zondag 7 februari 2016

Keuken en zo

Toen ik even naar het laatste blogbericht keek , schrok ik dat het al een maand geleden was , dat ik iets vermelde .
Tja , zoals bij zovelen , gaat de tijd ongemerkt voorbij .
Maar stil zaten we natuurlijk niet .

Ik heb wat ik graag doe , wat geschoven met spullen , en dat leverde een mooie collage op.



dit witte dienblad kreeg een make-over en past nu mooi bij de rest


Nu zijn we stilaan begonnen met onze keuken wat op te frissen, zal ik het zo maar zeggen .
Onze keuken dateert van ongeveer 22 jaar geleden , onze keukenapparaten zijn al allemaal vervangen en de keukenkastjes in witte hoogglans zijn oerdegelijk, dus onverslijtbaar.
Vind ik dat nu goed of niet ? ;-))






Boven de kastjes was er een lichtbak geplaatst met spotjes in , ik was dat eigenlijk een beetje zat en
dacht er over na deze weg te nemen , maar wat dan met de verlichting?
Laat mijn man , mijn man niet zijn , na een dagje op het werk had hij die bakken eraf gehaald , wat een verschil .

hier zie je nog een deel van de lichtbak

Er is wat pleisterwerk naar beneden gekomen maar dat heeft hij weer opgeknapt.
We gaan nu eerst de muren en plafond schilderen , wat hoognodig is zoals je kan zien .


We zijn nog volop op zoek naar een kleur en een oplossing voor de verlichting , volop pinterest en Instagram raadplegen dus.

Ik wil héél graag een mattere uitstraling , andere handvaten en als het even kan een nieuw werkblad.
Of dit gaat lukken zien jullie wel in de volgende posts .

Voor nu zeg ik een fijne avond aan nieuwe volgers en bedankt aan de velen die dagelijks een bezoekje brengen aan het blog.
Ook aan allen die leuke reacties achterlaten.
Zo leuk dat jullie er zijn.....

Lieve groetjes,
Christel






33 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Een keuken van 22 jaar oud kan nog in een prima staat verkeren en dan is het zonde om de hele boel eruit te slopen. Dat is hier ook het geval, ik overweeg dan ook de kastjes te schilderen. Ik vind het alleen heel moeilijk om de juiste kleur te kiezen!

Succes met de keuken, ik ben benieuwd naar het resultaat. Het gaat de goede kant al op :-).

Liefs, Ingrid

Marijke zei

Mooi de roestige vaas met takken in je collage en leuk aan het veranderen in de keuken was daar ook pas mee bezig... geeft altijd zo'n heerlijke gevoel als er wat mooi verandert is!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Home is where the heart is zei

blijft leuk om te doen, hier nog 1. Niet altijd gewaardeerd door alle huisgenoten maar ach t wend vanzelf. Succes met de keuken maar weet dat t allemaal goed komt, ben heel benieuwd.
Voor nu een fijne avond
lieve groet Brigitte

inge van der sanden zei

Mooie collage's heb je gemaakt...maar ja...met je mooie spullen kan dat ook niet anders.
Ik vindt je keuken eigenlijk wel in het geheel passen...niets mis mee hoor.
Ben benieuwd welke kleur erop de muur komt..succes met klussen.
Fijne avond nog.

Groetjes,
Inge, my choice

Anneke zei

Hier hetzelfde probleem ook mijn keuken is 20 jaar oud en stiekem vind ik hem nog steeds mooi. Maar het is ook leuk om eens te veranderen. Wat mooi je collages. En ik ben natuurlijk nieuwsgierig wat je met je keuken gaat doen. Moeilijk soms al die keuzes he?
Liefs Anneke

Brenda Schneider zei

Jullie hebben al zo een mooi huis, maar wensen hou je toch.
Dat is heel herkenbaar.
Met wat simpele ingrepen kun je de keuken al heel erg veranderen dat zag je wel bij ons.
Succes er mee.
Groetjes Brenda

It's me zei

Mooie collages hoor...ga morgen maar wat nieuwe posten proberen te maken...heb niet veel inspiratie erg he ?!...ben op de makkelijke toer met quotes en dergelijke....komt goed ooit hoop ik.....liefs Ria fijne week....x

De Meidenmuts zei

Ik geniet al een tijdje van je mooie foto's op ig.Maar toch ook weer leuk om een post van je te lezen. Ik vind de keuken best wel heel goed in het geheel passen. Ik weet het....voor jouw natuurlijk niet hihihi
Ben benieuwd wat voor kleur je gaat gebruiken.

