dinsdag 21 juni 2016

Hier is ze dan ...

Zoals beloofd is ze hier dan eindelijk , de vernieuwde keuken .
Vorige week zijn alle fronten, deurtjes en plinten weggenomen en veranderd in een meer landelijke stijl.
Wij kozen voor een zandgrijze kleur met greepjes in verweerde tin .
Wij zijn heel blij met het resultaat .
Kijk maar...



Ze is jammer genoeg nog niet helemaal af , zo ontbreekt de omlijsting van de schouw , een plint en een zijpaneel .
Om er mij niet aan te storen heeft de keukenman ze geverfd , gelukkig zijn deze delen dicht ,want ik moet wachten tot na het bouwverlof.
Daarna moeten deze stukken nog worden gepoederlakt , dus nog even geduld....





Het is het paneel naast de oven en de boord van de schouw die ontbreekt , zo goed opgelost toch.


ons prachtig werkblad waar we ook héél blij mee zijn



detail

de verweerde greepjes

Nog een foto van ervoor, zo hebben jullie een beeld hoe het was , zoals je ziet , is de opstelling gewoon gebleven.

voor



Ondertussen kan ik samen met mijn man al wat brainstormen over de kleur die op de muren komt.
 Ik heb de vraag ook op IG gesteld , daar kozen alle IG dames unaniem voor een donkere kleur .
Vandaag heb ik wat stalen gezet , ik ben wat bang dat het echt te donker word .
Ik zoek een kalkverf die net één tint donkerder is dan de keuken en laat dat nou net het moeilijke zijn.



Wat we ook beslissen , dit is voor een volgende post.....

Fijne avond en lieve groetjes,
Christel

22 opmerkingen:

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Wat is dat mooi geworden en die greepjes zijn gewoon fantastisch. Ben benieuwd wat het gaat worden met de muurkleur. Wij wonen in een oud monumentaal huis uit 1625 en hier zit nog steeds de oude kleur wit op de muren. Dat houden we in ere, met de blauw witte Friese tegeltjes is dat perfect en goed te combineren met het vergrijsde hout. En grijs houtwerk, plafond en kozijnen, ook de originele kleur. Ben erg benieuwd naar je volgende post, met de nieuwe kleur.

groetjes Pauline

Rosedale at Home zei

Mooi zeg! Wat nieuwe deurtjes en greepjes al niet kunnen doen he! Jullie blad is ook mooi.. voor welke hebben jullie uiteindelijk gekozen? En hoe is dit in onderhoud? Wij zijn namelijk ook aan het orienteren.. wel niet gezoet enz..
Gtoet, leonie

Rosedale at Home zei

Mooi zeg! Wat nieuwe deurtjes en greepjes al niet kunnen doen he! Jullie blad is ook mooi.. voor welke hebben jullie uiteindelijk gekozen? En hoe is dit in onderhoud? Wij zijn namelijk ook aan het orienteren.. wel niet gezoet enz..
Gtoet, leonie

Home is where the heart is zei

Zo eey wat een andere keuken!! Hij lijkt wel nieuw. Toppie. Mooie greepjes ook. De ontbrekende dingen vallen eigenlijk niet eens op. Geniet er van en veel kookplezier. En die kleur op de muur komt ook helemaal goed, is jullie wel toevertrouwd
Fijne dag
liefs Brigitte

Lydia Kant zei

Een hele verandering zo! Het is al prachtig geworden, al zijn de laatste details nog niet klaar! Ben benieuwd hoe de muur gaat worden... Succes met de kleurkeuze!
Groetjes, Lydia

Anneke zei

Prachtig je keuken ik kan zo voorstellen dat je daar erg blij mee bent. Moeilijk een kleur kiezen he? Het bepaald zo de sfeer. Wij zijn aan het dubben voor de gang. Willen we ook niet te donker maar zo moeilijk om d juiste kleur te binden. Ik ben zeer benieuwd waar je voor gaat kiezen. Maar tot nu is het echt prachtig. Liefs Anneke

Roelie Steinmann zei

Het is prachtig geworden zo, met deze kleur ook. Ik ben heel benieuwd welke kleur jullie straks op de muur gaan zetten. In onze woonkamer was ik met sculptura begonnen. Vorig jaar. Maar ik denk nu aan palladio, dat is een stukje lichter. Vind ik denk ik mooier.

