woensdag 11 november 2015

Kleine dingen

Vandaag is er hier op Belgisch grondgebied , een feestdag , we vieren vandaag Wapenstilstand.
Dat maakt dat ik vandaag een dagje vrij heb en de tijd om lekker te rommelen.
Dus tijd om wat te laten zien....

Met mijn verjaardagsgeld ( iedereen bedankt voor de leuke  wensen) kocht ik een kleine houten ronde olijfbak. (huis en haard)
Deze staat op de sidetable naast de televisie.




Hij is niet groter dan 41 cm en past daar perfect , al was het de bedoeling om hem buiten onder de overkapping te zetten , hij is te mooi voor buiten , haha.

Wat is er nog nieuw ? oh , ja . mijn man nam mij zaterdagavond nog mee naar een overdekte rommelmarkt , ik zag net voor wij aan de uitgang waren dit ding staan voor een prikkie.


Ik wist direct wat er mee te doen , namelijk dit:


een ornamentje gemaakt dat bij de kandelaar past


Ook heeft mijn jongste eindelijk haar kast meegenomen uit haar kamer en zo kwam er wat ruimte  vrij die ik natuurlijk heb ingepalmd.
Het blijft een logeerkamer want bij festiviteiten in onze gemeente, komt zij nog gewoon thuis slapen,
en dan is het toch fijn een mooie kamer te hebben .
Dingen die ik beneden niet kwijt kan, staan nu daar.

mijn gerestyled paard

een gerestylede lamp


allemaal spulletjes van beneden





Ook ben ik in de tuin aan het rommelen geweest .
Ik heb een schaal buiten gezet met hoorntjes .
Aan die hoorntjes hangt nog een verhaaltje aan : Tijdens een wandeling met de hond komt mijn man een buurvrouw tegen die vertelde dat haar geitenbok word opgehaald omdat hij al twee dagen dood in de weide lag , mijn man wist dat die prachtige hoorns had en hij vroeg of hij ze mocht hebben .
Ze zei ja, op voorwaarde dat hij ze zelf verwijderde, BAH.
Zo gezegd , zo gedaan . Ik kan ze echter niet binnen leggen omdat ze behoorlijk stinken , haha.
Nu hebben ze daar toch een mooi plekje gekregen en kan de stank wat verdampen.




Nu de kaarsjes aan en nog wat genieten van mijn vrije dag .
En morgen zetten wij die werkweek gewoon verder.

Lieve groetjes ,
Christel

21 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

De houten bak heeft een mooi formaat, meestal zijn ze groter en dat vind ik dan wel een nadeel....ze nemen dan meteen zoveel ruimte in beslag. Deze afmeting is prima! Van je goedkope aanwinst heb je een mooi ornamentje gemaakt.

Het lijkt mij niet de leukste klus, om de geit van zijn hoorns te ontdoen maar de hoorns zijn bij jou wel op een mooie plek terecht gekomen. Ik heb vaker gehoord dat deze hoorns enorm kunnen stinken, dan is buiten op afstand van het huis een gepaste plek. Wie weet is over een paar maanden het ergste wel weggetrokken.

Geniet nog lekker van je vrije dag! Liefs, Ingrid

Roelie Steinmann zei

Mooie houten bak, leuk zeg. Die hoorns ja, daar heb ik ook een vies verhaal over verteld. Buiten is een mooie plek ;)

Groetjes Roelie

Mirjam zei

Hoi Christel,
Wat een prachtige bak zeg, zo'n olijvenbak. Wat staat dat mooi!
Heerlijk dat je zo'n logeerkamer lekker zo mooi kunt stylen.
Dat is dan heel fijn logeren daar.
En die hoorntjes buiten... zal die stank wel weggaan dan?
Ik hoop het voor je.
Fijne avond,
Liefs,
Mirjam

Inge van der velden zei

Wat een mooie bak heb je gekocht, ook je ornamentje is erg leuk geworden. Heerlijk zo'n dagje vrij.. en dat wij daardoor mogen genieten van je heerlijke foto's is natuurlijk ook wel erg fijn.
De hoorns zelf verwijderd, dat lijkt me toch wel een jakkieklusje.. Nu maar even lekker buiten laten liggen totdat de geur eruit is.
Werkse weer morgen!

Groetjes, Inge
de Knotwilg

Marijke zei

Mooie houten bak en leuk ornament heb je gemaakt!
Wat lijkt mij dat eng... om de hoorns van een kadaver af te halen...brrr
fijne dag,
groetjes van Marijke

Easyliving zei

Je kunt wel een winkeltje beginnen boven op die kamer! Leuke verzameling spullen....leuk ook om weer eens te wisselen ;-)
Prachtige olijfbak!
Staat altijd erg gezellig !