Groetjes Anita

Het Moonhuis zei

Mooie collages, heerlijk om naar te kijken.
Met de keuken gaat het helemaal goedkomen, het scheelt zoveel als je man handig is en die ook nog eens zo goed met je meedenkt. Ik ben benieuwd naar de metamorfose, succes!!

Liefs Monica

Coby Breitner zei

Gezellige post weer met hele mooie plaatjes. En ik geloof dat het met die keuken wel goed gaat komen, ben natuurlijk heel benieuwd naar het eindresultaat? Succes..
Liefs en groetjes Coby

Nettie Sohier-dael zei

Hele mooie plaatjes weer leuk om altijd weer de veranderingen te lezen ..maar met de keuken komt het ook wel goed zeker met zo'n klus man kan het niet anders .
groetjes Nettie

Janny zei

Wat heb je een mooie collage gemaakt. Ik moet dat toch ook eens leren.
Ja, ik ken het gevoel: hier ook een mooie keuken maar wil hem toch aanpassen aan de rest van het huis.
Mijn keuken is gebroken wit en dat laat ik wel zo. Ik wil niet alles grijs, dat vind ik saai.
Maar de muren en dergelijke ga ik wel verven. Eerst maar wat moed verzamelen want mijn hobby is het niet, dat verven.
Veel succes met jullie keuken, ben benieuwd wat het gaat worden.
Liefs,
Janny

Priscilla Spruijt zei

Wat een mooi blog heb je toch! Ik geniet altijd van een bericht! Het zijn zulke mooie foto`s en sfeer impressies.. heel inspirerend.
Ben erg benieuwd hoe de keuken word!

Groetjes van Priscilla
creatodapris.blogspot.com

Wil je me volgen? Bedankt!

De Witte Lanteern zei

Ik geniet altijd zo van die sfeervolle collages. Mij lukt het (nog) niet.
Je keuken past met een paar veranderingen zo weer bij de rest. Als de basis nog goed is, hoef je volgens mij alleen de deurtjes te vervangen of zelfs alleen te verven. Ik weet zeker dat jouw 'thuisklusser' daar zeer handig in is! De sfeer is er al met al je mooie accessoires. Komt goed.
Liefs, Peetje

Onder de rieten kap zei

Wat een supermooie collages, 1 en al sfeer! Ben heel benieuwd hoe je de verlichting gaat maken, dat is inderdaad best moeilijk kiezen, hier heb ik gewoon spotjes in het plafond, veel liefs, Yvonne

Gerry zei

Wat een sfeervolle foto's Christel!
De keuken is best wel mooi, en met wat aanpassingen eromheen kan hij ook weer een heel andere uitstraling krijgen.
Ben benieuwd en veel succes!

Liefs, Gerry

lia zei

Soms moet je keuzes maken. Met 22 jr kan een keuken nog heel goed zijn, maar snap wel dat je er dan een beetje op uitgekeken bent, en dus iets anders wilt. Ga maar eens heerlijk rondneuzen, en ben benieuwd wat je allemaal gaat doen.

Groetjes lia

Easyliving zei

Die man van jou is ook altijd in de weer volgens mij...en hij kan alles!!
Mooie grote keuken die begrijpelijk aan wat verandering toe is, al vind ik hem zeker niet eens lelijk na zoveel jaar!
Mss is een verf al voldoende? Jullie kennende wordt dit vast ook weer een prachtige verandering!

Liefs Dinka

Roelie Steinmann zei

Zo herkenbaar ja. Onze oude keuken staat er ook nog wel even. Met hier een daar een leuke aanpassing ;)

Groetjes Roelie

Mirjam zei

Wij gingen vorige week kijken, ja echt alleen maar kijken, voor een nieuwe oven en voor wat informatie over nieuwe frontjes voor de bestaande keuken. Toen we thuiskwamen hadden we een heel nieuwe keuken gekocht...
Het wordt wel mei eer deze geplaatst gaat worden, dus dat duurt nog even, maar zo kan het ineens heel anders lopen dan ik zelf gedacht had...
Fijne avond,
liefs,
Mirjam

