél fijne week
Liefs Kathy

Nettie Sohier-dael zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Nettie Sohier-dael zei

Hij is Super MOOIIIIII geworden
en zo'n handige man te hebben .....
gr.Nettie

Marjan zei

Wat een handige man heb je toch!!!
Je dochter zal daar zeker heel blij mee zijn. Lekker stoer door dat ijzer....
Alleen dat versjouwen ervan is minder leuk. 😊

liefs, Marjan

Janny zei

Wat geweldig dat je man dit kan maken! Grandioos!
De tafel is super geworden.
Dat sjouwen moet je dan maar voor lief nemen!
Complimenten aan je man!
Liefs,
Janny

Joke zei

Super leuk geworden wat een handige man heb je toch.

Groetjes Joke.

Gerry zei

Zo, dat heeft Joyce goed bekeken!
Wat een super beste vader die zoveel mooie dingen kan maken.
Ik hoop Christel, voordat de tafel weggaat, dat je er nog even van mag genieten!
En wie weet, als je manlief nog eens lief aankijkt....

Liefs, Gerry

Secondhand & Sober zei

Heel gaaf geworden!!

Liefs
Mandy

Secondhand & Sober zei

Heel gaaf geworden!!

Liefs
Mandy

Brenda Schneider zei

Wat een leuke stoere tafel is dat geworden, daar zal je dochter heel blij mee zijn.
Toch handig he, een man die alles kan :)
Groetjes Brenda

inro soor zei

ik ben bang dat ie daar blijft staan:) en je dochter een andere krijgt!
echt top als je man dat zo zelf maakt!
groetjes, Inge R

Marijke zei

Wow wow wow!!! Wat een geweldig mooie tafel! Echt top dat je man dit kan maken, die van mij kan veel helaas niet lassen...
fijne dag,
groetjes van Marijke

Margo van Schaick zei

Deze tafel zou ik gewoon laten staan, echt super mooi geworden. Een echte vakman die man van jou!
Gr, Margo
(casadinarda.blogspot.nl)

Easyliving zei

Wat is hij prachtig! Stoer met gekruiste onderstel! En hij staat alsof hij er hoort...;-)

Liefs Dinka

De Witte Lanteern zei

Gewoon lekker laten staan! Wow, wat mooi gemaakt. Je mannetje heeft echt gouden handjes!
Volgens mij kunnen jullie een bedrijfje starten: jullie dames de ideeën en manlief de uitvoerder (hoewel hij volgens mij ook al aardig wat leuke ideetjes heeft!). Gewoon een gouden team dus!!
Liefs, Peetje

Rosedale at Home zei

Wat mooi gemaakt! ook wel een beetje industrieel met een stalen onderstel.
Staat bij jullie ook mooi in huis ;)
Groet, Leonie

SOBERenSTIJL zei

Dat heeft je man prachtig gemaakt zeg!

Liesbeth Blankespoor zei

Wat is de tafel gaaf gemaakt zeg! Handig hoor zo'n man (en vader natuurlijk) haha. Fijn weekend! :-)

Liefs, Liesbeth

Er is een fout opgetreden in dit gadget