zondag 29 januari 2017

Goodbye ladder, welkom trap

#bijhansjeenzijngrietje
Sfeerbeeld 't looiershuis


Zoals de titel al verraad, hebben wij vroeger dan gepland onze trap al. Deze was voorzien om pas te plaatsen  binnen enkele weken.... maar we zijn hier niet kwaad om hoor

Enkel goed nieuws hier in deze blog vandaag.
Daar zijn wij heel blij om
;-)

Dus de trap is gemaakt van eikenhout omdat ik de houtstructuur graag zie. Ik vind dat dat hout leeft en ik zie dat graag en dat heb je bij bv.beuk minder.
Wij hebben gekozen om er een kast onder te laten maken (iets dat ik op Pintrest had gezien) omdat ik de hal te smal vind om een kast te zetten of rek te hangen. En ik wilde geen bergplaats verliezen, zeker niet omdat ik een typische vrouw ben en veel plaats nodig heb (jullie weten wel)!
De trap moet nog behandeld worden en de kast komt in de zelfde kleur als de muren! Dit gaan we wel allemaal zelf doen


Je ziet het niet zo duidelijk maar de MDF wordt geschilderd en de twee luikjes zijn gemaakt met een druk systeem om de kast te openen.

Eigenlijk is dit een primeur vandaag want op IG heb ik hier nog niets laten zien, het stopt hier ook niet bij want heb nog iets nieuws te vertellen.

Wij zijn vandaag eindelijk onze bank gaan kiezen, met wij bedoel ik, mijn mama en ik.
Hans weet nog van niets, enkel dat ik hem ging bestellen en als hij de blog gaat lezen zal hij ook de stof zien dat wij gekozen hebben.
Dus schatje, als je dit leest hier een tipje van de sluier "hihi" de middelste is de stof geworden.


Het was niet gemakkelijk want we hebben lang zitten twijfelen over twee banken, maar de ene was 14cm te groot, de andere weer wat duurder en dat zag hans de ene liever als de andere. Kortom we geraakten er niet uit.












Deze foto is van de Belgische winkel Dome de la maison

Gelukkig dat ik mijn mamaatje heb om mij de laatste stamp onder mijn kont te geven :-) om de knoop door te hakken. Dus, ze zal zich zeker niet vervelen met mij want ik heb mijn mama en papa nodig voor hun wijze raad evenals Hans zijn moeder die ook altijd voor ons klaarstaat!

Nog even dit: bedankt voor de lieve reacties hier en ook de steun op IG zoals jullie daar zien ben ik niets anders aant doen dan schilderen. Een heel huis in de primer zetten is echt een groot werk vooral met een fulltime job en de andere afspraken. Soms zou het handig zijn als je niet hoeft te gaan slapen :-)))

Liefs Jilly
xxx

5 opmerkingen:

Judith zei

Wat fijn dat de trap er nu al is... En het is inderdaad een flinke job, zo'n huis schilderen! Maar uiteindelijk zal het allemaal prachtig worden!

Woonshoppen is toch wel een heel leuk onderdeel van een nieuw huis hè;-)

Succes met alles

It's me zei

Mooi de trap hoor!.....en volgens mij heb je dezelfde stof voor de bank als ons...leuk hoor......fijne week liefs Ria x ❤️

van alles wat in huis en tuin. zei

Ha Jilly....leuk om even wat van je te zien op Blogger!
Zo te zien schiet het al aardig op met je huis...ik zou trouwens wel je moeder willen zijn want dat woonshoppen is zo leu!!Heb je nog hulp nodig? haha.
Ik wens je veel plezier met het maken van je eigen plekje en succes met het werk!

groetjes Trijnie

Home and Lifestyle zei

Een kast onder de trap in de hal lijkt mij ideaal. Nu heb ik daar maar weinig bergruimte en met twee dochters en veel schoenen, staat er altijd wel iets op de grond. Fijn dat je voor een bank geslaagd bent...leuk om nu allerlei nieuwe spullen voor het huis te gaan kopen. En ik weet zeker...je moeder gaat heel graag mee!

Liefs, Ingrid

Room Seventeen zei

Mooie trap, en ik ben benieuwd naar de nieuwe bank!

Er is een fout opgetreden in dit gadget