Bij Sandra Thuis zei

Volgens mij heb jij eerder een nieuw aanrechtblad dan ik, haha!
Fijn hoor, een man die alles kan, ziet er goed uit,
Leuk ook, je collage.
Groetjes

Henny zei

Goedenavond Christel,

Ook ik heb een keuken die al 20 jaar oud is. Enkele jaren geleden hebben we er nieuwe deurtjes voor laten maken en zo hadden we voor een beperkt budget weer een nieuwe keuken! Maar ja, aangestoken door de mooie woonblogs moest mijn hele huis in de make-over, dus ook de keuken. De oude deurtjes (hoogglans bbrrrrrr) weer van zolder gehaald, strakke omlijsting er op gelijmd en vervolgens lekker stoer geschilderd met Annie Sloan. Afgelakt met de matte lak en voila....... Stoere keuken voor een prikkie! En wat mooi is.....prima te onderhouden en afsoppen. En ben ik hem straks weer zat: gaat er gewoon weer een andere kleur op!
Succes met je nieuwe "project". En oh ja....met zo'n handige man moet dat geen probleem zijn haha ! Ik zie het resultaat wel op Instragram.
Fijne avond,
Veel liefs
Henny

Bonjade zei

Oh idd leuk dan een goede kwaliteit kopen.....gaat nooiiit weer af ;)
Tja dan is een likje verf een goed alternatief......ben zeer benieuwd.....
Weet zeker dat het verschil groots en mooi zal zijn

Succes

Liefs

Marjon zei


Je collage is prachtig...je hebt echt een mooie verzameling van spullen en je keuken ziet er toch nog super mooi uit...ik kan echter begrijpen dat je de lichtbak passé vindt....en wij hebben ook ooit een gele keuken gekocht, naderhand wit geverfd...gaat goed hoor en krijgt direct een hele andere uitstraling....lieve groet Marjon

Hilgonda Mons zei

Succes met het rondneuzen en kiezen. Zo leuk om te doen.
Snap dat je na 22 jaar eens wat anders wilt, ook al is het onverwoestbaar!
Ben benieuwd hoe de veranderingen gaan worden. Maar dat komt vast goed, jullie kennende.

Mooie collages.

Lieve groet, Hilgonda

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Mooie collages heb je gemaakt.

Zo leuk om rond te neuzen op verschillende sites, er is zoveel moois te zien.

Ben benieuwd hoe het resultaat gaat worden.

Fijne avond en lieve groet,

Loes

van alles wat in huis en tuin. zei

Ja, soms wil je wel eens wat anders hè, maar het ziet er nog mooi uit! Misschien kan je 2 frontjes veranderen dan hoeft het niet te duur te worden!
Mooie collages heb je gemaakt!

groetjes Trijnie

Marieke Donkersloot zei

Hoi Christel,

Wat een mooie collage zeg, die kan zo in een woontijdschrift!
Ik ben benieuwd naar de oplossing voor de keuken wat betreft de verlichting.
Wij krijgen ook een keuken zonder bovenkastjes en we moeten ook nog wat met de verlichting!

Fijne week verder!

Groetjes Marieke,
rustiekbijmariek.blogspot.nl

Hellen van Tilborg zei

Mooie hoekjes! Heerlijk weer een nieuw project aangaan.

Mijn Stijl zei

Mooie collage!
En succes verder met de keuken!

Fijn weekend,
Anita

Spijshuisje Lyd zei

Oeps het plafon aanpakken is geen heel leuk klusje..
Maar het resultaat vast wel!
Je hebt een prachtige collage gemaakt, gezellig weer bij je!
Liefs, Lydia

Judith zei

Zulke foto's maken mij dan juist altijd nieuwsgierig... Een spierwitte keuken?!?! Dat had ik niet verwacht, dus jij bent ergens gaandeweg van stijl veranderd. Dat maakt mij dan nieuwsgierig hoe en waarom... Ik vind dat altijd heel interessant!

Ik ben ook benieuwd naar het eindresultaat maar met zo'n team als jullie, gaat dat vast fantastisch worden!

Rosedale at Home zei

Wat heb je een hoop mooie decoratiestukken zeg! Fijn om de keuken op te knappen helemaal in stijl.. ben benieuwd hoe het gaat worden.. suc6!
Groet, leonie

Er is een fout opgetreden in dit gadget