dinsdag 15 maart 2016

Nieuw jasje voor een oude kast

Vele jaren geleden gingen mijn man en ik , heel graag snuisteren bij antiekhandelaars .
Op één van onze tochten kochten wij ooit een kast in de Louis Quinze stijl.




Herken je aan de gekrulde poten

Hoewel de trend van donkere kasten weer in is , wou ik echt eens wat anders .
Het was of wel kast buiten of eens een echte make-over doen...
Tel daarbij dat ik ook eens héél graag een kast in een nieuw jasje wou steken ( had dit al zoveel gezien bij verscheidene blogsters )
Jahh , je kan het al raden , met toestemming van mijn liefste , begon ik met een bang hartje aan dit verf-avontuur.
Ik kocht de krijtverf van Annie sloan , french linnen en de graphite.
De eerste laag was best wel eng om te zetten , maar er was no way back.


Eerste laag
Ik gebruikte al vroeger de verf met de wax maar toch even anders op een groot oppervlakte .
Je hebt snel vettige vlekken .
Ik kwam uiteindelijk tot dit resultaat.....met kwasten , doeken en staalwol.




Eerst bewerkt met de clear wax daarna met de dark wax




Ik ben best tevreden met het resultaat maar denk dat ik er nog eens met de donkere wax over ga om nog meer dat ruwe van het hout te benadrukken .
Wat denken jullie , geslaagd ??


Ondertussen een update van de keuken , de verf is besteld en zal op het einde van deze week geleverd worden , dat word weer verven , haha .....


Nog een fijne en gezellige avond iedereen ,
Christel



26 opmerkingen:

Gea Loosman zei

Spannend he een mooi oud meubel verven!
Maar het is erg mooi geworden.
Groetjes Gea

Gerry zei

Mooi geworden, Christel!
Knap hoor!
Als je vraagt of ze nog iets donkerder moet?
Misschien een likje. Maar hij is zo-wie-zo mooi!
Fijne avond nog!

Liefs, Gerry

Marjon zei



Super mooi geworden Christel....en een mooie kleur ook....en ik ben natuurlijk fan van deze krijtverf...hihi....fijne avond en lieve groet Marjon

Home and Lifestyle zei

Altijd spannend hè...om er verf op aan te brengen. Maar de metamorfose is geslaagd!

Fijne avond nog! Liefs, Ingrid

Het Moonhuis zei

Heel mooi geworden Christel, hier krijg je geen spijt van hoor. Goed gedaan!!

Liefs Monica

De Witte Lanteern zei

Missie geslaagd! Smaakt naar meer...toch?
Succes met de verfklus!
Liefs, Peetje

Sonja- Sezoentje zei

Je kast is prachtig! De wax kan altijdnog maar persoonlijk vind ik ze mooi zoals ze is!
Liefs, Sonja

Marijke zei

Ja zeker geslaagd, super mooi resultaat!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Hilgonda Mons zei

Ik kan me helemaal voorstellen dat je dit eng vond.
Zou ik ook ontzettend eng vinden. Maar project is zeker geslaagd!
En er nu van genieten.

Fijne dag.

Lieve groet, Hilgonda

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Best wel een beetje eng om de kwast erop te zetten, maar het resultaat is echt prachtig mooi.

Fijne dag en lieve groet,

Loes

Easyliving zei

Hele mooie en geslaagde metamorfose...ik zou hem zo laten, van de winter misschien weer wat donkerder!

Liefs Dinka

Mijn Stijl zei

Zeker geslaagd!
Zou hem eerst nog zo laten...veranderen kan altijd nog.

Fijne avond,
Anita

Marjan zei

Altijd spannend als je begint. Het moet toch worden wat je in gedachten had. Maar dat is volgens mij helemaal gelukt....

liefs, Marjan

It's me zei

Ik vind hem prachtig zo....gied gedaan hoor.....liefs Ria x

nummer49 zei

Erg mooi geworden!
Fijne avond!

Anita r zei

Wauw mooi geworden.
Je durft wel.

liefs Anita

Michelle Philips zei

Helemaal geslaagd vind ik, heel mooi geworden!

Liefs Michelle

ps: dankjewel voor je berichtje op mijn blog, lief!

Rosedale at Home zei

Erg leuk is het kastje geworden!
Is het fijn om mee te werken? Annie sloan verf?
De kleur staat mooi bij je muur.

Groet, Leonie

Zjietje zei

Toppie gedaan hoor!! French linnen heb ik ook op n kastje en op 2 muren in de woonkamer. Mooie warme kleur. Fijn weekend en succes met t volgende project maar ook dat komt goed
Lieve groet Brigitte

Anneke zei

Was heel gewaagd omdat hij zo al zo mooi was. Maar het resultaat vind ik echt boven verwachting zo mooi. Prachtig kleur ook. Ik wil een kast in ons boshuisje ook gaan verven maar heb jij er wel en beschermlaag over?
Liefs Anneke

Janny zei

Ik vind hem zo helemaal goed, hoor. Zou er persoonlijk niet iets donkers overheen doen.
Hij is echt geslaagd zo en past prima in je interieur!
Liefs,
Janny

van alles wat in huis en tuin. zei

Mooi geworden! Ik zou er zelf niet meer iets donkers overheen doen, er is al donker genoeg en het wordt zomer.....daar past de kleur helemaal goed bij!

Groetjes Trijnie

Room Seventeen zei

Mooi geworden! Ik vind de kleur prachtig zou er niets meer aan doen.

Inge R. zei

uhhhh eerlijk gezegd....niet geslaagd......ik stoor me aan die vlekken:( als ik zelf zoiets heb, gaat de kwast er alsnog over....ik vind je eerste foto met de eerst laag wel mooi! k hoop dat je er uit komt, ik vind die wax maar niks, bij mij mislukt het steeds...k doe het niet meer:) grotejs, inge R

Spijshuisje Lyd zei

Vind het mooi bij je staan! :-)
Liefs, Lydia

THE BLACK BARN zei

De kast is van zichzelf al prachtig. NU je de kast licht hebt gemaakt komen de contouren mooi naar voren. Zo laten en later misschien wat donkerder maken.
Maar jij beslist het is jouw kast.

Lieve groet en fijne dag,
Miranda

Er is een fout opgetreden in dit gadget