maandag 16 november 2015

Gift of nature

Gift of nature of vondst uit de natuur.


Dat wij houden van oud hout is al lang geen geheim meer .
En dat mijn man soms met de gekste dingen naar huis komt is ook al lang geweten .
Zo zag hij maanden geleden een compleet verweerde weidepaal staan , deze moest dringend worden vervangen want de tand der tijds had er al hevig aan geknaagd.
In die weide stonden namelijk stevige koeien .

Wederom gevraagd of hij dit hout mocht hebben , en ja , hup de auto in en onderweg al in gedachten wat hij daar mee ging doen .
De ideeën borrelen constant bij hem omhoog , haha.

Met een stutpaal in ijzer maakt hij er een staande lamp van .


Hij lastte er een ijzeren plaat onder en liet dit op natuurlijke wijze roesten door er zout over te strooien .


Kijk maar......





de fitting past juist in een koperen buis die gedeeltelijk  in het hout zit


Het heeft een tijdje geduurd voor we een geschikte lampenkap vonden , deze moest toch wel een behoorlijke diameter hebben en de juiste kleur.


De lamp staat nu in de hal en geeft 's avonds een héél mooi licht .
Wat is het toch leuk om zo'n husbundie te hebben die overloopt van creativiteit .
Op dit vlak zijn we een golden team ;-)

Hij heeft ook nog een prachtig salontafel gemaakt maar daarover later meer.

Ik wensen jullie allemaal een fijne avond toe.
Groetjes ,
Christel

32 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Je mag je inderdaad heel gelukkig prijzen met zo'n creatieve en meedenkende man. De lamp is uniek en het resultaat is prachtig!

Liefs, Ingrid

Secondhand & Sober zei

Nou zeg, van geluk spreken mag je zeker!!! Deed de mijne maar zoiets ;P... Zit al maanden op een zuil te wachten. Denk dat ik die maar zelf moet gaan maken hahaha.

De lamp is heel stoer geworden!!
Fijne week toegewenst!

Liefs
Mandy

Brenda Schneider zei

Wat een mooie stoere lamp.
Het is erg leuk als je man ook zulke goede ideeën heeft.
Dat maakt jullie zeker een goed team.
Heel herkenbaar:)
Groetjes Brenda

Housebythewaterhole zei

Christel wat een super mooie lamp....ik wou dat ik ze hier ook in de woonkamer had....
en zooooo handig zo'n husbundie in huis...."The Perfect Team"....:-)
héél fijne week geniet van je lamp
Liefs Kathy

It's me zei

Wowww gaaf zeg superrrrr....liefs van mij....Ria x

Henny zei

Wat een geweldige man heb jij zeg! wat een prachtige lamp. Je moet het maar verzinnen.
Fijne avond nog
Henny

Roelie Steinmann zei

Mooie stoere lamp zeg, leuk dat je zo'n creatieve man hebt.

Groetjes Roelie

Marijke zei

Wauw wat een pracht van een lamp, die man van jou heeft visie en bovendien gouden handen!
Lampen zoals deze kosten in de winkel een vermogen... Je zal er vast veel plezier van hebben, vooral nu het al zo vroeg donker wordt...
Fijne dag,
groetjes van Marijke

Easyliving zei

Prachtig Christel! Wat leuk een creative man die dit proces zelf uitdenkt!
Hij heeft een pracht exemplaar gemaaktbmet een prachtig kap. Ik begrijp dat dit heel mooi licht geeft.

Liefs Dinka

Anoniem zei

Wauw, wat een prachtige lamp is het geworden!! Fijn is dat hè wanneer de man ook met ideeën komt?
Groetjes, Corine

Nettie Sohier-dael zei

Wat een super gave lamp geworden ...!!!!!
Groetjes Nettie

Nettie Sohier-dael zei

Wat een super gave lamp geworden ...!!!!!
Groetjes Nettie

Gerda - M'n Woonstek en Leven zei

Christel, wat heb je toch enorm geboft met zo'n handige, creatieve man!
Ik vind de lamp in één woord prachtig.
Groet, Gerda

Janny zei

Nou zeg, je mag zeker blij zijn met zo'n husbundie!
De lamp is heel mooi geworden, wat leuk dat je man zo creatief is en meteen ziet dat hij het oude hout kan gebruiken. Ik vrees dat mijn man er alleen een oud ding in had gezien, ha, ha!
Veel plezier ermee!
Liefs,
Janny

Joke zei

De lamp is geweldig .
Ik hou daar ook zo van om van een stuk hout weer iets nieuws te maken supper gedaan door je man.

