woensdag 7 oktober 2015

Over dadels, schilderen en vondsten

Dadeltakken zijn zo mooi om mee te decoreren , dat ze wel overal in ons huis te vinden zijn .
Wat ik nog niet had en zo mooi vond was een kransje van dadeltakken , en zo kwam het dat ik ééntje bestelde bij" Blomkje en Wenkje."
Het kransje heeft half Belgie en Nederland doorgereisd maar heeft uiteindelijk zijn bestemming bereikt. Ik zal jullie de details besparen , maar laat ons zeggen dat ik en Pietrik héél blij waren dat het i.o is gekomen
Is het niet mooi?





Ook de kasten in onze slaapkamer hebben eindelijk een lik verf gehad en zijn nu in de kleur Gritti geverfd .
Zo is de slaapkamer zo goed als klaar .( behalve de vloer dan.)



weet iemand hoe je vlekken uit een spiegel krijgt ?
Ook nog leuke schaal gevonden ...



Zoals jullie misschien weten ben ik ook gek op krukjes , zo vond ik een gevernist krukje bij Troc ( tweedehandszaak ) voor minstens de helft van de gebruikelijke vraagprijs.
Ik had ter plekke een dansje kunnen doen .
Op de terugweg nog even aan de kringloop gestopt en daar een schaaltje gevonden voor 0,09 cent , om je kapot te lachen .Mijn jongste zei nog :" Je hebt toch wel naar 10 cent afgerond ?" Ik moet bekennen van niet :))



Natuurlijk moest de donkere vernislaag eraan geloven en dit is het resultaat van kruk en schaal




Ik heb het krukje in de slaapkamer naast het zeteltje gezet.




Ik heb bij Troc nog iets zien staan dat daar al een hele tijd staat , maar de prijs is niet genoeg gezakt , ik wacht nog even af , when the time is right.....
Als ik het voordelig kan kopen weet ik al wat ik ermee ga aanvangen , tenzij iemand anders dit vreselijk opzichtig ding wel wil :))
Dus word vervolgd ...

Lieve groetjes,
Christel

39 opmerkingen:

Housebythewaterhole zei

Christel , wat mooi is je kast geworden ...is dat krijtverf ?
Leuk gescoord met het krukje en schaal...prachtig gewoon,
tis genieten van je interieur !
fijne avond nog
Liefs Kathy

Esther zei

Mooie aankopen. Het krukje is echt geweldig, vooral na de opknapbeurt. Fijn dat de krans is aangekomen. De vaas met de bessentak er in is ook prachtig.

Home and Lifestyle zei

Ohhh...wat een mooie vondsten, zowel de kruk als de schaal. Ik moet nodig weer eens naar de kringloop, het is alweer even geleden dat ik er was. Maar al heb ik er al veel moois vandaan gehaald, zo'n mooi krukje heb ik daar nog nooit gezien. Super hoor. De krans vol dadels is ook prachtig en past heel goed bij de stijl van je huis.

Liefs, Ingrid

It's me zei

Wat een leuk kransje.....en owww dat krukje zo gaaf !!!....liefs Ria x

Roelie Steinmann zei

Mooie vondsten bij de kringloop gedaan zeg. Na de opknapbeurt ziet het krukje en de schaal er prachtig uit. Je slaapkamer wordt ook mooi. En je krans daar ben ik helemaal weg van.

Groetjes Roelie

Sonja- Sezoentje zei

Wat een gave vondsten, ik moest zo lachen met dat afbieden. Je zou denken dat ze uit zichzelf zeggen van neem maar gratis mee.
Je hebt er weer een paar heel sfeervolle hoekjes bij in huis.
Liefs, Sonja

Het Moonhuis zei

Mooi zo'n krans van dadeltakken en fijn dat ie de reis naar België overleefd heeft. Ik heb ook een paar van die houten borden zo opgeknapt. Superleuk krukje!!

Liefs Monica

Inge van der velden zei

Gisteren heb ik ook nog naar een dadelkransje staan kijken, prachtig hè? Je krukje en bord zijn super geworden.
Mooie schaal ook. Leuk met de botteltak en het vachtje.

Groetjes, Inge
de Knotwilg

Coby Breitner zei

Prachtig geworden allemaal en helemaal voor die leuke prijzen toch, daar houden we van.
Groetjes Coby

Coby Breitner zei

Prachtig geworden allemaal en helemaal voor die leuke prijzen toch, daar houden we van.
Groetjes Coby

De Witte Lanteern zei

Je krukje en schaal zijn prachtig geworden. Wat een bof om zo'n krukje bij de kringloop te vinden!
Liefs, Peetje

Bij Sandra Thuis zei

Zo, jij bent goed geslaagd! Zijn allebei supermooi geworden, het bord en het krukje, ben best wel jaloers hoor!
Ik zag deze week een heel mooi oud , houten bankje staan bij de Vintage Store(Luxe woord voor kringloop haha), mooi smal, maar kostte wel 150 Euro.....Die staat bij een webwinkel voor 189 euro,dus dat is me echt te gek.
Misschien ga ik nog eens vragen of er te onderhandelen valt over de prijs..(als hij er nog staat).Was er wel verliefd op hoor :)
Ik vind je kast ook prachtig geworden!