Groetjes Roelie

Roelie Steinmann zei

Het is prachtig geworden zo, met deze kleur ook. Ik ben heel benieuwd welke kleur jullie straks op de muur gaan zetten. In onze woonkamer was ik met sculptura begonnen. Vorig jaar. Maar ik denk nu aan palladio, dat is een stukje lichter. Vind ik denk ik mooier.

Groetjes Roelie

Marry Langwerden zei

Mooi hoor! Veel meer sfeer in de keuken door die deurtjes en mooie grepen. En dan nu nog een mooie kleur op de muur; ben blij dat ik die klus inmiddels achter de rug heb. Mijn keukenmuren zijn sinds de vorige maand Lino van CC. Is ook een mooie kleur! Succes met de keuze; ben benieuwd!

groetjes Marry

Home and Lifestyle zei

De keuken past nu veel beter bij de stijl in je woning, ik vind het heel mooi geworden. De kleurkeuze voor verf is zo lastig, elk huis is weer anders en daarbij doet ook de lichtval veel. Ik zou een paar kleuren kiezen en met proefpotjes werken, eventueel op een stuk karton. Door dat erbij te houden en naast elkaar te leggen, wordt het misschien wel iets makkelijker om de juiste keus te maken.

Liefs, Ingrid

It's me zei

Wat mooi!!.....echt zo gaaf.....liefs van mij x

Gea Loosman zei

Je keuken is prachtig geworden echt een grote verandering.
De greepjes zou ik ook wel op mijn kastjes willen hebben.
Groetjes Gea

Benita zei

Mooi hoor, prachtig! Geniet er lekker van en succes met het afronden van wat er nog moet gebeuren! Groetjes Benita

Easyliving zei

Jeetje wat een bijzonder mooie veranderingen! Je hebt nu echt een plaatje van een keuken, wat gezellig !
Mooie greepjes! (Heb ik ook op de kasten zitten hier!)

Liefs Dinka

De Meidenmuts zei

Een woord prachtig!! Mooi resultaat!!
Groetjes Anita

De Meidenmuts zei

Een woord prachtig!! Mooi resultaat!!
Groetjes Anita

Marjan zei

Wat een verandering zeg..... Je herkent het niet meer terug.
Nog even geduld hebben en dan is het helemaal af. Jammer dat je dan zo lang nog moet wachten he....
Kleur is zo persoonlijk. Daar komen jullie vast en zeker uit.

liefs, Marjan

Marijke zei

Och wat een prachtige keuken om jaloers op te worden zo mooi!
fijne dag,
groetjes van Marijke

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat een mooi resultaat zeg! Ik snap dat je hier heel blij van wordt!
Jammer dat je zog zo lang moet wachten voor het helemaal af is!
Ik ben benieuwd welke kleur je gaat kiezen.

groetjes Trijnie

Judith zei

Een hele andere keuken dan de onze en toch zie ik veel gelijkenissen... grappig!

Wat zul jij genieten van je nieuwe keuken zeg! En het voordeel van het feit dat het nu nog niet helemaal af is: Na de vakantie ben je nóg een keer heel blij hihi

Liefs

Marie-José zei

Prachtig geworden! Wat een ander gezicht!
Onze keuken moet ook maar ik vind het lastig...wel een ander fornuis en blad en frontjes of toch een andere opstelling?
En de kleur voor op de muren... moet gewoon goed voelen dus denk er rustig over na.
Succes met de afronding!

Lieve groet, MJ

Het Moonhuis zei

Supermooi geworden en goed gekozen hoor, want kan je daar dan van genieten he. Ik ben benieuwd wat je met de muren gaat doen. Succes!!

Liefs Monica
(beetje late reactie, maar ik loop heel erg achter met lezen ;-)

Er is een fout opgetreden in dit gadget