Groetjes Joke.

Gerry zei

Wat een geweldige man heb jij! Die gewoon door om zich heen te kijken al weet wat er in een object zit.
Een prachtige stoere lamp, Christel, ik zat even met mijn mond open.
Ik denk dat de lamp wel verschillende hoeken zal zien!

Liefs, Gerry

Anneke zei

Wat heeft je lamp een wauw effect. Wat heerlijk een man die meedenkt en zo handig is. Hij staat zo mooi te wezen.
Liefs Anneke

Het Moonhuis zei

Heel erg gaaf, hier hou ik van! Heel mooi dat hout en goed dat jullie er op tijd bij waren, anders was ie misschien wel op de brandstapel gegaan. Een prachtig tweede leven heeft het hout nu gekregen en de kap past perfect!

Liefs Monica

Diane van Duuren zei

Wauw! Wat is hij mooi!! Zo leuk dat je man die zelf heeft gemaakt, dat is nog veel leuker dan kopen.....
Het is een pracht exemplaar geworden waar geen 2e van is.
De kap staat er perfect op! Goed uitgezocht!

Liefs,
Diane

van alles wat in huis en tuin. zei

Zo....die is mooi geworden! Wat heerlijk om zo'n man te hebben zeg! En dat hij ook zijn eigen ideeën heeft is helemaal geweldig: hij heeft er iets prachtigs van gemaakt! Mag ik hem een keer lenen? (de man dan, niet de lamp hoor, hihi)

groet Trijnie

Mirjam zei

Jeetje Christel, wat heeft jouw man een prachtige lamp gemaakt. Je had al eerder heel mooie spullen van zijn hand aan ons laten zien, maar dit slaat alles. Echt super mooi. Wat zul jij trots op je man zijn. Zoals hij vast trots op jou is natuurlijk.
Ik ben nu heel benieuwd naar de salontafel.....
Fijne avond,
liefs,
Mirjam

What's in a day zei

Wat bnof jenmet een lieve man die het niet alleen ziet, maar ook uitvoert!!
Geweldig hoor, je hebt er weer een unieke lamp bij!
Geniet van je mooie huis!

Lieve groet, Eefie

Bij Sandra Thuis zei

Supermooie lamp geworden !
Geniet ervan,
Groetjes

Hilgonda Mons zei

Tjonge, wat een handige man heb je toch. En wat leuk dat hij zelf met dit idee komt en het dan nog kan maken ook.
Prachtig is je lamp! Echt een eyecatcher.

Geniet ervan.

Lieve groet, Hilgonda

De Witte Lanteern zei

Ik ben sprakeloos...wow, wat mooi! Stoerder kun je het toch niet krijgen en alles past ook super bij elkaar, de kap, de staander. En ja, je moet het maar weten dat zout ook ijzer laat roesten! Geef die man een stuk hout in zijn handen en hij maakt er een prachtig object van. Wat heerlijk creatief! Jullie zijn echt een gouden team!
Liefs, Peetje

inge van der sanden zei

War heb je een handige man zeg...ik heb al veel voorbij zien komen wat hij gemaakt heeft.
Dit is ook weer super...en uniek.
Ben er maar zuinig op....(op je man)
Fijne avond.

Groetjes,
Inge, my choice

Marjon zei


En....zo een man...wil ik nou ook....:) Wat een prachtige lamp en dan ook nog uit eigen initiatief...heerlijk toch...jullie passen bij elkaar qua inrichten. Staat super bij jou en ik mag ook helemaal niet klagen want manlief komt tegenwoordig ook steeds vaker met ideeën aan....hihi....fijne avond en lieve groet van Marjon

SOBERenSTIJL zei

Heel mooi!!!

Groetjes Dorine

Judith zei

Wauw... super mooi DIY-project!

Helena De keizerskroon zei

Oooohhh! Wat super dat je manlief ook echt om zich heen kijkt, en zo creatief is!!!

Hij Is echt super geworden!!!


Liefs
Helena

Room Seventeen zei

Supermooi geworden!

Onder de rieten kap zei

Wat een gouden handen heeft jouw man toch, ik vind deze lamp zo ontzettend gaaf!
Liefs, Yvonne

Er is een fout opgetreden in dit gadget