Groet van Sandra

Bij Sandra Thuis zei

O, ja, vergeet helemaal je dadelkrans !
Wat gaaf, had ik nog niet eerder gezien...staat prachtig!

Marijke zei

Wow geweldig resultaat van je opgeknapte spullen en super de volle dadelkrans!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Janny zei

Mooi allemaal, hoor. Zowel je krans, als je kruk en bord, als je kasten.
Leuk om die dingen bij een kringloop te vinden. Hier is er meestal alleen maar meuk te zien.
Veel plezier van je "nieuwe oude" aankopen!
Liefs,
Janny

Gerda - M'n Woonstek en Leven zei

Prachtig, dat krukje en die dadelkrans, ik wist niet eens dat dergelijke kransen bestonden.

Je slaapkamer is ook mooi geworden, zeg. Ik kreeg er gelijk het idee van om zelf de (volgens mij identieke) kasten op onze logeerkamer ook te gaan schilderen, als de woonkamer af is. Heb je er een primer onder gedaan?

Zo'n grote houten schaal heb ik ook eens gevonden bij de kringloop, moet hem alleen nog wat beter 'ontverven', want de jouwe staat stukken beter dan de mijne.

Groetjes, Gerda

Gerry zei

Kijk lieve Christel, jij ziet mijn paddenstoelen misschien niet staan, maar ik zulke leuke krukjes nooit staan bij de kringloop.
En ik vind ze altijd zo mooi! je hebt hem prachtig opgeknapt.
Je dadelkrans is een plaatje, blij dat ze het uiteindelijk heeft overleefd!
En de slaapkamer is ook mooi geworden.
Als je vlekken in de spiegel "weervlekken" zijn, dan krijg je dat er niet meer uit. Anders zijn ammoniak, spiritus of schoonmaakazijn misschien het proberen waard!
Succes!

Liefs, Gerry

Brenda Schneider zei

Gelukkig is de krans nog goed aangekomen want hij is heel mooi.
De kruk en de schaal zijn ook mooi geworden na de opknapbeurt, je hebt geluk met zulke gave vondsten hier kan ik niets leuks vinden bij de kringloop.
Je slaapkamer ziet er heel mooi uit, lekker sfeervol.
Liefs Brenda

Helena De keizerskroon zei

Woho!! 0,09 cent!!! Onze kringloop winkels kennen die prijzen helaas niet. Die van ons zijn relatief toch een stuk duurder!!

En.dat krukje!!ook heel mooi! Heb ook een.krukjes tic;-)

Hoe heb je het zo.mooi kaal gekregen???
Veel werk zeker?

Liefs
Helena

Helena De keizerskroon zei

Woho!! 0,09 cent!!! Onze kringloop winkels kennen die prijzen helaas niet. Die van ons zijn relatief toch een stuk duurder!!

En.dat krukje!!ook heel mooi! Heb ook een.krukjes tic;-)

Hoe heb je het zo.mooi kaal gekregen???
Veel werk zeker?

Liefs
Helena

van alles wat in huis en tuin. zei

Dat de krans nog zo mooi aangekomen is zeg....dat mag een wonder heten! En hij is prachtig! Evenals het krukje.....lijkt een beetje op die van mij maar dan in andere volgorde: ik moest 'm wat donkerder maken.
Maar het blijven leuke vondsten!
Ben benieuwd naar de aankoop die op poten staat.....niet te lang wachten hè, je zult zien dat ie dan net weg is als jij het wilt kopen!

groet Trijnie

Inge R. zei

oh wowwie!!
ik vind het allemaal weer super! enne dat krukje met die schaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! toppie, en dat voor zo,n prijs, hoe krijg je dat zo gaaf ?
vlekken uit je spiegel......is t zo erg met je dat je spiegel het niet meer aankan:))) ik weet niet wat voor vlekken het zijn, dus kan je ook niet verder helpen..
je krans is ook heell mooi, en je luik, en je kruik, enz;-) heb zelf ook een dadelkrans gemaakt, eerst zag ie er goed uit maar na t indrogen geen gezicht:( en hij stortte ook nog eens naar beneden van de week.....dus nu kan ie de bak in...
geniet van je aankopen e je schilderwerk
groetjes, Inge R

Easyliving zei

Wat een vondsten! Gaaf! Hoe heb je het krukje ontdaan van de vernislaag ?? Das een werk...of ook gewoon in de ammoniak?
En een super lief dadeltakken kransje.
Ik blééf dansen!