Liefs Dinka

De Witte Lanteern zei

Ik kwam er vandaag ook achter dat jullie weer eens een feestdag hadden: Maastricht liep hier vol! Daarbij werd hier ook nog het carnavalsseizoen geopend vanwege 11-11e. Het was super-druk met verkeersregelaars en al. Ook gezellig natuurlijk. Maar voor mij hoeft het niet, die carnavalsgekte, zeker niet voor de feestdagen...
Mooie aanwinsten heb je gescoord, hoor! Fijn dat je nog zoveel stylingsattributen over hebt om de logeerkamer ook helemaal in stijl te decoreren.
Jakkie, dat weghalen van die hoorns...kan me voorstellen dat dat niet fris ruikt. Schiet me meteen weer dat verhaal van Roelie binnen, met die beestjes...ieeeek! Dus buiten is een prima plek. Ziet er ook zeer sfeervol uit!
Liefs, Peetje

Gerda - M'n Woonstek en Leven zei

Lekker, zo'n vrije dag in november.
Die olijvenbak is bijzonder mooi en heeft, zoals al eerder opgemerkt, een mooi formaat.
Handig dat je een kamer over hebt waar jij je overtollige spullen een tijdje kwijt kunt, tot je ze beneden opnieuw een plaatsje geeft. Ik doe dat ook.
Hopelijk is de stank snel van de hoorns, dan kunnen ze naar binnen!
Groet, Gerda

inge van der sanden zei

Die olijfbakken zijn zo leuk...je kunt er alle kanten mee op...ben met de mijne ook nog steeds heel blij.
Aha...dat verklaart waarom ik zoveel rode kentekens op de weg zag....als jullie een feestdag hebben, loopt Breda helemaal vol, en zeker bij de Ikea...ik hoop dat je van je vrije dag genoten hebt.

Groetjes,
Inge, my choice


Marjonel M zei

Ik wist niet dat de bak een olijfbak is, weer wat geleerd want ik heb hem ook.

Mooie sfeervolle plaatjes.
Liefs, Marjonel

Het Moonhuis zei

Dat is hier ook hoor, spullen die ik beneden niet meer kwijt kan gaan ook naar boven toe, maar ik geef het ook met gemak weg. Mijn moeder is altijd blij als ik spullen meeneem naar haar.
Oei heeft je man die hoorns er zo afgezaagd, lijkt mij inderdaad een naar klusje, maar mooi zijn ze wel!!

Liefs Monica

Gerry zei

Prachtige olijfbak heb je gekocht/gekregen. Ik vind ze ook erg mooi.
Ik heb altijd een ruilkast, om dingen die ik even kwijt wil in de kast te doen en op een ander moment weer omruil. Ik ben nog wel eens aan het schuiven, maar heb niet zoveel ruimte. Als er bepaalde dingen niet meer uit de kast komen gaan ze weg.
Je hebt buiten ook een mooi hoekje gemaakt!

Liefs, Gerry

Janny zei

Je hebt je verjaarsgeld geld besteed, hoor.
Die olijfbak is prachtig.
En ook een mooie maat, ik vind de meeste zo enorm!
Leuke hoekjes, zowel op de logeerkamer als buiten.
Liefs,
Janny

It's me zei

Wat mooi allemaal weer ....fijne avond liefs Ria x

van alles wat in huis en tuin. zei

Zo....dat breekt de week lekker als je een vrije dag hebt! Nog nooit van gehoord dat dit een feestdag in Belgie is! Hebben jullie dan optochten en vuurwerk o.i.d.?
Een soort Koninginnedag zoals bij ons?
Je hebt weer leuke hoekjes gemaakt: alleen jammer voor dat mooie paard dat ie naar boven is verbannen: hij was juist zo mooi!

groet Trijnie

Anneke zei

Wat heb je een heerlijke aankopen gedaan. Die bakken zijn zo mooi elke keer kun je hem weereen andere uitstraling geven. En heerlijk dat je weer ruimte hebt om je mooie spullen weer een plekje te geven.
Liefs Anneke

Mooiz8 zei

Leuk geworden zeg, ohh en die olijfbak is super mooi, wat mij opviel was dat ornament er achter die heb ik ook hij was eerst zwart en ik heb hem behandeld met tegelijm staat bij op de eettafel en er hangt er 1 in de gang hihi, fijn weeend

Home is where the heart is zei

Gaaf allemaal weer. Lief dat je man je mee nam hihihi. Zou de mijne niet zo snel doen. Geniet er allemaal maar lekker van
Fijne zondag

lieve groet Brigitte

Marjon zei


Een prachtige styling van de overgebleven spullen (die staan hier ook boven). Je nieuwe aanwinst de olijvenbak is super mooi en staat perfect....Ook het nieuwe ornament prachtig allemaal. De hoorns zijn mooi maar het idee (ik moet er niet aan denken) ahhhhhh niets voor mij....ik wens je nog een fijne zondag en lieve groet van Marjon

Onder de rieten kap zei

Wat een mooie foto's weer, wat zet je toch altijd een prachtige stijl neer, warm en sfeervol!
Liefs, Yvonne

Onder de rieten kap zei

P.S. En nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Liefs, Yvonne

Er is een fout opgetreden in dit gadget