Liefs Dinka

inge van der sanden zei

Dat kransje is wel heel erg mooi zeg.
Krukjes vindt je hier niet bij de kringloop...je hebt er wel wat werk aan gehad, maar het resultaat mag er zijn.
Fijne avond nog.

Groetjes,
Inge, my choice

Tussen Wal en Schip zei

Wat heb je t weer mooi!
Ik stond gister bij de kringwinkel in Zolder met zo n schaal in mn handen... voor 1,50 ofzo en ik heb m fijn weer terug gezet. Hahaha! Ach anders slibt t toch dicht hier. Maar als ik dat zie van jou... mmm dan ga k weer twijfelen!

Groetjes,
Alberta

Tussen Wal en Schip zei

Wat heb je t weer mooi!
Ik stond gister bij de kringwinkel in Zolder met zo n schaal in mn handen... voor 1,50 ofzo en ik heb m fijn weer terug gezet. Hahaha! Ach anders slibt t toch dicht hier. Maar als ik dat zie van jou... mmm dan ga k weer twijfelen!

Groetjes,
Alberta

Marjonel M zei

Prachtige kleur gritty, je kast is mooi geworden. Zo te zien is de zilverlaag van de achterkant van je spiegel er af als dat zo is kun je daar niks aan doen.

Je krukje en krans zijn heel mooi.

Liefs, Marjonel

Mooiz8 zei

Ohh, wat mooi die dadelkrans staat prachtig op die Luik, haha leuke schaal voor 10 cent hihi ik heb ongeveer dezelfde en ik heb er 3,00 euro voor betaald, das veel hè, het krukje is ook gaaf geworden zeg!
Je slaap kamer word prachtet, mooie kleur is gritti toch hè, ik heb hem op mijn vloer in de woonkamer,
Groetjes Nicole

Home is where the heart is zei

Dadeltakken zijn en blijven een mooie toevoeging en die krans is super. Wat een leuke koopjes heb je gevonden en nog mooier het resultaat. Past mooi bij het geheel. Geniet er maar lekker van
Fijn weekend

liefs Brigitte

Anneke zei

Prachtig je krans daar kun je jaren plezier van hebben. En dan je krukje waarom kom ik nou nooit zoiets leuks tegen? Enig vind ik hem. En dan je kast prachtig is die kleur gritti. Wat heb je toch een mooi smaak . Alles past weer zo mooi bij elkaar.
Ik wens je een fijn weekend, liefs Anneke

Spijshuisje Lyd zei

Wat heb je een goeie aankoop gedaan met het krukje & de schaal, ze zijn prachtig na je behandelingen!
Geniet van al het moois!
Liefs, Lydia

Marjon zei


Altijd mooi deze dadelkrans...en ja die Pietrik maakt echt prachtige kransen. Het staat zo mooi bij je interieur Christel. De krukjes zijn ook super en als ik eens een mooi exemplaar tegen kom, wil ik er ook wel een...altijd wel een plekje voor te vinden....fijne avond en lieve groet van Marjon

Room Seventeen zei

Prachtige daderkennis en wat een gave kruk!

Ús hûs ús thús zei

Heerlijke sfeerplaatjes! Je kast is erg mooi geworden. En de krans staat ook prachtig. En krukjes ... tja dat blijft altijd mooi! En nu je hem hebt behandeld is hij nog mooier!
Fijne week. Groetjes van Aleta

SOBERenSTIJL zei

Dat krukje is echt super geworden zeg! Leuk ook een dadeltakken krans, hangt prachtig aan het luik!

Rosedale at Home zei

Geweldig! dat krukje.. wat mooi!
Hoe je hem nu hebt gekregen na de afbeit zou je hem
zo in de winkel nieuw kopen! Goeie vondst..
De dadelkrans staat heel mooi tegen dat
oude luikje.
Groet, Leonie

Easyliving zei

Hoi Christel,

Wil je me eens laten weten hoe je de vernis van het bankje af gekregen hebt?? Ik kan je niet mailen vandaar.Wat heb je ervoor gebruikt?

proetske@upcmail.nl

Liefs Dinka

Cora M. zei

Wauw dat krukje!!!!!!!! O my o my, wat een vondst!!
Enne ik ben net als Dinka wel benieuwd hoe jij het vernis er af heb gekregen..
Groetjes Cora

Onder de rieten kap zei

Ik vind je dadelkrans zo mooi, ik had ze nog niet eerder gezien, die zou hier ook prachtig staan!
Je aanwinsten zijn super, dat krukje is echt top geworden!
Liefs, Yvonne

Er is een fout opgetreden in dit gadget